2024-08-26, 21:57
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Från och med nu gör de. 50000 för 60 massager med sex är ungefär 1000 kr per gång. Gör det ett tag efter massagen så är det numera ok.
Ja, tjejerna kan ta ett lite högre pris än brukligt.
Säg inget om att runk ingår och prova dig fram om mannen verkar acceptera det.
Vips så har du stamkunder som är beredda att lägga 50 papp om året på sexuella tjänster

Tipsa kunden om att säga att han trodde att en romantisk relation förelåg om någon skulle fråga.
Vips så blev sexköp helt ofarligt utifrån lagligt synpunkt

Sexköpande män (och kvinnor) har åklagare Charlotta Holmgren och de som stöttar hennes bedömning att tacka för mycket.
Citera
2024-08-26, 21:59
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om han betalar lika mycket som för en vanlig massage så kommer åklagaren få det svårt om inte historien inte går att motbevisa. I det här exemplet du ger så ska kvinnan dock runka av mängder av olika män, vilket mycket väl kan räcka för att visa att det är sexköp, på samma sätt som att polisen inte behöver styrka betalning om det rör sig om en välkänd bordell, då är det uppenbart vad som skett. Så det är en orättvis jämförelse.

För massage. Det är inte olagligt att få massage

Om priset per besök inte gått upp efter att de varit intima så är betalningarna helt enkelt inte tillräckligt för fällande dom.
Då är det väl bara för osedliga thaiställen att från och med nu sätta priset på ett besök till vad en massage+runk normalt kostar och låta det var underförstått att en runk ingår.

Med det sagt tror jag inte att denna kvinna uppsåtligen köpt sex, om något finns det nog ett stort mörkertal av offer för massören.
Senast redigerad av brukstjack 2024-08-26 kl. 22:03.
Citera
2024-08-26, 22:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Då är det väl bara för osedliga thaiställen att från och med nu sätta priset på ett besök till vad en massage+runk normalt kostar och låta det var underförstått att en runk ingår.

Nej, det skulle rättsväsendet fatta direkt såklart.

Plus att man skulle tappa alla kunder som inte köper sex eftersom de skulle gå till den mycket billigare konkurrenten.
Citera
2024-08-26, 22:07
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Nej, det skulle rättsväsendet fatta direkt såklart.

Plus att man skulle tappa alla kunder som inte köper sex eftersom de skulle gå till den mycket billigare konkurrenten.
Hur många "vanliga" kunder går det per torsk? Om dom är få kan det kanske vara värt det om man dessutom kan locka till sig fler sexköpare?

Finns det ett lagstadgat pris en massör måste ta för sin tjänst? Låter osannolikt utanför möjligen om man önskar sluta nåt avtal med regionen eller dylikt.
Citera
2024-08-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Någon gång måste ju alltid vara den första. Hur ska man då kunna åberopa att man haft för avsikt att göra sexköpet till en regelbunden aktivitet?

Om man köpt klippkort? Tio procents rabatt vid köp av klippkort om 50 gånger.

Eller abonnemang? Endast 2 695 kr per månad om du tecknar ett abonnemang på minst 12 månader. Ordinarie pris 2 995 kr/mån.
Citera
2024-08-26, 22:13
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Hur många "vanliga" kunder går det per torsk?

Ingen aning, det är inte riktigt min värld

Men jag inbillar mig att åtminstone en klar majoritet av thaimassager inte föranleder en happy ending.

Citat:
Om dom är få kan det kanske vara värt det om man dessutom kan locka till sig fler sexköpare?

Potentiellt.

Citat:
Finns det ett lagstadgat pris en massör måste ta för sin tjänst? Låter osannolikt utanför möjligen om man önskar sluta nåt avtal med regionen eller dylikt.

Det tror jag inte. Men det blir ju ganska uppenbart om man kraftigt avviker från övriga i branschen.
Citera
2024-08-26, 22:40
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ingen aning, det är inte riktigt min värld

Men jag inbillar mig att åtminstone en klar majoritet av thaimassager inte föranleder en happy ending.

Potentiellt.

Det tror jag inte. Men det blir ju ganska uppenbart om man kraftigt avviker från övriga i branschen.
Nu verkar ingen av oss ha koll på varken massage eller hor så kanske dumt att gissa, men om vi låtsas att en massage kostar 700 kr (som i fallet med vår massör i tråden) och en runk kostar typ 500 kr (känns vagt bekant från fallet med Pillans bror) så måste väl 1200 kr fortfarande falla inom rimlighetens gräns (där det inte är ett uppenbart överpris). Vill minnas att senast jag betalade för en massage så tror jag att jag betalade med ett presentkort jag fått som var på 1000 kr (förvisso inte på nån thaimassage) och detta var säkert 8-10 år sedan, med inflation måste väl flertalet massörer ta mer än 1200 kr idag?

I vilket fall kan det väl inte vara ett så pass uppenbart överpris att det går att dömas enbart på det. Måste ju finnas ohyggligt massa kunder som är så pass prisokänsliga att dom kan tänka sig att ta första bästa även om priset är några hundringar högre än snittet, eller kunder som helt enkelt saknar kunskap om marknadsmässiga priser?
Senast redigerad av brukstjack 2024-08-26 kl. 23:27.
Citera
2024-08-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det var Sydsvenskan som skrev att just den här kvinnan som haft sex med massören under ett års tid köpt massagetjänster för 50.000:-. Det kanske pågick längre än det totalt, men det är ju anmärkningsvärt att hon köpte 70 behandlingar under bara ett år. Det är jävligt mycket "massage" måste jag säga. Det kan ju HELT omöjligt behövs rent fysiskt, massören borde rimligtvis förklarat för henne att hans metoder inte avhjälpte hennes problem (vad det nu än var) och att hon borde uppsöka vanliga vården eller liknande istället.
Okej det låter mycket fast jag går 2-3 gånger i månaden inte för att få sex utan för att jag mår bra av det och har råd att unna mig det. Kostar 900 spänn per gång
Citera
2024-08-26, 23:13
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Under fotbolls VM i Qatar var tusentals män från Pakistan o liknande länder som tvingades arbeta med att bygga fotbollstadior.
Dom ansågs vara offer för trafficking, varför skulle inte detsamma kunna gälla en manlig massör?

Det har jag väl aldrig på stått.

Jag håller mig till den massör som tråden handlar om. Släpp mig nu!
Citera
2024-08-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Om hon inte betalat mer än det vanliga priset är det ju ett rätt tungt argument för att sexköp inte förekommit. Å andra sidan är ju 70 besök under ett år rätt mycket, vet inte hur man skulle kunna väga in det.

Precis. Trenden med massage med efterföljande handjobb, där kvinnor explicit betalar för för en sexuell tjänst, borde vara lättare att bedöma.

Det är ju typ 6 gånger i månaden. Ganska ofta det blivit massage. Kan man inte försöka se till hur kommunikationen varit mellan dem. Är syftet att få massage eller bara "massage". Har mannen varit i en slags ekonomisk beroendeställning där han behövde pengarna och därför tog och fick "jobb". Tror man behöver se brett.
Citera
2024-08-26, 23:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursäkta, men du gjorde ett påstående och nu ber jag dig om källan. Och du vänder bevisbördan till MIG?

Det är lugnt, dock, jag tolkar det som att du bara hittade på igen. Så jag kan försöka svara trots att det inte är mitt ansvar:

Jag frågade faktiskt chatgpt tidigare idag och den gav flertalet konkreta exempel. Fanskapet kunde dock inte ge mig direktlänk till artikel och jag lyckades inte googla fram dem så det blir svårt att styrka. Du kan iaf gå in på chatgpt själv och söka på "har någon kvinna dömts för sexköp i Sverige?"

Sen alldeles nyss kikade jag på BRÅ-rapport i ämnet (https://bra.se/download/18.146acb6517fd55784012735/1655800831820/2022_3_Kop_av_sexuella_tjanster.pdf). Där angavs att 99,8 % av de misstänkta var män, andelen för de dömda angavs ej, men det är inte särskilt osannolikt att åtminstone nån av de misstänkta kvinnorna lagförts.

Duger det?

ChatGPT har haft fel flera gånger tidigare så jag tar för givet att det har det även den här gången eftersom jag frågade samma fråga och det enda konkreta exemplet den kunde ge var ett fall i Göteborg 2011 som tydligen skulle vara väldigt uppmärksammat, men trots att det skulle vara så uppmärksammat så lyckas jag inte hitta en enda artikel på Google om det.
Citera
2024-08-27, 01:55
Avslutad
Citat:
Jag frågade faktiskt chatgpt tidigare idag och den gav flertalet konkreta exempel. Fanskapet kunde dock inte ge mig direktlänk till artikel och jag lyckades inte googla fram dem så det blir svårt att styrka. Du kan iaf gå in på chatgpt själv och söka på "har någon kvinna dömts för sexköp i Sverige?"

ChatGPT är ingen sökmotor och ska inte användas så. Du vet inte vad du håller på med. Sett flera använda chatgpt till allt. Vi kommer få en förstörd diskussion/internet med bara bottar som hallucinerar med varandra till slut.

On topic så är det så att kvinnlig sexualitet är fint och renande. Manlig sexualitet är bara våldtäkt. Det vet man sedan innan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in