Citat:
Ursprungligen postat av
HansNejmann
Jag är cirkus 22 år gammal. jag har köpt en lägenhet med hjälp av banken

, och har en kollega som vill flytta in med mig för 50% av avgift + ränta på lånet.
det är väldigt lockande att säga ja eftersom jag har ett ledigt rum i rägenheten.
jag undrar bara om det är något jag måste tänka på? kommer skattemannen bli sur om jag blir swishad 4000kr per månad? kommer det kunna bli något problem om han adressändrar sig eller inte? måste vi skriva kontrakt på någonting?
tack för alla svar <3
Läs er brfs stadgar så inget är mot reglerna, men det kan jag inte tänka mig det är för man måste få hyra ut delar av sitt boende, om jag inte minns fel.
Sen blir du medlem i hyresgästföreningen för 80 kr/mån å tömmer alla frågor på dem, löst
Det sociala är dock frågan, tänk om din kollega är en plåga till hyresgäst? då ska du dras med honom dygnet runt, fifan
hade jag ägt en stor lägenhet och velat hyra ut hade jag hyrt ut den till en hårt studerande kvinnlig student. de har inte tid för bs, och tjejer är oftare mognare än killar. självklart ingen från utanför skandinavien, möjligen kan tjej från norden funka.