Citat:
Ursprungligen postat av
Syster-Smisk
Men sluta tramsa nu, tror du jag hittar på om hur datorsystem används...🤦🏻♀️
Du kan googla tills fingrarna blöder om du vill men det faktum att du inte verkar jobba i vården själv, annat än som undersköterska möjligen, och det faktum att jag jobbat som ssk i 18 år, i både region, kommun och privat och har stor erfarenhet av de olika system som används och HUR de används.
Även inom primärvården står aktuella ordinationer i Pascal.
Och huruvida Pascal än används eller inte så registreras läkemedelsförskrivning i det nationella läkemedelsregistret, som jag även skrivit om.
Så att dölja sina läkemedel mellan olika vårdinsatser är svårt, och det är trots allt det frågan berör.
Du kan ju googla lite om det också. 💁🏻♀️
Att slå varandra i huvudet med titlar är helt meningslöst eftersom ingen kan kolla det.
Alla som vill veta som svamlar kan helt enkelt googla "läkemedel Pascal" och enkelt avgöra om det är ett allmänt system för att hantera patienters läkemedelsordinationer eller om det bara är för dospatienter.
Jag har givit dig chansen att producera något mer än rena påståenden men den tar du inte. Istället fortsätter du bara med det meningslösa "jag är minsann sjuksköterska så jag har rätt". Kom med en vettig länk som stödjer dina påståenden istället.