Intressant det här. Någon måste ju veta något. Ut med namnen, helst utan sensur. För det här är helt åt helvete alltså. Inre hamnen runt 19:00ish är ju ganska välbesökt så måste finnas vittnen.
Enligt mina uppgifter rör det sig om pundare, ett bråk som ska ha urartat till att en blir puttad i vattnet.
En som jag känner Björn (också pundare) ska tydligen ha varit på plats.
Har ju hänt tidigare, då olycksfall där personen själv åkt i och (i det fallet) personal varit ouppmärksamma på att han rullade över kanten. Sen var stolen för tung för att rädda honom. Ska se om jag hittar länk.. utreddes också som mord,
Kan ju dock vara något helt annat här, mer kom att tänka på ovanstående.
Står ingenstans att de fyra ertappats med att knuffa i den rullstolsburne mannen. De uppehöll sig i närheten - vilket kan betyda att mannen av misstag hamnat i vattnet och att ingen av A-lagets medlemmar kände sig som Sara Sjöström.
Står ingenstans att de fyra ertappats med att knuffa i den rullstolsburne mannen. De uppehöll sig i närheten - vilket kan betyda att mannen av misstag hamnat i vattnet och att ingen av A-lagets medlemmar kände sig som Sara Sjöström.
Nu är dom ju häktade på sannolika skäl , då har ju troligen någon erkänt eller ett vittne till det hela
Tror du verkligen att man min blir häktad för mord, om man inte hoppar i och hjälper en person som håller på att drunlkna?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!