Citat:
Ursprungligen postat av
sebastianlarsson2
Nu har Brynäs och Luleå spelat 4 matcher, och bara i 1 av dessa (match 2) har Luleå varit bättre. I övrigt tydlig klasskillnad åt andra hållet, om än inte tillräcklig för att ta bort slump. Tur att det höll och inte blev en situation där det bara går att avgöra på bortaplan.
Kul också att Sifverberg fick avgöra med en.. Sifverberg. Han har gjort sådana saker sedan han var junior, jag vet inte vad jag ska jämföra med.
Slås igen av att Omark borde blivit en större stjärna än han blev. Han är ensam hela Luleås kreativa offensiv.
Luleå var bättre i match 3 också. Kanske inte så det speglade resultatet, men ändå bättre. Sen kan man prata zon-tid och skott på mål hur mycket man vill, men Luleå har haft minst lika många kvalificerade målchanser som Brynäs genom serien. 2-2 efter fyra matcher anser jag är fullt rättvist.
Omark är definitivt inte ensamt kreativ i Luleås offensiv, tycker han åker lite för mycket i cirklar och slarvar lite för mycket. Däremot har han en jävla förmåga att blixtra till och göra det oväntade, vilket har avgjort många matcher i hans karriär.
Luleå har dock en offensiv bredd som jag inte sett i laget på många år, men det är höga toppar och djupa dalar. När minst två kedjor levererar som de ska så är det Sveriges bästa lag. Men nu vill det fan till att de gör det de sista matcherna då..