Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Prova själv då att dra något komplicerat på två minuter, lycka till.
Det är väl inget komplicerat med att berätta om invandringsrelaterade brott som faktiskt går att verifiera, vad pratar du ens om?
Citat:
Fakta kan man ju rada upp men vad hjälper det utan kontext,
Kontexten går att förklara på 5 sekunder. "Springfield med 60 000 invånare tog emot 15 000 haitier". Boom.
Citat:
folk somnar men det gjorde dom inte här.
Sant, det är svårt att somna när man skrattar.
Citat:
Hörde du Harris kunna rada upp några fakta om sin planer?
Ja.
Citat:
Trump hänvisade till vanliga människor som påstått detta.
Han sa att han sett en video med någon prata om sin hund
Citat:
Kanske hundarna bara sprang bort och aldrig kom tillbaka, kanske någon ville ha ett husdjur, kanske någon hatade hundar eller bara var hungrig. Konstigt att det aldrig hänt i Springfield förut
Du tror att inget husdjur sprungit bort i Springfield förut? Är du på riktigt?
Citat:
Jag vet inte vad som hänt
Exakt. That's the point. Om man inte vet kanske man inte ska tappa konceptet i en presidentdebatt och börja gaffla högt om uppätna husdjur.
Citat:
men folk kan ju äta vad som helst och framför allt om man kommer från en kultur där man äter till exempel hundar.
Det är ingen som förnekar att det finns folk i världen som äter hundar
Citat:
En del skrattar naturligtvis men det är satt i deras skalle, se bara på dig här.
Citera mig när jag skrattat åt hundar blir uppätna i verkligenheten. I dare you.
Citat:
Att han enbart var korkad var inte vad jag skrev eller hur.
Och jag skrev inte att du enbart skrev. Inte sant? Men du skrev att det är korkat att säga det rakt upp och ner utan att veta mera. Och då är vi överens om att Trump var korkad. Bra så.
Citat:
Trump spottar ut sig en hel del konstigheter men renodlat dum är han ju inte trots åldern.
Håller med, han är inte renodlat dum och det har jag aldrig heller påstått. Han gör däremot en jävla massa korkade beslut, sannolikt delvis för att han är en klinisk narcissist som inte kan låta bli.
Citat:
Polisen har ju rätt att guida politker om dom anser att något kan leda till en brottsvåg och andra problem. Gör man inte det så är man en del av problemet. Nu förstod du kanske?
Då tycker jag att du ska ta fram eventuella yttranden som gjorts av lokala polismyndigheten i Springfield och visa mig var de sagt "kör på, ta hit 15 000, haitier är som små nallebjörnar". Fixar du det?