Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-19, 11:28
Medlem

Som rubriken lyder!

Någon annan som varit med om samma sak?

Jag får alltså aldrig mer vända mig till Min Doktor, och det enda svaret jag får är att ”det är bedömt av läkare”. Tilläggas ska att jag endast alltid vänt mig till de med förfrågningar om vanlig medicin, alltså aldrig narkotika eller liknande.
Citera
2024-09-19, 11:33
Medlem
VoktorDodkas avatar
I din korta inläggshistorik; (FB) Kan privatläkare se min läkemedelslista?

Citat:
Ursprungligen postat av Vommemannen
Oj oj oj, va ni kan! Jag håller med ”klapp-mungon” till 100% i det hen skriver. ”Syster-smisk” har många fel. Som van doktorsshoppare sedan 10 år tillbaka så har jag lärt mig de flesta system. Tilläggas ska sägas att jag än idag har tre olika förskrivare av både Pregabalin och Oxynorm. Två är privata och en är på ”min” VC där jag varit listad sedan 10 år ungefär.

De ena privata kommer inte åt NPÖ då de själva uttryckligen sagt det till mig, och vid ett tillfälle bett mig ta med utdrag över ”uthämtade läkemedel”. Det fixade jag med lite klipp och klistra i min egen dator innan de överlämnades😁 Den andra privata har samma problem men har inte efterfrågat några papper. Slutligen så tittar inte min läkare på VC i några system heller då denne efter 5 år ihop med mig och min smärtproblematik verkar lita på mig!
Verkar som att dom har lärt sig ditt system också.
Citera
2024-09-19, 11:34
Medlem
Citat:

Som rubriken lyder!

Jag får alltså aldrig mer vända mig till Min Doktor, och det enda svaret jag får är att ”det är bedömt av läkare”. Tilläggas ska att jag endast alltid vänt mig till de med förfrågningar om vanlig medicin, alltså aldrig narkotika eller liknande.
Begär ut alla uppgifter som finns lagrade om dig med stöd av GDPR. Det finns säkert gods skäl eftersom det ska gå långt innan man stänger av "kunder".
Citera
2024-09-19, 11:38
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

Som rubriken lyder!

Vad är det som är bedömt av läkare?
Att du är avstängd permanent?
Har du frågat på vilka grunder?
Har du frågat hur man får reda på grunderna för en avstängning?
Menar Min Doktor att de inte skriver detta i din journal?
Eller att journalen inte är tillgänglig?
Citera
2024-09-19, 11:41
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

E-hälsomyndigheten sker central samkörning av listorna också och de som får utskrivet för mycket kan få en spärr så att de inte kan få utskrivet mer av någon annan läkare, utan måste vända sig till den vc man är listad på.

Eftersom det hela regleras i lag så är alla privatläkare skyldiga att kolla läkemedelslistorna från Nationella Läkemedelslistan.

Sen 2022 skrivs inte manuella recept annat än i undantagsfall och nätläkare skriver i regel aldrig ut sådana. Undantag är bara vid tekniska störningar eller om vårdtagaren är folkbokförd i Sverige.
Citera
2024-09-19, 11:47
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
.
JÍnte jag, men jag känner en som varit med om det.
Precis samma sak.
Vad kan orsaken vara tror du i ditt fall?
Citera
2024-09-19, 12:00
Medlem
blompissares avatar
Hur har du lyckats få ut grejerna från apoteket? De ser ju direkt att du är en doktorshoppare och det skall ju inte kunna gå att få ut något mer innan det uthämtade är förbrukat enligt ordinerad dos.
Citera
2024-09-19, 12:03
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
JÍnte jag, men jag känner en som varit med om det.
Precis samma sak.
Vad kan orsaken vara tror du i ditt fall?
Se inlägg #2, Ts är en känd lögnare så ta inte hans,hennes,dets inlägg på helt allvar...
Citera
2024-09-19, 12:53
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:

BAM! 🎤

Snyggt!
Citera
2024-09-19, 15:21
Medlem
Uppkopplings avatar
Citat:

TS har fått knarkarstämpeln. Inte lätt att bli av med när den väl satt sig.
Citera
2024-09-19, 18:16
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:

Som rubriken lyder!

Blev blockad av min vct o tvingades byta till annan pga av jag uppträtt förbannad , sa de är min jävla rätt o va de.. ni ska fanimej ta hand om mig oavsett hur otrevlig jag är.. fick sen hem ett brev att jag va tvungen att byta vilket jag gladeligen gjorde
Citera
2024-09-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
Blev blockad av min vct o tvingades byta till annan pga av jag uppträtt förbannad , sa de är min jävla rätt o va de.. ni ska fanimej ta hand om mig oavsett hur otrevlig jag är.. fick sen hem ett brev att jag va tvungen att byta vilket jag gladeligen gjorde

Jag vet inte på vilket sätt det skulle vara en konsuments rätt att vara förbannad och otrevlig mot den personen som tillhandahåller en tjänst och inte bli avpolletterad och tvingas byta tjänst (relaterar till delforumet som TS startat tråden i).

Kan du ge något exempel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in