2006-08-18, 23:15
Medlem
ardel_murzighizs avatar
Jag dricker gärna en cola varje dag och missbrukar socker allt som oftast!

Gillar också att använda tandpetare och borstar fem minuter på kvällen men aldrig på morgonen, så jag har bara haft ett hål i mitt liv typ
Citera
2006-08-18, 23:16
Medlem
the_demons avatar
Nu när jag gör lumpen så har jag fått ett jävla sug efter just cola. fattar inte varför..
Citera
2006-08-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAMSON
förbrukar minst 2 liter ibland 4 liter coca cola light om dagen
Snälla försök att sluta!
Jag har en kompis som hade samma konsumtion som du och nu när han är runt 30 så har han diabetes och har blivit tvungen att amputera flera tår.
Citera
2006-08-18, 23:28
Medlem
Resistances avatar
Jag dricker 2 liter Coca Cola om dagen + lite burkar om jag är ute någonstans. Men minst 2 liter köper jag hem vareviga dag. Jag fungerar inte om jag inte dricker Coca Cola varje dag.
Citera
2006-08-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Jag dricker 2 liter Coca Cola om dagen + lite burkar om jag är ute någonstans. Men minst 2 liter köper jag hem vareviga dag. Jag fungerar inte om jag inte dricker Coca Cola varje dag.
Vad händer om du dricker lite Fanta eller Vatten istället?
(jag bara undrar)
Citera
2006-08-18, 23:38
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Vad händer om du dricker lite Fanta eller Vatten istället?
(jag bara undrar)
Då får jag ont i huvudet, blir irriterad och slö. Jag måste hitta ett alternativ till Colan, för så här kan jag inte hålla på. Har druckit 2 liter+ om dagen i drygt 6 år nu och det kan ju aldrig vara nyttigt.
Citera
2006-08-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Då får jag ont i huvudet, blir irriterad och slö. Jag måste hitta ett alternativ till Colan, för så här kan jag inte hålla på. Har druckit 2 liter+ om dagen i drygt 6 år nu och det kan ju aldrig vara nyttigt.
Tro mig du måste sluta. Jag vet inte hur men jag vill inte att det ska gå lika för dig som min kompis.
Citera
2006-08-19, 01:28
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Det torde väl vara ungefär en tredjedels liter per år som dricks av mig. Läsk är ju som bekant rätt otrevligt att dricka.
Citera
2006-08-19, 02:56
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pascal
Tro mig du måste sluta. Jag vet inte hur men jag vill inte att det ska gå lika för dig som min kompis.
Hur kan man få diabetes av light cola?
Citera
2006-08-19, 03:05
Moderator
tobess avatar
1½ liter om dagen nu i stort sett medan jag knegat under sommaren.. medan jag är i skolan blir det väl ett par flaskor i veckan typ.. ibland mer, ibland mindre.
Citera
2006-08-19, 03:17
Medlem
Duerfians avatar
Jag hade en period på kanske ett halvår när jag drack en 1.5 liters PET cola varje dag. Sen lade jag av och dricker aldrig läsk nuförtiden. Det är inte ens gott nu. Smakar bara socker och inte törstsläckande för fem öre.

Den enda läsk jag kan dricka (brukar bli två 0.5 litersflaskor per år eller så) är Dr Pepper. Jag är väldigt svag för den.
Citera
2006-08-19, 03:24
Medlem
Moonerss avatar
Det går från vecka till vecka men tar man ett snitt ligger jag nog på ca 3 möjligen 4 liter i veckan kanske, köper endast 2 liters!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in