2024-08-22, 20:01
Medlem
Höstvetet leverar, ton på ton av gott höstvete? Hur många ton får bönderna ut från sina hektar i år?

Sol och regn, vädret har varit bra över hela vårat avlånga rike?
Citera
2024-08-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbroPastorelli
Höstvetet leverar, ton på ton av gott höstvete? Hur många ton får bönderna ut från sina hektar i år?

Sol och regn, vädret har varit bra över hela vårat avlånga rike?
Sista lasset i Tröskan är vinsten sa f,d bonden hemma med 44 års arbetslivserfarenhet. Då är diesel utsäde gödsel mm betalt.
Citera
2024-08-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Sista lasset i Tröskan är vinsten sa f,d bonden hemma med 44 års arbetslivserfarenhet. Då är diesel utsäde gödsel mm betalt.

Bönderna ska ha generöst med bistånd. De gör ett härligt jobb. God och nyttig mat på de svenska matborden. Bönder ska ha lön för mödan i vårat vackra avlånga land.
Citera
2024-08-22, 22:49
Medlem
kyrkstockens avatar
Majsen har knappt tagit sig här i skåne. Fälten ser ut som öde landskap ur någon zombiefilm. Annat har säkert klarat sig bättre.

Mycket har uteblivit i min trädgård i år. blommor och frukt men inte allt.
Citera
2024-08-23, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Majsen har knappt tagit sig här i skåne. Fälten ser ut som öde landskap ur någon zombiefilm. Annat har säkert klarat sig bättre.

Mycket har uteblivit i min trädgård i år. blommor och frukt men inte allt.

Majs behöver vi! Mycket går till foder vad jag förstår. Har du äpplen i din trädgård, några höstäpplen?
Citera
2024-10-05, 20:04
Medlem
Nu fyller bönderna på i ladorna. Råg, vete och alla rika sädesslag. Äpplen läggs på lager. Man kan göra must eller sylt. Hur mycket av höstens skörd hamnar på våra härliga svenska julbord?
Citera
2024-11-02, 20:00
Medlem
Nu är vi inne i november. Nu ska det vara färdigskördat. Sverige är ett land som är självförsörjande på många sätt och vis när de gäller jordbruksprodukter. Det tycker jag är härligt. Har ni njutit av höstskörden ännu eller väntar ni till julens högtid med alla de härliga helgdagarna och de rikligt dukade julborden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in