2025-02-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightstalkerS
Försökt placerat detta någonstans i tid och plats utifrån den lilla beskrivning som ges i artikeln.. men känns ganska ”on point” gällande detta fall? https://www.bblat.se/2025-02-14/mordmisstankar-ledde-till-knark-och-vapengomma/

Använd archive.is så får ni hela artikeln !
Citera
2025-02-23, 13:02
Medlem
Citat:
Försökt placerat detta någonstans i tid och plats utifrån den lilla beskrivning som ges i artikeln.. men känns ganska ”on point” gällande detta fall? https://www.bblat.se/2025-02-14/mordmisstankar-ledde-till-knark-och-vapengomma/

Det finns lite att läsa i FUPen (Västmanlands TR 293-25) som kanske kan hjälpa att lägga ett pussel gällande fallet i artikeln. Jag har själv försökt finna spår och samband för att klura ut vilket mord som han var misstänkt för som det gäller.
Den här personen är nu avfärdad som misstänkt för mord men grovt vapen- och narkotikabrott kvarstår.

- I samband med husrannsakan i ärende K1077210-24 anträffas vapen som bedöms skarpt samt narkotika
av mängd som uppskattas nå upp i grovt brott.

- Husrannsakan initieras på Skolgatan 2c med anledning av att Nils misstänks vara inblandad i
mord.

- Ärendet avrapporteras i separat k-nr (K1274303-24)
I tjänsten - PA Pedersen

Vart kan man få tag på en stämningsansökan till det ärendet. Polisen?
Citera
2025-02-25, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid
Använd archive.is så får ni hela artikeln !
Jag ber om ursäkt,det blev en tankevurpa! jag hade helt glömt av att artikeln är låst.
Citera
2025-02-25, 06:54
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt,det blev en tankevurpa! jag hade helt glömt av att artikeln är låst.

Ingen fara! Sånt som händer
Citera
2025-02-25, 15:44
Medlem
de 2 som suttit häktade är nu släppta
Citera
2025-04-23, 20:13
Avslutad
Inget nytt om detta fall?
Citera
2025-10-06, 18:03
Medlem
diseuses avatar
P4 Sörmland (Tre häktade för mord på gängledare):
Citat:
Tre personer har häktats misstänkta för mordet på en 35-årig gängledare i Årby i Eskilstuna 30 augusti och mordförsöket i Lagersberg dagen efter. Det skriver Eskilstuna-Kuriren.

De tre är häktade för mord, mordförsök, grovt vapenbrott och grovt skyddande av brottsling.

Tidigare var två män häktade, men försattes på fri fot. Polisen har tidigare sagt att båda händelserna hänger ihop.
Citera
2025-10-07, 13:28
Medlem
Vilka är de 3 häktade?
Citera
2025-12-06, 06:18
Medlem
Citat:
Misstänks ha beställt mord i Eskilstuna – häktad i sin frånvaro
PUBLICERAD IDAG 05:30

Ett mord och ett mordförsök i Eskilstuna kan vara på väg att klaras upp. Tre personer är nu häktade misstänkta för inblandning i brotten.

Den 30 augusti förra året sköts en 35-årig man till döds i stadsdelen Årby i Eskilstuna. Enligt polisen hade mannen kopplingar till organiserad brottslighet och var dömd vid ett flertal tillfällen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/misstanks-ha-bestallt-mord-i-eskilstuna-haktad-i-sin-franvaro
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in