Det finns en lista över alla narkotikaklassificerade substanser i bilagan till Förordning (1992:1554) om kontroll av narkotika, du får läsa innantill (eller tryck ctrl+f och sök efter nyckelord).
Inte narkotikaklassat, men omfattas av Lagen om hälsofarliga varor. Får inte importeras utan tillstånd. Så - inte narkotika, men förbjudet att importera.
Inte narkotikaklassat, men omfattas av Lagen om hälsofarliga varor. Får inte importeras utan tillstånd. Så - inte narkotika, men förbjudet att importera.
Misstror dig inte, men jag hittar det inte. Är det Harmalin som är klassat då eller någon annan alkaloid? Har svårt att hitta rätt kemiskt namn på substansen för att söka i bilagan till förordningen.
Lite OT-humor:
Jag kan omöjligen bestämma mig om ditt inspel om "rejäla drinkar" faktiskt är en bisarrt missriktad uppmaning att supa till lite på alkohol (som om det vore ett alternativ), eller en högst diskret uppmaning till TS att titta på att blanda "Ayahuasca" av hela växter istället för att köpa extrakt för Pharmahuasca eller Changa.
Kan ju vara så att TS bara vill ha MAOI:s för behandling av depression/migrän/parkinson eller något annat förstås, men då hade ju medicinforat känts mer passande.
Senast redigerad av BlaBalk 2024-08-28 kl. 09:23.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!