2006-08-18, 12:07
Medlem
Hej

Någon som vet vart på nötet man kan spela på svenska valet nu i höst?

Tackkkk
Citera
2006-08-18, 12:28
Medlem
Flinta82s avatar
Du kan inte ha letat särskilt länge.

Expekt, Unibet och Larbrokes erbjuder samtliga spel på valet. Finns säkert fler. Lite får du göra själv.
Citera
2006-08-18, 15:45
Medlem
Vart hittar jag det på expekt. Hittar verkligen inte. Endast amerikanska presidentvbalet.
Citera
2006-08-18, 19:00
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k_carlstroem
Vart hittar jag det på expekt. Hittar verkligen inte. Endast amerikanska presidentvbalet.

När du går in på politik väljer du sedan "alla spel" eller "alla" som det står där. Från början är det bara "multiplar" som visas. När du klickar på "alla" kommer det upp fler spel.
Citera
2006-08-18, 19:06
Medlem
Marulks avatar
Nuvarande odds på Expekt

Flest riksdagsplatser Politik
s+v+mp 2.10
m+fp+c+kd 1.65

Expekt tror visst på alliansen.
Dåligt att man inte kan spela på Unika partiet dock.

Edit: Måste tillägga en varning dock, inom politiken kan vissa utspel få förödande konsekvenser. Jag satsade på demokraternas representant inför senaste valet i USA, strax efter fick min kandidat ett spel, skrek och betedde sig Yeeeeaaahhhh ! Efter det var mina pengar som bortblåsta.
Citera
2006-08-18, 23:45
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Är helt övertygad om att det blir ett ja i trängselskatteomröstningen så det kan vara ett vettigt spel. Någon som känner till fler bolag som ebjuder spel på det ?

/#LOUDmouth#
Citera
2006-08-19, 16:28
Bannlyst
Tycker det är helt fel att betta på saker där man själv kan påverka resultatet. Det är som att spelarna i ett fotbollslag bettar på vem som gör mål eller vilket lag som vinner.
Citera
2006-08-20, 11:08
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEMAN
Tycker det är helt fel att betta på saker där man själv kan påverka resultatet. Det är som att spelarna i ett fotbollslag bettar på vem som gör mål eller vilket lag som vinner.

Nja, inte riktigt va?
Citera
2006-08-20, 17:36
Medlem
Realizts avatar
Citat:
Men ingen väljare kan ju påverka valutgången. Teoretiskt kan din röst påverka fördelningen av ett mandat (0.27% av alla riksdagsmandat). Men det kräver ju att utan din röst skulle två partier vid fördelningen av något mandat ha fått exakt lika många röster, vilket är mycket osannolikt med tanke på att det finns 6 000 000 röstberättigade... Det har faktiskt aldrig hänt i Sveriges historia, och det är extremt osannolikt att det kommer att hända under vår livstid också.

Annars är det ju vanligt att man bettar typ: "Ska vi slå vad att jag orkar lyfta den här säcken?" så det måste ju vara helt okej att betta om sånt som man själv kan påverka.
Citera
2006-08-20, 17:38
Medlem
OddsNews kan du ser Oddsen för "matchen" Göran Persson - Fredrik Reinfeldt... Reinfeldt är favorit hos de flesta spelbolag just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av k_carlstroem
Hej

Någon som vet vart på nötet man kan spela på svenska valet nu i höst?

Tackkkk
Citera
2006-08-20, 21:00
Medlem
I-Ss avatar
Citat:

He skrev och frågade ett spelbolag (minns ej vilket, något av de "svenska" som har spel på svenska valet) om det där för enligt deras regler (som man måste acceptera när man öppnar konto) får man icke spela på saker där man själv kan påveka, vilket ju faktiskt teoretiskt kan ske i det politiska valet där alla med rösträtt kan påverka.

Jag frågade om de som har rösträtt i valet fick deltaga och det var såklart då okej, då frågade jag om hur det blir om en enda röst då avgör åt något håll och då lovade dom att om så blir fallet skulle de återbetala förlorande vad
Citera
2006-08-25, 20:57
Medlem
Alexander857s avatar
Någon som vet på vilken sida som man kan spela på att ett parti utan för riksdagen kommer in?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in