2024-08-27, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag konstaterar att du tycker det är ok att fria en sexköpare, trots att ingen utredning av ärendet har skett. Detta för att sexköparen lyckats inbilla sig att hon är den enda i världen för mannen (något som inte är ovanligt för manliga sexköpare också).

Om du har samma inställning om könsrollerna varit de motsatta är du inte sexistisk, utan bara juridiskt korrupt.

Och jag konstaterar att du är oförmögen att ta till dig den fakta som finns. Troligtvis pga något patetiskt kvinnohat. Fundera gärna på följande tillsammans med några i incelklubben.

Hur vanligt är det att prostituerade våldtar de som inte vill köpa sex?

Hur vanligt är det att prostituerade inte tar betalt för sex?
Citera
2024-08-27, 06:01
Medlem
Citat:
Att få en trogen kund som betalar 50k under ett år är sannolikt värt en hel del. Mängder av andra kvinnor är ju lyriska över hans behandlingar, så nog har han dragit in en hel del på kvinnliga torskar.

Det skulle kunna vara så att varken kvinnan som erkänt att hon erhållit sexuella tjänster eller någon annan kvinna köpt sex av mannen. Det vet vi inte eftersom polis och åklagare menade att ingen misstanke om brott förelåg, varför de lade ner ärendet. För mig det mest anmärkningsvärda i detta ärende.

Nej jag skulle inte vilja bo i Mellanöstern där lagen behandlar kvinnor sämre än män. Till skillnad från dig tycker jag inte heller att motsatsen är att förorda.

Det tycker jag inte och så fungerar det inte i Sverige, även om du bestämt dig för att det är så. Ställer frågan även här.

Hur vanligt är det att prostituerade våldtar sina sexköpare (och hur bra för affärerna är det)?
Citera
2024-08-27, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Exakt! Vem vill, handen på hjärtat, erkänna inför polis i samband med en utredning, att man också är kriminell?

/AI

En del bittra kvinnohatare i tråden är övertygad om att detta är vad som skett här.

I tråden som handlar om den manliga massören och de brott han dömts för, finns det även många som menar att denna kvinna inte bara är sexköpare utan också medskyldig till de sexbrott mannen begått.

För att inte tala om alla som går i taket för att hon haft sex med en arab...
Citera
2024-08-27, 06:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Nej det menar jag inte, det har jag inte heller skrivit.

Däremot skulle jag mycket väl kunna tänka mig att Polisen i första hand riktar sina insatser mot ställen där traffickingoffer misstänks bli utnyttjade.
Men det är inget jag vet, men jag hoppas att det är så...

Det kan jag hålla med dig om. Skulle vara intressant att veta vad som görs med kvinnorna efter en sådan insats?
Citera
2024-08-27, 06:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
ChatGPT är ingen sökmotor och ska inte användas så. Du vet inte vad du håller på med.

Ursäkta mig, sötnos. Men gjorde jag påståendet att chatgpt alltid har rätt? Nej. Jag presenterade det tydligt för vad det var värt. Så stäng igen pajhålet, det är DU som inte vet vad du pratar om.

Citat:
Sett flera använda chatgpt till allt. Vi kommer få en förstörd diskussion/internet med bara bottar som hallucinerar med varandra till slut.

Jag pratar hellre med chatgpt än dig, det är ett som är säkert.
Citera
2024-08-27, 06:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
ChatGPT har haft fel flera gånger tidigare så jag tar för givet att det har det även den här gången eftersom jag frågade samma fråga och det enda konkreta exemplet den kunde ge var ett fall i Göteborg 2011 som tydligen skulle vara väldigt uppmärksammat, men trots att det skulle vara så uppmärksammat så lyckas jag inte hitta en enda artikel på Google om det.

Jag fick samma exempel. Men frågar du den vidare ger den fler exempel. Kanske har fel, kanske har rätt. Kanske har ingen av de 0,2 % i BRÅs rapport inte lagförts. Man får tolka det för vad det är, men glöm inte bort att det egentligen är DU som ska belägga ditt påstående.
Citera
2024-08-27, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Åklagarens motiv är att kvinnan inte betalade för sex, utan att detta skedde efter massagen, och att kvinnan hade betalat för massagen även om hon så att säga inte fått sex på köpet. Under ett års tid betalade kvinnan totalt 50.000:- för 70 behandlingar av massören. Det var vid ca. det tionde besöket som massören och kvinnan enligt artikeln började bli "intima" med varandra. Alltså, jag vetifan, men såhär: it looks like a duck, it walks like a duck, in that case it's a fucking duck!

Om hon betalade lika mycket för massagen när de hade en sexuell relation som innan de hade en sexuell relation så har hon inte betalat extra för sexet och således ej begått brott.

Gubbar som åker fast för sexköp på massagesalong betalar inte bara för massage utan även en extra slant för sexuella tjänster.
Citera
2024-08-27, 07:10
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Om hon betalade lika mycket för massagen när de hade en sexuell relation som innan de hade en sexuell relation så har hon inte betalat extra för sexet och således ej begått brott.

Gubbar som åker fast för sexköp på massagesalong betalar inte bara för massage utan även en extra slant för sexuella tjänster.
Min gissning är att man nu kommer hitta nya vägar att hantera dessa transaktioner på, nu när åklagaren Charlotta Holmgren och hennes sexistiska belackare öppnat upp dörrarna för det, genom att stipulera att sexköp är en fråga om pris och upplevelse hos kunden. Så går det när man inte tänker längre än näsan räcker.
Citera
2024-08-27, 07:19
Medlem
Citat:
Min gissning är att man nu kommer hitta nya vägar att hantera dessa transaktioner på, nu när åklagaren Charlotta Holmgren och hennes sexistiska belackare öppnat upp dörrarna för det, genom att stipulera att sexköp är en fråga om pris och upplevelse hos kunden. Så går det när man inte tänker längre än näsan räcker.

Kruxet är att thailändskan kommer kräva mer pengar än enbart betalning för massagen för att utföra sexuella tjänster. Då blir det sexköp.
Citera
2024-08-27, 07:31
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och jag konstaterar att du är oförmögen att ta till dig den fakta som finns. Troligtvis pga något patetiskt kvinnohat. Fundera gärna på följande tillsammans med några i incelklubben.

1. Hur vanligt är det att prostituerade våldtar de som inte vill köpa sex?

2.Hur vanligt är det att prostituerade inte tar betalt för sex?
1.Ganska vanligt. Det finns massor av vittnesmål om thai-salonger där kvinnorna hetsat män genom att beröra deras könsorgan för att sedan erbjuda dem en happy ending för extra betalt. Huruvida detta klassificeras som våldtäkt (för de män som avvisar förslaget), vet jag inte.

2. Att det finns sätt att kringgå den "extra betalningen" genom att baka in den i det initiala priset förstår alla som har någon som helst ekonomiskt sinne. Sannolikt sker det redan idag. Eller ja, efter föreliggande fall kan vi konstatera att det sker idag. Frågan är i vilken utsträckning.

Sannolikt får dock manliga sexarbetare mindre betalt på en massagesalong för sina sextjänster, precis som inom prostitutions- och porrbranschen

För övrigt spännande att du kallar någon som är emot sexhandel för både män och kvinnor som kvinnohatande. Skulle väl kunna drista mig till att säga att du snarare är manshatande eftersom du endast är motståndare till att kvinnor säljs medan du lämnar vidöppet för män att utnyttjas. Att du sen dessutom börjar ranta om incels att jag ska flytta till Mellanöstern mm, tar jag som en brist på argument.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2024-08-27 kl. 07:47.
Citera
2024-08-27, 07:35
Medlem
Core.s avatar
Haha era trötta jävla incels, först när jag läste tråden kokade jag inombords, men man förstår ju snabbt att det här är en annan sak.

Och när det utöver att det sedan tidigare är en betalande kund som det finns kärlekssms med, dessutom bara är en… Så blir det rätt jävla tydligt att ni är små fittor med mindervärdeskomplex
Citera
2024-08-27, 07:36
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Kruxet är att thailändskan kommer kräva mer pengar än enbart betalning för massagen för att utföra sexuella tjänster. Då blir det sexköp.
Enkelt att fixa genom att höja priset något för alla. Vi pratar om en mångmiljardindustri som kommer att hitta vägar för att kunna fortsätta sin verksamhet. Och om nu kunderna sjunker pga rädsla för att åka dit, så kommer man naturligtvis hantera detta, på ungefär samma sätt som den sexsäljande mannen i föreliggande tråd.

Enligt en större undersökning i Norge erbjuder 80% av alla thai-salonger sexuella tjänster. De har samma lagstiftning som i Sverige, så det finns väl egentligen inget som talar för att det är annorlunda i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in