2025-05-14, 22:05
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Studenic mål mot Frölunda är ju lätt årets mål utan bias alls
Årets mål var Nygrens kanon men SHL vågade inte nominera det
Citera
2025-05-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Larmi var rätt bra på att kasta klubban. Så jag tror ni har en stor fördel där, då det i sluspelet mot Väcksjö såg ut som att domarna inte alls fattade att det var ett regelbrott? Så ni borde kunna dra fördel av detta under flera matcher nästa säsong.

Ja Larmi har en del hyss för sig. Hoppas han tonar ner clowneriet.
Citera
2025-05-15, 17:44
Medlem
zebra121s avatar
När kommer spelschemat för nästa säsong? Någon som vet?
Citera
2025-05-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Lekands nya spelare Karlström skall tydligen spela i nummer 16.
Man borde tacka nej till det med respekt för Niklas Eriksson, hur fan tänker klubben

Pinsamt för fan

Tröjan sitter dessutom i taket. Pinsamt agerande av klubben

Har inte fler spelat med #16 sedan Erikssons tid? Tänker Janos Hari hade väl de bl.a.
Citera
2025-05-16, 11:27
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
När kommer spelschemat för nästa säsong? Någon som vet?

Spelschemat finns ute nu, där Lakers möter Brynäs i första omgången.
Citera
2025-05-16, 12:12
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Har inte fler spelat med #16 sedan Erikssons tid? Tänker Janos Hari hade väl de bl.a.
Det är ju tråkigt om man inte respekterar de pensionerade numren. Det urholkar ju hela värdet och hyllningen till det numret och personen som bar det. Modo gjorde väl samma sak med Svartvadets nummer om jag inte minns fel.

Jag hoppas det aldrig sker i min klubb.
Citera
2025-05-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det är ju tråkigt om man inte respekterar de pensionerade numren. Det urholkar ju hela värdet och hyllningen till det numret och personen som bar det. Modo gjorde väl samma sak med Svartvadets nummer om jag inte minns fel.

Jag hoppas det aldrig sker i min klubb.

Man har helt enkelt för många legendarer i Leksand för att detta skall vara möjligt att binda upp alla nummer.
Citera
2025-05-16, 12:23
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Man har helt enkelt för många legendarer i Leksand för att detta skall vara möjligt att binda upp alla nummer.
Jag förstår om du vill vara vitsig, men vad jag kan se har ni 11 stycken pensionerade nummer.
Det finns alltså 88 nummer kvar att gå runt på, och man har väl typ 25 spelare i ett lag per år. Jag ser inte ett problem med att det skulle finnas för få nummer lediga här.

Sen är det ju inte varje säsong man pensionerar ett nummer heller, så ni borde kunna hålla på i några årtionden till minst innan ni bundit upp och någon "måste" bära ett redan pensionerat nummer.
Tanken måste ju vara att det ska vara få förunnat att få vepan hissad. Då ska man ha varit något extraordinärt för klubben under lång tid. Det sker inte i lika stor utsträckning idag som förr, då spelare rör på sig mellan klubbar mer idag än då.

Så nä, jag ser inte problemet här. Montreal leder med 15 pensionerade nummer vad jag kan se. Inte ens där är det ett problem med att det skulle vara för trångt.

Jag hade skämts ögonen ur mig om det skedde i min förening, men jag såg folk som försvarade det i modolägret också när det skedde. Men det är väl den här rent osunda enögdheten som ligger till grund för det. Att försvara precis allt klubben gör med näbbar och klor, oavsett vad.
Citera
2025-05-16, 23:28
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Larmi var rätt bra på att kasta klubban. Så jag tror ni har en stor fördel där, då det i sluspelet mot Väcksjö såg ut som att domarna inte alls fattade att det var ett regelbrott? Så ni borde kunna dra fördel av detta under flera matcher nästa säsong.

Nu såg jag inte mycket mer av Clara under säsongen än just Luleåmatcherna men gick väl knappt att skjuta ett skott mot honom utan att målvaktsklubban låg på bortre blå så där blir nog ingen större skillnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in