• 2
  • 3
2024-10-28, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Jaha nu har iOS 18.1 (och MacOS 15.1) släppts. Hittar inte en enda nyhet för oss svenskar. Det enda är nog några buggfixar, och kanske några nyintroducerade buggar. Någon annan som hittat något nytt fantastiskt i 18.1?
Den släpptes för typ 2v sedan.

I 18.0 så fanns det en minnesläcka som gjorde att appstore kunde bli asseg efter några dar. (Ipad m4) Det löste sig förvisso med en omstart, men drygt ändå. Men förutom att de fixat detta så nej, jag hittar heller inget nytt i 18.1.

Är ingen power user dock så har inte grottat ner mig särskilt mycket.
Citera
2024-10-28, 20:15
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Jaha nu har iOS 18.1 (och MacOS 15.1) släppts. Hittar inte en enda nyhet för oss svenskar. Det enda är nog några buggfixar, och kanske några nyintroducerade buggar. Någon annan som hittat något nytt fantastiskt i 18.1?
Har inte uppgraderat ännu men sökfunktionen i Bilder och lite grejer i Mail ska väl gälla även för oss? 9to5 Mac brukar göra en gedigen genomgång av alla småförändringsar att testa.

Testa att byta till amerikansk engelska så ska du kunna testa alla saker, som jag tolkar deras text åtminstone, inklusive nya Siri etc enligt svenska Apples pressrelease.
Citera
2024-10-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacGuffin
Den släpptes för typ 2v sedan.

I 18.0 så fanns det en minnesläcka som gjorde att appstore kunde bli asseg efter några dar. (Ipad m4) Det löste sig förvisso med en omstart, men drygt ändå. Men förutom att de fixat detta så nej, jag hittar heller inget nytt i 18.1.

Är ingen power user dock så har inte grottat ner mig särskilt mycket.
Nja 18.1 släpptes möjligen som RC för de som testar betaversioner eller kör utvecklarversionerna. Idag släpptes den officiellt.
Citera
2024-10-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Har inte uppgraderat ännu men sökfunktionen i Bilder och lite grejer i Mail ska väl gälla även för oss? 9to5 Mac brukar göra en gedigen genomgång av alla småförändringsar att testa.

Testa att byta till amerikansk engelska så ska du kunna testa alla saker, som jag tolkar deras text åtminstone, inklusive nya Siri etc enligt svenska Apples pressrelease.
Jag kanske testar, men jag tror bara det är i macOS men kan få Apple Intelligense (om man byter till engelska). Just telefonen var väl en grej mellan Apple och EU som gjorde att Apple valde att inte släppa Apple Intelligence i EU på mobila enheter.
Citera
2024-10-28, 20:40
Medlem
Citat:
Nja 18.1 släpptes möjligen som RC för de som testar betaversioner eller kör utvecklarversionerna. Idag släpptes den officiellt.
Nej det gjorde den inte. Jag är ingen betatestare och jag fick den för 1-2v sedan. Det är nog bara du som inte kollar nya uppdateringar manuellt.

Edit. Jag pudlar. Jag blandade ihop denna med föregående uppdatering!
Senast redigerad av MacGuffin 2024-10-28 kl. 20:43.
Citera
2024-12-10, 00:30
Medlem
AndersABs avatar
Min iTunes app startar och stängs direkt.
Citera
2025-04-30, 09:08
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoner, surf- och läsplattor: köpråd
/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in