2024-09-04, 20:10
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jag är inte ensam.
Vi har haft åtminstone en moderator i samma åldersklass!
Minns inte namnet, men han outade sig själv i en tidningsartikel!

Varför tror du att det fortfarande är förhållandevis få 30 och 40-talister som är inne på sidor som dessa och rotar? Personligen tycker jag att det är mycket mer intressant att lyssna på vad den äldre generationen har att säga (när det inte klagas ad nauseum på att det var bättre tider förr och ny teknik) än de flesta andra åldersspann, just eftersom att man är medveten om att ens egna livserfarenheter är högst bristfälliga i jämförelse.
Citera
2024-09-04, 20:20
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Varför tror du att det fortfarande är förhållandevis få 30 och 40-talister som är inne på sidor som dessa och rotar? Personligen tycker jag att det är mycket mer intressant att lyssna på vad den äldre generationen har att säga (när det inte klagas ad nauseum på att det var bättre tider förr och ny teknik) än de flesta andra åldersspann, just eftersom att man är medveten om att ens egna livserfarenheter är högst bristfälliga i jämförelse.

Det finns fler 40-talister här än vad många ens kan tänka sig.
Jag har en något år yngre kusin på detta forum som är oerhört aktiv till exempel.

Själv är jag öppen med att jag är akademiker, tidigare major inom artilleriet och mycket annat.

Då får jag frågan typ "var du aktiv inom artilleribataljonen i Boden 2018?"

Nej... Det var jag inte!

Sverige hade artilleri innan dess om man så säger.
Allt verkar vara centrerat till modern tid.
Citera
2024-09-04, 20:45
Medlem
Jag började skolan 1963, vi var 21 elever i klassen och mycket fick vi lära av vår duktiga snälla "fröken". Helt utan internet, men nog kan en snart 70-årig person tycka det är en del spännande frågeställningar på flashback. Tror en del folkvalda följer vad som engagerar här. Mediafolk likaså.
Citera
2024-09-04, 20:50
Avslutad
30-50 gissar jag på.
Citera
2024-09-04, 20:55
Medlem
BluePrinces avatar
Du borde ha gjort en omröstning.

Jag är 51, kvinna.
Citera
2024-09-04, 21:11
Medlem
Hygrotorks avatar
Mentalt är det knappt över 20 åtminstone.
Citera
2024-09-04, 21:25
Medlem
Citat:
Jag har börjat fundera över om snittåldern faktiskt är över det jag först trodde. Först tänkte jag att det nog var 35/40 (har ingen statistik utan ren och skära gissningar över sättet som folk skriver på) men jag undrar nog om snittåldern inte är runt 40-45 ändå. Man märker att de flesta som postar har varit med om en hel del i sina liv. Har det gjorts någon sorts poll om detta? Vore intressant.

Snittåldern kommer snart vara 55 år.
Citera
2024-09-04, 21:29
Avslutad
Citat:
Jag har börjat fundera över om snittåldern faktiskt är över det jag först trodde. Först tänkte jag att det nog var 35/40 (har ingen statistik utan ren och skära gissningar över sättet som folk skriver på) men jag undrar nog om snittåldern inte är runt 40-45 ändå. Man märker att de flesta som postar har varit med om en hel del i sina liv. Har det gjorts någon sorts poll om detta? Vore intressant.

Ulf Adelssons fru, så någon ggn till en journalist att hon va tvungen att läsa här för att få veta ”sanningen” . Gissar att hon va 70 plus då
Citera
2024-09-04, 21:49
Avslutad
40?
Citera
2024-09-04, 21:53
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Vi har en uppsjö av incels här vilket syns i kvinnohatet i många trådar. Incels är väl mellan 15-30. Skulle jag gissa.
Fast jag blir ju kallad incel och jag är äldre än 30.

Gissar på att medelåldern är 45 år här
Citera
2024-09-04, 23:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Och eftersom många säger att de har minst fem konton så rör det sig nog inte om en miljon unika.

Nej, var väl också därför jag hade skrattande emojisar efter detta. Själv har jag endast detta konton men tror jag är ensam om det.
Finns mängder med konton som bara är reggade men saknar inlägg dessutom.

Kollar man medlemslistan så är det just nu 515499 st som har minst ett inlägg och resten av medlemmarna har noll inlägg. Så det är fler nollor här än folk som faktiskt skrivit minst ett inlägg😀
Citera
2024-09-05, 02:41
Medlem
I vart fall verkar en hel del vara från en tid där sökmotorer inte fanns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här