2024-09-12, 16:48
Medlem
dialektikers avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sve...s-universitet/

Expressen:
Citat:
På Instagram skriver Thunberg att det rör sig om en Palestina-demonstration som sker inne på Stockholms universitets bibliotek.

På bilder syns hur demonstranter satt upp flera tält inomhus och hur polisen för bort flera personer, bland andra Greta Thunberg.

Vi fick in larm om att flera personer håller en icke tillståndsgiven demonstration inne på biblioteket på Stockholms universitet vid 12.52. Där hade de satt upp högtalare och annat, säger polisens presstalesperson Mats Eriksson.

Vad är det som berättigar dessa ockupanter att gå in i seriösa verksamheter och förstöra?
De saboterar för folk (en begränsad skara, som utövar sitt intresse/bildar sig) för att göra sina statements.
Jag är så jävla trött på skiten så jag anser att de bör ha fängelsestraff.

Ta tex då Kulturfestivalen var. Stockholmare med specialintresse för kultur och musik åker in för att bevista festivalen. Och så har helt plötsligt Pro-Palestinier tillåtelse att gå sitt jävla demonstrationståg och gapa i en timme och sabotera festivalen helt, då folk vill lyssna på musik i Kungsträdgården och på Skeppsbron etc.
Jag anser att det är förtryck. Det är förtryck mot de människor som har glädje att utöva ett intresse. (Även våtmarksmänniskorna som slänger sig in i Vasaloppet och förstör, trycker ner de människor som försöker utöva sitt intresse.)
JÄVLA gaphalsar..Visst, gör era jävla statements men förstör inte kreativa verksamheter. Det är förtryck mot människogrupper som vill utöva sitt intresse /vill skaffa sig bildning etc.

Att det där propalestina-tältläger-packet överhuvudtaget inte förs bort från universitets-campuset anser jag vara ikonoklasm. De förstör en anrik miljö.
Så vidrigt.
Hate them.
2024-09-12, 16:54
De hade tur att inte jag pluggade nu istället för 25år sen. Jag hade slängt ut hela bunten med huvet före.
2024-09-12, 17:03
Man vet att man har det riktigt jävla bra när man benämner irritationsmoment som förtryck
2024-09-12, 17:03
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
De hade tur att inte jag pluggade nu istället för 25år sen. Jag hade slängt ut hela bunten med huvet före.

Ja, jag tycker synd om de som idkar universitetsstudier nu.
Jag har bara haft anledning att ta mig dit en gång sen tältlägret upprättats.
Och det är så man vill spy åt det.

Och det vid KTH, än värre. Där kan man snacka om ikonoklasm. Ungefär som de tillåtits tälta vid Stadshuset, med tanke på hur anrik miljö.
Varför blir de inte bortförda med omedelbar verkan?
2024-09-12, 17:19
Medlem
arakas avatar
Kan inte vara många som tar henne seriöst längre med tanke på hennes allmänna kaozbeteende och försvar av en av de värsta terrororganisationerna någonsin.
Jämfört med Hamas känns Hitlers SS och SD som glada amatörer.
2024-09-12, 17:26
Medlem
Mecanicuss avatar
Är det detta hon skall ägna sitt liv åt?

Hur försörjer hon sig?
2024-09-12, 17:31
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
https://www.expressen.se/nyheter/sve...s-universitet/

Expressen:

Vad är det som berättigar dessa ockupanter att gå in i seriösa verksamheter och förstöra?
De saboterar för folk (en begränsad skara, som utövar sitt intresse/bildar sig) för att göra sina statements.
Jag är så jävla trött på skiten så jag anser att de bör ha fängelsestraff.

Ta tex då Kulturfestivalen var. Stockholmare med specialintresse för kultur och musik åker in för att bevista festivalen. Och så har helt plötsligt Pro-Palestinier tillåtelse att gå sitt jävla demonstrationståg och gapa i en timme och sabotera festivalen helt, då folk vill lyssna på musik i Kungsträdgården och på Skeppsbron etc.
Jag anser att det är förtryck. Det är förtryck mot de människor som har glädje att utöva ett intresse. (Även våtmarksmänniskorna som slänger sig in i Vasaloppet och förstör, trycker ner de människor som försöker utöva sitt intresse.)
JÄVLA gaphalsar..Visst, gör era jävla statements men förstör inte kreativa verksamheter. Det är förtryck mot människogrupper som vill utöva sitt intresse /vill skaffa sig bildning etc.

Att det där propalestina-tältläger-packet överhuvudtaget inte förs bort från universitets-campuset anser jag vara ikonoklasm. De förstör en anrik miljö.
Så vidrigt.
Hate them.

Grundlagen.
2024-09-12, 17:31
Moderator
Allaballawallas avatar
Ta det i (FB) Tråden med ENDAST skvaller om Greta Thunberg eller (FB) Miljöaktivism.

Denna tråden får låset på.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in