2006-08-19, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyo
Hur kan man få diabetes av light cola?
Det kan jag tyvärr inte svara på, men jag är väldigt anti mot alla former av Cola. Det är möjligt att jag är på tok för hjärntvättad av mina föräldrar men jag anser att Cola kan jämställas med droger.
Citera
2006-08-19, 08:15
Medlem
Kvasar2000s avatar
Medelförbrukningen ligger nog på en 4-5 liter per vecka. I sommar blev det nog ca. 1 liter per dag.
Citera
2006-08-19, 08:41
Medlem
Subb[a]s avatar
33cl/50cl per dag skulle jag tippa på. Vet inte hur det påverkar en, men har haft lite väl mycket hål i tänderna på senaste. Bara man inte åker på diabetes, det skulle vara riktigt knäckande.

Problemet är ju att stilla törsten från ett skrov med en iskall cola i burk är att likställa med droger, Pascal. Mycket njutning inblandat... du borde testa. Till skillnad från marijuana är detta ingen s.k "gateway" drog
Citera
2006-08-19, 08:47
Medlem
Algot79s avatar
Tror inte jag druckit Cola på säg 3-4 år ialla fall.

Jag vet att det är onyttig för tänderna bla. Så därför slutade jag helt med att dricka Cola (och övrig läsk) och det har gått bra sedan dess. Enda gången jag dricker någon form av läsk (oftast Red Bull) är när det är groggdags .

Dricker bara vatten till maten. Rekomenderas. Gott,nyttigt och betydligt mer törstsläckande
Citera
2006-08-19, 08:48
Medlem
Det borde finnas en varnings text på Coka-Cola eftersom den är beroende framkallande samt hälsovådlig.
Citera
2006-08-19, 09:11
Medlem
TomBakers avatar
Något glas i veckan, jag har gått över till saft istället =)
Citera
2006-08-19, 10:18
Medlem
mws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Det borde finnas en varnings text på Coka-Cola eftersom den är beroende framkallande samt hälsovådlig.

Det är väl ett välkänt faktum att socker samt koffein är beroendeframkallande.

Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Det är möjligt att jag är på tok för hjärntvättad av mina föräldrar

.
Själv dricker jag 5-10 liter i veckan.
Citera
2006-08-19, 10:45
Bannlyst
0 L
Dricker ingen läsk alls.
Citera
2006-08-19, 12:16
Medlem
Blåbärskungens avatar
Blir väl en flaska(1,5l) varannan månad eller nått.
Citera
2006-08-19, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_demon
Nu när jag gör lumpen så har jag fått ett jävla sug efter just cola. fattar inte varför..

Haha, känner igen det där. Man låg och tänkte på cola när man låg ute i fält, sen när man kommer tillbaka till kasern och köper en cola ur automaten så räckte det med en klunk så var det inte särskilt gott längre. Dock tyckte jag att colan var alldeles för kall i de automaterna. Kändes som 3-4 grader eller nåt

Nuförtiden dricker jag mest cola när jag äter på restaurang. Hemma blir det mest vatten eller päronjuice.
Citera
2006-08-19, 12:49
Medlem
Deannas avatar
Drack säkert flera liter om dagen innan jag kom ur mitt sockerberoende..
Nu mera dricker jag endast vatten och kaffe (klara mig inte utan koffen) och alkohol och ibland läsk vid fest.
Citera
2006-08-19, 12:50
Bannlyst
1L
per vecka, fast ska sluta nu fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in