2006-08-19, 21:15
Medlem
a4swes avatar
Jag delar upp svaret i tre:
1.Vad jag måste ha för att inte bli arg, få ont i huvudet och resten av absitenensbesvären. Svaret på det är ungefär 33 cl om dagen.
2.Vad jag måste ha för att känna mig relativt bekväm och inte spendera stora delar av dagen med att tänka på hur gott det vore med en cola.
Ungefär 1 l.
3.Vad jag vill ha och hur mycket jag dricker om det är obegränsad tillgång.
2 till 4 liter.

En normalkonsumtion på en dag tror jag är ca 1.5 liter, men jag är inte helt säker.
Citera
2006-08-19, 21:24
Medlem
Drack runt 0,5 l per dag under flera år. Sen trappades det av någon anledning ner och nu tycker jag det är för sött.

Dricker så gott som aldrig läsk numer förutom i groggar.

Om man nu hinkar i sig massor med läsk klarar man tänderna bra genom att använda tandtråd varje kväll. Sköljer man dessutom med flour nån gång i veckan mår munnen prima.
Citera
2006-08-19, 21:25
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Om man nu hinkar i sig massor med läsk klarar man tänderna bra genom att använda tandtråd varje kväll. Sköljer man dessutom med flour nån gång i veckan mår munnen prima.

Jag vill se dig skölja munnen med fluor för att sedan hävda att du mår prima.
Citera
2006-08-19, 21:28
Medlem
Hilding Barcks avatar
Genomsnittet är ca 1l/dag, som mest har jag varit uppe i 3l/dag i 2 veckors tid. Jag kan inte alls ha cola hemma, när jag var liten och det köptes hem en back t.ex till midsommar kunda jag dricka hela på en dag... Men nu som då kan det gå veckor utan att jag tänker på cola. Jag har lite problem med att jag dricker/äter fast det inte är gott när väl börjat dricka/äta, men det har hänt att jag inte ätit något på 2 dagar, är detta normalt?
Citera
2006-08-19, 21:38
Medlem
stRs avatar
Blir nästan ingen cola nu för tiden, inge bra med så stora mängder socker. Men ibland fuskas det.

Cola light dracks mycket förr men den nya smakar ju så förjävla illa så den är dissad tills de tar tillbaka aspartamet, som om det nånsin skulle hända.
Citera
2006-08-19, 21:41
Medlem
Truxas avatar
Någon burk/flaska i veckan blir det väl. Men jag dricker oftast Sprite eller 7-up.
Citera
2006-08-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Jag vill se dig skölja munnen med fluor för att sedan hävda att du mår prima.

Du är välkommen att titta förbi varje söndag efter att jag har borstat tänderna. Apotekets munsköljvätska smakar inte speciellt mycket och den lilla smak som ändå känns är mint.

Eller var det att det egentligen är natriumflourid man sköljer munnen med som du ville ha fram?
Citera
2006-08-19, 22:08
Medlem
Ingen läsk överhuvudtaget för min del.
Citera
2006-08-19, 22:08
Medlem
Jag dricker sällan läsk.
Citera
2006-08-19, 22:09
Medlem
slippys avatar
Jag och tjejen delar på ett 6 pack Cola Light i veckan. Blivit lite mer nu över sommaren dock.

Finns det någon mening att bälja i sig 2 liter cola på 30 min?
[SIZE=2][/SIZE]
Citera
2006-08-19, 22:22
Medlem
nja..

va uppe i 1,5 förut men nu klarar jag mig på 0,5 om dan i nödfall utan men då är de jobbigt
dricke ringe kaffe så..

lärde mig av min farbror som drog 1,5 l till frukosten.. + lite Mariekex. de va dock ex antal är sen ...
han hade inga hål...

jag har väl de nångång ibland..
Citera
2006-08-19, 22:29
Medlem
klumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysT
Drack runt 0,5 l per dag under flera år. Sen trappades det av någon anledning ner och nu tycker jag det är för sött.

Dricker så gott som aldrig läsk numer förutom i groggar.

wow..
typ samma här..
dricker sällan läsk numer..
efter att jag slutade dricka det så har jag gått ner cirka 10kilo också..
men så drack jag kanske 6liter i veckan då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in