• 1
  • 2
2024-10-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflash06
Har funderat p att ta mig ett halvrs semester eller nt i USAoch tnkte d kpa mig en Pick up som jag eventuellt tar med hem sen.
Men till frgan som r, Vet nn hur det fungerar med frskring fr en som r svensk medborgare ?
r det nn som kan tipsa om frskringsbolag eller andra bra tips.
Och snlla ni som bara tror skriv inget, vill bara ha kreativa samt klara och tydliga svar att s hr r det !

Tackar p frhand !!

Vilken typ av pickup funderar du p och vart planerar du att resa och vad vill du gra och uppleva, min drmresa! Jag hade velat beska Florida och sen resa genom Californien och testa s mnga olika matrtter och restauranger som mjligt. Vet inget om frskringar men tnker att skicka mail och frga de 5 strsta bolagen om och vad de erbjuder kan vara en bra start. Kolla upp en bil med reg nr och ha som exempel vid din frfrgan s fr du kanske prisfrslag med i svaren.
Citera
2024-11-06, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
Tnk p att det kan vara vldigt svrt att registrera in den i Sverige beroende p vilken modell du kper (du mste ha massa olika intyg), s du mste kolla varje enskild modell vad som gller i Sverige innan du kper.
Att du sljer innan du ker hem r nog billigast svida du inte har gjort din lexa till 100%.

I USA s styrs vldigt mycket av de olika delstatslagarna s du fr kolla nogrannt p vilken delstat som du ha tnkt att ka till och se vilka regler som gller dr ang frskring, skatter och vrigt.

Jo d importen har jag koll p d min gamla stycvson plockar in lite bilar d och d, och ja delstaterna med alla deras regler r en djungel.
Minns nr jag var uppe i Montana och pratade med ett gng motorcyklister p vg till Sturgis och i en delstat s behvde bgge ha hjlm, nsta delstat behvde ingen ha hjlm och roligast var att i en annan delstat s behvde den som satt bak ha hjlm fr den kunde inte r fr hur dlig chauffren var :-)
Citera
2024-11-06, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humancentered21
Vilken typ av pickup funderar du p och vart planerar du att resa och vad vill du gra och uppleva, min drmresa! Jag hade velat beska Florida och sen resa genom Californien och testa s mnga olika matrtter och restauranger som mjligt. Vet inget om frskringar men tnker att skicka mail och frga de 5 strsta bolagen om och vad de erbjuder kan vara en bra start. Kolla upp en bil med reg nr och ha som exempel vid din frfrgan s fr du kanske prisfrslag med i svaren.

Ja det var smart att skicka mail till dom 5 strsta, det skall jag gra.
Vad gller mat s tycker jag Latinos i USA r gudomliga i matlagningen s gott och frscht samt nyttig mat.
Slkten rekommenderade ocks indian reservaten d dom hade rediga portioner.
Vidare s nr slkten i USA bjudit p mat s r det mnga gnger nn lite restaurang p nn bakgata som r mycket duktiga.
En rekommendation till dig vore Los Angeles till Seattle, otroligt fin kust med bra jordbruksmarker d kan du f bra rvaror bde frn land och hav samt att det finns mycket att se frn hga berg till kust och otroliga skogar inom rimliga avstnd.
Hoppas du fr en bra resa med mycket god mat.
Citera
2024-11-07, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflash06
Har funderat p att ta mig ett halvrs semester eller nt i USAoch tnkte d kpa mig en Pick up som jag eventuellt tar med hem sen.
Men till frgan som r, Vet nn hur det fungerar med frskring fr en som r svensk medborgare ?
r det nn som kan tipsa om frskringsbolag eller andra bra tips.
Och snlla ni som bara tror skriv inget, vill bara ha kreativa samt klara och tydliga svar att s hr r det !

Tackar p frhand !!

Men varfr skulle du vlja att ka omkring i en obekvm bil?
Citera
2024-11-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Men varfr skulle du vlja att ka omkring i en obekvm bil?

Ls min frga en gng till, den r om bilfrkringar !
Citera
2025-03-04, 16:37
Medlem
shinystars avatar
Om du hyr, kolla upp vilka stater du ska kra igenom. Ett ftal stater (t ex Kalifornien) krver det extra tillgget p frskring fr personskada, d v s om du krockar och motparten skadas. Kan bli dyyrt om du d inte har den. Allts viktigt att kolla vilka stater du ska igenom och vad du behver dr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in