Här tror jag mig ha funnit ett bjudodds på Unibet. Enligt denna mätning är stockholmarna nu för trängselskatt med hela 11%-enheter och med den igenproppning som nu sker med alla vägarbeten och av politikerna andra grejor i trafiken som de vet bäddar för ett ja (terrorisera tillräckligt många i extrema köer och stopp så blir det ett ja) tycker jag spelet är givet på ja, även om jag själv inte sympatiserar med detta, men man ska ju inte spela med hjärtat utan efter plånbokens bästa

Över 48,8% chans/risk till ja i Sthlms Stad (ej kranskommunerna ingår i spelet) är det alla gånger.
Citat:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2390&a=568643&rss=2216
Stockholmarna säger ja till trängselskatt
En klar majoritet av invånarna i Stockholms stad säger nu ja till trängselskatten, enligt en DN/Synovate Temo-undersökning. I mars hade nejsidan fortfarande en knapp ledning, men om det vore folkomröstning i dag skulle ja vinna med
51-40.
Antalet positiva till trängselskatten har växt över hela linjen. Männen har tidigare varit mer skeptiska än kvinnorna, vilket många antagit beror på att män åker mer bil och kvinnor mer buss. I den nya mätningen är jasägarna fler bland männen än bland kvinnorna.
(...)
Framgången för jasidan är statistiskt säkerställd. Är utgången i folkomröstningen i Stockholms stad den 17 september därmed redan given?
- Nej. Ska jag väl säga.
Det är väldigt svårt att se vad som skulle kunna hända för att få det att vända igen. Men en sak har alla tidigare valrörelser och folkomröstningar lärt oss: inget är klart förrän det är klart, säger Nicklas Källebring.
(Det han säger är ju att inte mkt talar för att det kommer bli ett nej...men helt 100% är det ju inte...men spelmässigt ser det vettigt ut till detta odds)
Unibet:
Folkomröstning 2006:
Trängselskatt i Stockholms stad
Vilket är korrekt alternativ?
Gäller endast folkomröstningen i Stockholms stad.
Nej 1.60
Ja 2.05