2024-09-05, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Det beror nog på ämne och delforum

Jag är 45 och har hängt här sedan 2000. Har 5 helt avstänga profiler

Exakt. Många högerspöken har jag märkt är så gamla att dom nog spökar på riktigt eller i alla fall är 80+.

Lite tokigt när dom använder sina referenser som 20 åringar 1950 i ett blomstrande Sverige, där man fick en hyresrätt direkt genom ett telefonsamtal och ett nytt jobb genom nästa, för att läxa upp dagens 00-talister som lata oduglingar om dom inte fått jobb efter 200 försök och inte kan lägga 3 miljoner för en etta.
Citera
2024-09-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det finns fler 40-talister här än vad många ens kan tänka sig.
Jag har en något år yngre kusin på detta forum som är oerhört aktiv till exempel.

Det märks absolut, det är många fler som är sådär demensknepiga nu än för 10 år sen.
Citera
2024-09-05, 10:14
Medlem
Gör en omröstning.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-05 kl. 10:19.
Citera
2024-09-05, 10:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Gör en omröstning.

Finns redan:

(FB) Hur gammal är ni?
Citera
2024-09-05, 10:55
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Gör en omröstning.
Omröstningen skulle inte säga något mer än åldern på folk som är engagerade i den här tråden, i underforumet Om Flashback. Det skulle absolut inte gå att dra några slutsatser om den genomsnittliga åldern på folk på Flashback.
Citera
2024-09-05, 12:42
Medlem
Giant Squids avatar
Alla som reggade sig fram till 2006, måste ju varit minst 18 år. Så alla de måste vara minst 36 idag eller äldre om jag räknat rätt.
Citera
2024-09-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Finns redan:

(FB) Hur gammal är ni?
Fick inte kolla på den men tack.
Citera
2024-09-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Exakt. Många högerspöken har jag märkt är så gamla att dom nog spökar på riktigt eller i alla fall är 80+.

Lite tokigt när dom använder sina referenser som 20 åringar 1950 i ett blomstrande Sverige, där man fick en hyresrätt direkt genom ett telefonsamtal och ett nytt jobb genom nästa, för att läxa upp dagens 00-talister som lata oduglingar om dom inte fått jobb efter 200 försök och inte kan lägga 3 miljoner för en etta.

Dagens generation är lat, mer intresserade av att spela dataspel än att klippa sig, kamma sig och skaffa ett jobb.
Citera
2024-09-14, 11:07
Medlem
Ruskigbusss avatar
I den nuvarande Laidback-tråden så är resultatet just nu
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Just nu med 73 räknade röster så är medelåldern bland de röstande 51,5 år
Citera
2024-09-14, 11:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
I den nuvarande Laidback-tråden så är resultatet just nu

Enligt din uträkning för tio dagar sedan så räknade du bort de från 110 och upp.

Citat:
Efter 26 röster där jag räknar bort de som inte vill rösta eller röstar på 110 eller så återstår 22 röster vars medelvärde är 51 år.

Rimligen borde även 100-åringen räknas bort men denne kanske ingår i "eller så".

Anmärkningsvärt att ingen under 27 röstat ännu.
Citera
2024-09-14, 12:40
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Enligt din uträkning för tio dagar sedan så räknade du bort de från 110 och upp.

Rimligen borde även 100-åringen räknas bort men denne kanske ingår i "eller så".

Anmärkningsvärt att ingen under 27 röstat ännu.
Jo, jag hade för mig att det inte fanns nån sån gammal, men hade fel. Å andra sidan är det tveksamt om 110-åringen verkligen är medlem. Tar jag bort denna även nu så blir snittåldern 49 år
Citera
2024-09-15, 14:56
Medlem
Tycker rent allmänt att i synnerhet politikforumen har blivit helt översvämmade av white-trash-typer (och troll) som mentalt befinner sig någonstans runt 13-15 års älder. Det här är en förändring som har accelererat de senaste fem åren och många mer sansade personer verkar ha lämnat FB, alternativt blivit långtidsavstängda och sedan inte återvänt.

Ja. många av de här jag kallar WT-postare är förstås betydligt äldre, deras konton har ju ibland varit aktiva i 10-15 år eller lönge, men den här kontingenten har blivit mer dominerande och mentalt känns deras inlägg väldigt tonåriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in