2006-08-26, 00:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Någon som vet på vilken sida som man kan spela på att ett parti utan för riksdagen kommer in?

Vilka tror du kommer in då?
Citera
2006-08-26, 03:00
  #14
Medlem
god mats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEMAN
Tycker det är helt fel att betta på saker där man själv kan påverka resultatet. Det är som att spelarna i ett fotbollslag bettar på vem som gör mål eller vilket lag som vinner.
Du påverkar ju valresultatet ungefär lika mycket som om du går på en fotbollsmatch och hejar dig hes.
Citera
2006-08-26, 05:56
  #15
Medlem
J_Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god mat
Du påverkar ju valresultatet ungefär lika mycket som om du går på en fotbollsmatch och hejar dig hes.

Precis, ifall du satsar på att Rosings parti ska få 4% vilket är en omöjlighet, tror du att du kan påverka det eller 30 av dina bekanta? Nej, pajjas.
Citera
2006-08-26, 11:21
  #16
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus!
Vilka tror du kommer in då?

Jag tror att SD har en rätt bra chans att komma in bara allt klappar med deras massutskick osv. Svårt och värdera chansen i % men jag tror iaf att jag skulle kunna tänka mig satsa en femhundring om jag fick oddsen 1 på 4.

Ingen som vet var?
Citera
2006-08-26, 12:53
  #17
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Jag tror att SD har en rätt bra chans att komma in bara allt klappar med deras massutskick osv. Svårt och värdera chansen i % men jag tror iaf att jag skulle kunna tänka mig satsa en femhundring om jag fick oddsen 1 på 4.

Ingen som vet var?

Du skulle kunna få 7 ggr pengarna av mig. SD satsar väl inte ens på riksdagsvalet? Det är väl mest inom kommunerna som dom vill få mandat?
Citera
2006-08-26, 13:03
  #18
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Du skulle kunna få 7 ggr pengarna av mig. SD satsar väl inte ens på riksdagsvalet? Det är väl mest inom kommunerna som dom vill få mandat?

7 gånger pengarna hade fått mig att satsa rejält=)

Och väldigt off topic, de satsar rejält i detta val - framförallt på riksdagsvalet.
Citera
2006-08-27, 23:46
  #19
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
7 gånger pengarna hade fått mig att satsa rejält=)

Och väldigt off topic, de satsar rejält i detta val - framförallt på riksdagsvalet.

Jasså? Hur mycket då?
Citera
2006-08-27, 23:49
  #20
Medlem
Subb[a]s avatar
Man kanske skulle slänga ett par kronor på S så får ens notoriska otur hjälpa högern lite på vägen...
Citera
2006-08-28, 21:10
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Edit: Måste tillägga en varning dock, inom politiken kan vissa utspel få förödande konsekvenser. Jag satsade på demokraternas representant inför senaste valet i USA, strax efter fick min kandidat ett spel, skrek och betedde sig Yeeeeaaahhhh ! Efter det var mina pengar som bortblåsta.

Lite offtopic men det var lite halvt fejkat dessutom. Publiken var ännu vildare än snubben, snubben hakade bara på lite och svarade på en del saker som folk i publiken skrek. Men i TV framstod det som om han var skvatt galen.
Citera
2006-08-28, 21:18
  #22
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Man kanske skulle slänga ett par kronor på S så får ens notoriska otur hjälpa högern lite på vägen...
Eller så pytsar man in 10-20 000 på sossarna, så hur det än går i valet så tjänar man pengar
Citera
2006-08-28, 23:30
  #23
Medlem
Alexander857s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Jasså? Hur mycket då?

Ett antal tusenlappar.
Citera
2006-08-29, 02:44
  #24
Medlem
I-Ss avatar
Har hittat ett odds

Här tror jag mig ha funnit ett bjudodds på Unibet. Enligt denna mätning är stockholmarna nu för trängselskatt med hela 11%-enheter och med den igenproppning som nu sker med alla vägarbeten och av politikerna andra grejor i trafiken som de vet bäddar för ett ja (terrorisera tillräckligt många i extrema köer och stopp så blir det ett ja) tycker jag spelet är givet på ja, även om jag själv inte sympatiserar med detta, men man ska ju inte spela med hjärtat utan efter plånbokens bästa Över 48,8% chans/risk till ja i Sthlms Stad (ej kranskommunerna ingår i spelet) är det alla gånger.

Citat:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2390&a=568643&rss=2216
Stockholmarna säger ja till trängselskatt
En klar majoritet av invånarna i Stockholms stad säger nu ja till trängselskatten, enligt en DN/Synovate Temo-undersökning. I mars hade nejsidan fortfarande en knapp ledning, men om det vore folkomröstning i dag skulle ja vinna med 51-40.

Antalet positiva till trängselskatten har växt över hela linjen. Männen har tidigare varit mer skeptiska än kvinnorna, vilket många antagit beror på att män åker mer bil och kvinnor mer buss. I den nya mätningen är jasägarna fler bland männen än bland kvinnorna.
(...)
Framgången för jasidan är statistiskt säkerställd. Är utgången i folkomröstningen i Stockholms stad den 17 september därmed redan given?

- Nej. Ska jag väl säga. Det är väldigt svårt att se vad som skulle kunna hända för att få det att vända igen. Men en sak har alla tidigare valrörelser och folkomröstningar lärt oss: inget är klart förrän det är klart, säger Nicklas Källebring.
(Det han säger är ju att inte mkt talar för att det kommer bli ett nej...men helt 100% är det ju inte...men spelmässigt ser det vettigt ut till detta odds)

Unibet:

Folkomröstning 2006: Trängselskatt i Stockholms stad
Vilket är korrekt alternativ?
Gäller endast folkomröstningen i Stockholms stad
.

Nej 1.60
Ja 2.05
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in