Det går att delbetala för sina mediciner om man inte kan betala de 2000 på en gång.
Gissningsvis är höjningen för att dra in mer från de som blir sjuka sällan, så att dessa inte kommer upp i rabattnivå. De med många och dyra mediciner kommer iallafall upp i maxbeloppet
Men ja, man måste ha de 2000.
För den som varit sjuk länge och vet att den kommer upp i maxbeloppet varje år, går det ju att budgetera och vid behov delbetala.
(Svårare bli det för den som plötsligt blir sjuk eller har en sjukdom som påverkar förmågan att planera och söka hjälp)
Man tittar också minst 3 månader tillbaka och om man hade då större inkomst än socialbidragsnormen eller om nån har swishat några tusenlappar till er som lån eller om ni sålt något på blocket då räknas det in i budgeten.
Högkostnadsskyddet är skit fick högkostnadsskydd förra veckan och det gäller endast till Juni..
Jag var med i partiet när det startades i Skåne och jag kan försäkra dig om att SD var aldrig något borgerligt parti.
Enda jag numera blir tagen på sängen av så är det hur otroligt dumma ni svenskar har blivit där hemma.
SD ville ha bort EU och NATO. Samt invandringen.
Idag är SD för allt det de en gång avskydde så snälla lär mig inte något om det partiet.
Nej för ni var ju på den tiden mer ett nazistiskt parti än ett borgerligt!