2024-08-31, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollfritid
T din morsa

Ja, till skillnad från många andra morsor så lyckades hon att uppfostra sina barn, så hon förtjänar ett tack, men det är ju väldigt off topic.

Eller stavade du fel på Mossad kanske?

För att vara on topic, det står i Ekuriren att det är en ung man som blivit skjuten, och att de misstänker att det skett inomhus.
Senast redigerad av HalfRunar 2024-08-31 kl. 13:21.
Citera
2024-08-31, 13:35
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Mördade någon 2014, får 4 års fängelse. Låter som att någon skipade rättvisa på egen hand.

Detta hade aldrig hänt om han fått ett straff i proportion till brottet, då hade han suttit kvar i fängelset nu år 2024 istället för att nu då bli avrättad.

Citat:
Ursprungligen postat av MELBA84
Kan inte öppna den. Vem har han mördat ??

Det var mordförsök han dömdes för och inte mord. Snubben överlevde.
Citera
2024-08-31, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiinaS
Ja, det är han. Visserligen kriminell, men hade tusen andra fina sidor också.

Mina tankar går till hans vackra fru och fina barn samt övriga nära och kära.

Skärp dig! Kriminella har noll och inga fina sidor att tala om. Dom ska vara jävligt glada att dom fina människorna ens gör ett halvhjärtat försök att rädda dom på sjukhusen. Att fina starka människor som kavlar upp ärmarna och går till riktiga jobb varje dag och som betalar skatt till den stora massan och är goda förebilder för sina barn! Att dom är så pass storsinta att dom väljer att ta hand om avskrapet när skiten har träffat fläkten, det är det enda som är värt att hylla eller förundras över.

Kriminella är en skam för sina föräldrar, syskon och barn! En belastning för alla samhällen och en direkt livsplåga för många människor! Inget annat.
Citera
2024-08-31, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82

Ah, förstår. Ja då blir straffet kortare. Han skulle med rätt dom precis kommit ut från fängelset nu då. Bara fått kanske 8-9 års fängelse enligt vad jag tycker är rättvis dom vid mordförsök.

Men nu är han avrättad, så nog om det.

Frågan är nu hur många fiender hade BO och hur svårt blir det då att få fast GM.
Citera
2024-08-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Kom inte med att han hade andra fina sidor också. Hade han haft dom sidorna så hade han inte valt att vara kriminell och utsätta sin familj för sådant här. Så sluta försköna personer som inte är det överhuvudtaget.

Självklart har människor fler sidor än bara att vara ex kriminell. Jag har inte på något sätt antytt att det inte var förväntat, att det var fel, att det var synd om honom. Jag har enbart sagt att han har flera fina sidor och att jag tänker på hans närmsta.
Citera
2024-08-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Skärp dig! Kriminella har noll och inga fina sidor att tala om. Dom ska vara jävligt glada att dom fina människorna ens gör ett halvhjärtat försök att rädda dom på sjukhusen. Att fina starka människor som kavlar upp ärmarna och går till riktiga jobb varje dag och som betalar skatt till den stora massan och är goda förebilder för sina barn! Att dom är så pass storsinta att dom väljer att ta hand om avskrapet när skiten har träffat fläkten, det är det enda som är värt att hylla eller förundras över.

Kriminella är en skam för sina föräldrar, syskon och barn! En belastning för alla samhällen och en direkt livsplåga för många människor! Inget annat.

Självklart kan kriminella ha fina sidor. Däremot så har jag inte sagt något om att det är synd det som hände, att det inte var hans eget val, att det var fel människa eller liknande. Jag har endast sagt att han hade fina sidor också. Jag tycker definitivt att väljer personer att vara kriminella, så väljer de konsekvenserna.
Kriminella är en belastning för samhället. Bara för att jag tycker att han hade fina sidor också, säger ingenting om min syn på kriminella och kriminalitet.
Citera
2024-08-31, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Snälla rara Tiina! Säg att du trollar?

Varför skulle jag göra det? Att han var kriminell och att han då valt konsekvenserna, har inget med att han har andra sidor att göra. Kriminalitet kommer med en nota och den här gången var det ett liv.
Citera
2024-08-31, 14:03
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Det borde vara samma straff då det är tanken som räknas.
Citera
2024-08-31, 14:04
Medlem
borgir82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ah, förstår. Ja då blir straffet kortare. Han skulle med rätt dom precis kommit ut från fängelset nu då. Bara fått kanske 8-9 års fängelse enligt vad jag tycker är rättvis dom vid mordförsök.

Men nu är han avrättad, så nog om det.

Frågan är nu hur många fiender hade BO och hur svårt blir det då att få fast GM.

Sant, det var ett anmärkningsvärt lågt straff han fick med tanke på att det var ett mordförsök han dömdes för. Men som sagt, självsaneringen slog till igen, denna gången i Eskilstuna. Rent statistiskt och polisiärt är dessa dödsskjutningar väldigt svåruppklarade.
Citera
2024-08-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Han bor inte ihop med nån kvinna eller gift .det vad Ratsit visar
Ja, gör en kriminell som är villig att mörda bryr sig säkert om folkbokföringslagen..
Citera
2024-08-31, 14:17
Bannlyst
Tidigare dömd och förekommande i ett par stora fall (FUP) i Eskilstuna
https://www.krimfup.se/search/aso-sharif

Verkar ha haft pris på sitt huvud med tanke på tillvägagångssättet vid mordet 🤔
Citera
2024-08-31, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
En man som har tummen mitt i hand kan ändå ha fina sidor. En kvinna som vägrar suga kuk kan ändå ha fina sidor. En unge som är tvärkass på matte kan ändå ha fina sidor. En kriminell kan det inte, den har förbrukat sin rätt att betraktas på något annat sätt än skit!

Håller med till 100%.

Det är ju också därför Hitlers konstnärliga sida inte tas upp så ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in