Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Ett inlägg kan bryta mot flera regler.
Att mer än en användare anser att ett inlägg bryter mot reglerna är fördelaktigt för oss att känna till.
Jag anser därför inte att det bör framgå ifall inlägget redan är rapporterat. Detta är något som tidigare missbrukades.
Däremot så bör det framgå tydligt för den som rapporterat inlägget att vi mottagit denna RP.
admin
Jag tror jag förstå hur missbruket uppstår, och jag insåg det nu när man inte kan se vad som är rapportertat.
Kanske kan det vara så att bara den som rapporterat ett inlägg, ser att inlägget redan är rapporterat när man klickar på rapportera. Dvs man ser bara sina egna rapporterade inlägg. Inte andras. Det borde vara en hyfsat enkel grej att lägga till i dagens rapportsystem.
Jag tycker fortfarande att man bör kunna se sina egna inlägg som blivit rapporterade, och till och med att man kan få in blänkare om det. Men det är ju då med risken att rapportmissbruket blir än värre.
Frågan är dock om det är rätt väg att gå att stävja rapportmissbruk, att ta bort information från användaren. Det går lite tvärs emot tanken med Flashback, tänker jag. Missbruk bör hanteras genom att begränsa missbrukaren, inte omgivningen.