2024-09-04, 16:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Intressant. Är det för tidigt att slå fast att Flashbacks snittålder har stigit med åren, eller behövs mer data för det?

108 stycken som röstade senast så känns som ett lite litet underlag att få fram en siffra på med tanke på att vi ska vara drygt en miljon användare😂😂
Citera
2024-09-04, 17:16
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
50 plus
Citera
2024-09-04, 17:34
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
108 stycken som röstade senast så känns som ett lite litet underlag att få fram en siffra på med tanke på att vi ska vara drygt en miljon användare😂😂
Och eftersom många säger att de har minst fem konton så rör det sig nog inte om en miljon unika.
Citera
2024-09-04, 18:20
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Jag har börjat fundera över om snittåldern faktiskt är över det jag först trodde. Först tänkte jag att det nog var 35/40 (har ingen statistik utan ren och skära gissningar över sättet som folk skriver på) men jag undrar nog om snittåldern inte är runt 40-45 ändå. Man märker att de flesta som postar har varit med om en hel del i sina liv. Har det gjorts någon sorts poll om detta? Vore intressant.

Snart 80 år här.
Citera
2024-09-04, 18:22
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Det beror nog på ämne och delforum

Jag är 45 och har hängt här sedan 2000. Har 5 helt avstänga profiler

Imponerande! Har också varit aktiv sedan millenieskiftet, men utan att någonsin ha fått mina användare avstängda…

/AI
Citera
2024-09-04, 18:31
Medlem
HappySadHarrys avatar
Säger inget om min ålder, men jag räknar alla under 50 som snorungar.
Citera
2024-09-04, 18:51
Medlem
Tjusningen är väl att det är blandat..jag är 67.
Citera
2024-09-04, 18:58
Medlem
alisvenssons avatar
Jag är närmare 60 än 50...
Citera
2024-09-04, 19:06
Medlem
Jag tror medeltalet är typ 25-45?
Säg 35.
Mycket festandefrågor (ungt, en extrem, men också hur kan jag bygga om verandan? Äldre, också en extrem i mätvärdena).

Jag tror att flashback är en bra brygga mellan generationer. 👍
Citera
2024-09-04, 19:43
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Snart 80 år här.

Hatten av. Det är inte ofta man träffar på någon i det spannet på nätet, tyvärr. 40-talister erbjuder en värdefull motpol när man överdoserat på trådar om tv-spel och festdroger.
Citera
2024-09-04, 19:46
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Hatten av. Det är inte ofta man träffar på någon i det spannet på nätet, tyvärr. 40-talister erbjuder en värdefull motpol när man överdoserat på trådar om tv-spel och festdroger.

Jag är inte ensam.
Vi har haft åtminstone en moderator i samma åldersklass!
Minns inte namnet, men han outade sig själv i en tidningsartikel!
Citera
2024-09-04, 20:08
Medlem
Att döma av det sätt som svenska språket ibland "misshandlas" i inlägg med inslag av engelska ord mitt i en mening exempelvis samt ej sällan förekommande särskrivningar har man anledning att misstänka att åldern på skribenterna härstädes ligger förhållandevis lågt. Dock visar det sig ofta framförallt i trådar om bilar att de som skriver har erfarenhet som i tid sträcker sig ett flertal decennier tillbaka vilket motsäger det jag skrev i föregående mening. Å andra sidan så är det vanligtvis nyttjade språkbruket för många av den karaktären att det är tveksamt om man skall gissa på högre ålder än 30. Olämpliga förstärkningsord är ett annat tecken, inget som gör texten lättläst direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in