• 1
  • 2
2024-09-10, 18:25
Medlem
Köpte en ps4 kontroll från Spelbutiken/Coolshop för 699kr.
Saken är den att den kom i en simpel påse.
Alltså ingen kartong alls som tidigare kontroller har kommit i.
Ska man skicka tillbaks den eller kan den vara äkta? Har ändå beställt en fyra st innan och ingen har någonsin anlänt helt lös i en påse.

Känns lite märkligt.
Citera
2024-09-10, 18:44
Medlem
Varför behöver du så många?

Stod det att den var i förpackning?
Citera
2024-09-10, 19:00
Medlem
Elementarts avatar
Ta en bild på påsen och kontakta deras kundservice, köpte du en begagnad handkontroll? Jag hade varit orolig i alla fall, även om den ska komma i påse så känns det inte särskilt hållbart med tanke på hur Posten hanterar paket.
Citera
2024-09-10, 19:12
Medlem
Dyrt också. Jag har en oöppnad ps4 kontroll
Citera
2024-09-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRISEagain
Köpte en ps4 kontroll från Spelbutiken/Coolshop för 699kr.
Saken är den att den kom i en simpel påse.
Alltså ingen kartong alls som tidigare kontroller har kommit i.
Ska man skicka tillbaks den eller kan den vara äkta? Har ändå beställt en fyra st innan och ingen har någonsin anlänt helt lös i en påse.

Känns lite märkligt.

Märkligt ja men ibland finns det öppnade förpackningar, packningar som saknas/skadats etc. Eller begagnad? Vad stod det på den produkt du köpte. Kolla sidan och kvittot.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ta en bild på påsen och kontakta deras kundservice, köpte du en begagnad handkontroll? Jag hade varit orolig i alla fall, även om den ska komma i påse så känns det inte särskilt hållbart med tanke på hur Posten hanterar paket.

Jag gissar på att den inte kom ENDAST i en påse utan en kartong för paket, sedan så låg kontrollen i påsen som sedan låg i kartongen. TS får gärna bekräfta för jag tolkar det som att originalkartongen inte fanns men att han fortfarande mottog en kartong (brunkartong) som ett paket för att dörefter öppna upp och finna påsen med kontrollen.

Om du genuint fick den i en påse utan kartong alls så är det ju lite oroväckande pga. hanteringen i transport. Påsar används främst för mjuka material.

Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Förstår du hur många pojkar det är som kliat sig på pungen och fört in fingrar inuti rövhålet och sedan pillat på den där dosan? Du har köpt en begagnad jävla dosa, FY FAN

Skulle nog aldrig spela spel med någon som stoppar fingrarna i röven men du kanske växte upp i en annan sorts vänskapskrets?
Citera
2024-09-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Märkligt ja men ibland finns det öppnade förpackningar, packningar som saknas/skadats etc. Eller begagnad? Vad stod det på den produkt du köpte. Kolla sidan och kvittot.

Jag gissar på att den inte kom ENDAST i en påse utan en kartong för paket, sedan så låg kontrollen i påsen som sedan låg i kartongen. TS får gärna bekräfta för jag tolkar det som att originalkartongen inte fanns men att han fortfarande mottog en kartong (brunkartong) som ett paket för att dörefter öppna upp och finna påsen med kontrollen.

Om du genuint fick den i en påse utan kartong alls så är det ju lite oroväckande pga. hanteringen i transport. Påsar används främst för mjuka material.

Skulle nog aldrig spela spel med någon som stoppar fingrarna i röven men du kanske växte upp i en annan sorts vänskapskrets?
Den kom enbart i en plastpåse och sen sån bubbelkuvert. Ska man begära prisavdrag eller skicka tillbaks varan?
Citera
2024-09-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fb2021
Varför behöver du så många?

Stod det att den var i förpackning?
De går sönder efter ett tag, förra slutade ladda
Citera
2024-09-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRISEagain
Ska du sälja?

Möjligtvis att man kan, men vilken sida typ?..
Citera
2024-09-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious

Så alltså ingen kartong alls utan enbart en genomskinlig plastpåse med kontrollen i med en klisterlapp på med produktnamn sedan ett sånt bubbelplastkuvert. Vad hade du gjort i detta läget? Ej nöjd alls. Är lite orolig över tex r3/l3 ska ha fått stryk i hanteringen och om det är en replika.
Tänkte ev ringa playstation imorgon och fråga dem om någon av deras kontroller kommer i sådan tveksam förpackning.
Citera
2024-09-10, 19:56
Medlem
https://i.ibb.co/qW1YHpL/458093777-4...36083131-n.jpg
Citera
2024-09-10, 19:57
Medlem
Kommer det utan förpackning är det ju begagnad. Sen är sidan du beställde inte "Playstation" själv, dem hade ju inte skickat en kontroll utan en förpackning... Bara second hand begagnade gör det
Citera
2024-09-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fb2021
Kommer det utan förpackning är det ju begagnad. Sen är sidan du beställde inte "Playstation" själv, dem hade ju inte skickat en kontroll utan en förpackning... Bara second hand begagnade gör det
Köpte den som helt ny. Så då borde jag alltså skicka tillbaka den och köpa en annan alltså med andra ord?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in