2024-09-07, 17:17
Nyanserna på färgerna är inte identiska flaggorna emellan. Sveriges flagga såg förr i tiden mer ut som Veronas flagga färgmässigt. Tycker inte heller om när korset är helt centrerat heller.
Citera
2024-09-07, 17:41
Medlem
Gaggmarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Nyanserna på färgerna är inte identiska flaggorna emellan. Sveriges flagga såg förr i tiden mer ut som Veronas flagga färgmässigt. Tycker inte heller om när korset är helt centrerat heller.

Sant! Den mörkare varianten av svenska flaggan, den som användes fram till 1906, är nog min favorit.
Citera
2024-09-07, 19:47
Medlem
Hannitys avatar
Passande färger med tanke på att både goterna och lombarderna (langobarderna), som härskat i Verona, påstod sig härstamma från skandinavien.
Citera
2024-09-07, 20:22
Moderator
Neksnors avatar
Ska flaggan hissas som vanlig flagga, på stång, så tycker jag att det svenska korset är snyggare. Men det är snyggare med Veronas symmetri.
Citera
2024-09-08, 12:32
Bannlyst
Svenska är vackrast!
Citera
2025-01-15, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Svenska ser bättre ut våglängd medan Veronas flagga ser bättre ut diagonalt. Skulle Sverige ha svart och guld skulle det vara den snyggaste flaggan i världen enligt mig.

Tänk er svarta kläder med guld eller gula detaljer på Karolinernas kläder back in the days. Eller på landslagets matchtröjor. Just blått och gult är ingen höjdare.

Flag of Saint David! Ja, den är vacker! Tyvärr redan paxad av walesarna!
Citera
2025-01-15, 02:14
Avstängd
Pitschkas avatar
Fick inte Wilmington vara med och tävla?

https://en.wikipedia.org/wiki/Wilmin...Wilmington.png
Citera
2025-01-26, 12:19
Medlem
Gillar Sveriges mer, då den är aningen asymmetrisk.
Citera
2025-01-26, 12:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, korset är förskjutet på den svenska.

Plus att det är olika nyanser av gult.
Citera
2025-08-02, 10:57
Medlem
Hade hellre sett att Sverige haft svärd på flaggan, liknande hur de kunde haft som union med Norge https://www.reddit.com/r/sweden/s/4Wemh6vE4j
Citera
2025-08-04, 18:31
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Gillar inte kombinationen blått och gult men symmetrin i Veronas variant gör det snyggare enligt mig.

Av motsatt åsikt, det är just asymmetrin som gör den svenska fanan vackrare.
Citera
2025-10-05, 10:16
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Svenska ser bättre ut våglängd medan Veronas flagga ser bättre ut diagonalt. Skulle Sverige ha svart och guld skulle det vara den snyggaste flaggan i världen enligt mig.

Tänk er svarta kläder med guld eller gula detaljer på Karolinernas kläder back in the days. Eller på landslagets matchtröjor. Just blått och gult är ingen höjdare.

Jag håller med. Mörkare blå med guld hade också varit bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in