2024-09-24, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Fast nej.
Dom gör inte många rätt men principen att ge dom rika mera och låta dom som inget har betala är Ms paradgren.

Visst är det det.

Men om du inte fattar att S gör samma sak, men i en snällare version, ja då är du ju grundlurad.
Citera
2024-09-24, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollyn
Vilka behöver det mest? Både högkostnaddskyddet och t ex ersättningar från försäkringskassan utgår från prisbasbeloppet. Att höjningen är lite högre beror på inflationen

Vilka tror du är mest beroende av att ha råd med medicin?!
Citera
2024-09-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Vilka tror du är mest beroende av att ha råd med medicin?!
De med ersättning från försäkringskassan, som jag nämnde
Citera
2024-09-24, 21:52
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinusCembra
Håller helt med. Min mamma började äta mediciner vid 77 års ålder. En ny dosrulle med diverse droger i varannan vecka. Hon blev genast slö och började sova till 10 på morgonen. Sitter och glor på tv hela dagarna.
Hon skulle ha mått mycket bra av en kostomläggning, sluta röka, sluta dricka vin varje kväll. Motionera regelbundet.

Vilka bolag tjänar mest pengar? Jo läkemedelsbolag som ju givetvis inte vill se en frisk befolkning.
Vapenindustri och läkemedelsbolag och banker. Där finns pengarna.
Varför göda läkemedelsbolag?
Vi borde göra oss fria och ta ansvar för vår egen hälsa.
Håller helt med dig om att vi borde sluta göda läkemedelsbolagen.

Tyvärr så är kunskapen om att vi bör äta si och så, motionera, inte röka och va måttlig med alkohol, hålla vikt etc, men ändå väljer majoriteten att strunta i dessa råd. Man super sig full varje helg och tar par glas i veckan. Äter skit som pizza och annat processad mat, dricker läsk och drar sig i det längsta för röra på sig par ggr i veckan.
Brukar tänka på just vardagsmotion varje ggr jag ser en unge på elspark cykel, gärna med en energidryck i näven. Undra hur framtiden kommer bli för den mer stilla sittande människan? Garanterat full av sjukdomar.
Så läkemedelsjättarna gnuggar sina händer medan de ser på.
Citera
2024-11-16, 07:54
Medlem
Regeringen vill höja den nedre beloppsgränsen till omkring 2000 kronor
https://sverigesradio.se/artikel/regeringen-vill-andra-i-hogkostnadsskyddet-dyrare-medicin
Citera
2024-11-16, 07:59
Medlem
Ja det är ju inte gratis med låga skatter.
Citera
2024-11-16, 11:32
Medlem
Är det bara den lägre gränsen är det ingen fara. Får se om det stannar där.
Problemet blir väl att de som går på bidrag får ändå skiten betalt, så de drabbar ju som vanligt bara de som försöker göra rätt för sig i nåt underbetalt yrke. Någon det knappast drabbar är ju sjukvårdsministern själv med sin 167k månadslön
Citera
2024-11-21, 01:55
Medlem
Det är dåligt, givetvis är inte alla som behöver
dyr medicin för sin överlevnad fattiga.
Men rimligtvis är det en hel del med kroniska
sjukdomar som lever knapert eftersom de
inte kan arbeta. Så det är fel tycker jag.
Synd att det finns ett brett stöd för detta i
riksdagen. Det skulle behövas en ordentlig
opposition, V är för litet
Citera
2024-11-21, 07:12
Medlem
Det enda bra denna regeringen lyckats åstadkomma är skattesänkningar på snus så fler går över från cigg till snus, förutom de är tidöpartierna skit rakt igenom
Citera
2024-12-12, 20:16
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Eller 250kr extra så fort högkostnadsskyddet gått ut. Mina mediciner kostar 36 000kr/6vecka. Det innebär att man får betala hela högkostnadsskyddet en gång vilket svider för de med tuff ekonomi.

Och du stoltserar fortfarande med SD-logotypen med tanke på vad den här fittregeringen gör mot dig?

Enda förklaringen till det är väl egentligen ditt nick.
Senast redigerad av trueforgood 2024-12-12 kl. 20:26.
Citera
2024-12-12, 20:18
Medlem
zombie-nations avatar
Det kan ni ha som har mediciner som ens går på högkostnad, det gör två av mina inte.
Citera
2024-12-12, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Och du stoltserar fortfarande med SD-logotypen med tanke på vad den här fittregeringen gör mot dig?

Enda förklaringen till det är väl egentligen ditt nick.
Du förstår inte kombinationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in