Citat:
Ursprungligen postat av
Kokacola
Man har helt enkelt för många legendarer i Leksand för att detta skall vara möjligt att binda upp alla nummer.
Jag förstår om du vill vara vitsig, men vad jag kan se har ni 11 stycken pensionerade nummer.
Det finns alltså 88 nummer kvar att gå runt på, och man har väl typ 25 spelare i ett lag per år. Jag ser inte ett problem med att det skulle finnas för få nummer lediga här.
Sen är det ju inte varje säsong man pensionerar ett nummer heller, så ni borde kunna hålla på i några årtionden till minst innan ni bundit upp och någon "måste" bära ett redan pensionerat nummer.
Tanken måste ju vara att det ska vara få förunnat att få vepan hissad. Då ska man ha varit något extraordinärt för klubben under lång tid. Det sker inte i lika stor utsträckning idag som förr, då spelare rör på sig mellan klubbar mer idag än då.
Så nä, jag ser inte problemet här. Montreal leder med 15 pensionerade nummer vad jag kan se. Inte ens där är det ett problem med att det skulle vara för trångt.
Jag hade skämts ögonen ur mig om det skedde i min förening, men jag såg folk som försvarade det i modolägret också när det skedde. Men det är väl den här rent osunda enögdheten som ligger till grund för det. Att försvara precis allt klubben gör med näbbar och klor, oavsett vad.