2024-08-20, 09:24
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Nu är det ju män som ligger bakom massinvandringen. Män tar in stora mängder mansöverskott för att destabilisera samhället så att kvinnor ska känna sig otrygga och fly i händerna på medelklassmän som "räddar" dem.

Eftersom män har den attityden, att våld är makt, måste män noggrant övervakas av en rättsstat där kvinnor och barn skyddas. Ja, det är just från sådana som dig som kvinnor och barn måste skyddas.

Att Sverige skulle ha mjuka straff är en illusion. Sverige har fått kritik för sina inhumana häktningtider exempelvis och mord som begås av de som är myndiga leder vanligtvis till livstid.

Men du försöker göra dig till hjälte som ska "rädda" kvinnor. Men i verkligheten är det kvinnor som får rädda dig när du gravt alkoholiserad behöver vård eller försöker begå självmord för att du är så toxisk.

Sen när det gäller uppfinningar så har Sverige blivit rikare sedan vi fick ångmaskinen, sedan förbränningsmotorn, elmotorn vars kraft ökade produktiviteten.

Men de flesta uppfinningar används inom teknikkrävande områden såsom det militära eller rymfarten. Områden som inte har någon påverkan på vår livskvalite över huvud taget.

Underbar konspirationsteori där. Men vi vet från opinionsundersökningar att stödet för massinvandring är oerhört mycket högre bland kvinnor än bland män. Intressant emellertid att du insett att massinvandringen destabiliserar samhället.

Att all makt bygger på våld är ett faktum och ingen attityd. Din vanföreställning kommer att grusas för att den svenska staten inte förfogar över det starkaste våldkapitalet. Den dagen snutar, byråkrater och paragrafryttare slaktas och får sina huvuden uppsatta på pålar utanför sina myndighetsbyggnader kommer du att inse det.

Som de flesta vänsterblivna så begriper du inte skillnaden mellan resursanskaffning och resursanvändning. Du fokuserar på det senare och fattar inte att det är helt beroende av det förstnämnda. Det är män som tillskapar och anskaffar resurser.

Alla teknologiska och andra hjälpmedel och uppfinningar som du använder dagligen ligger män bakom. Specifikt vita män. Exempelvis det verktyg du använder för att haspla ur dig vänsterdynga på flashback.
Citera
2024-08-20, 09:28
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Man kan ställa sig frågan varför ett sådant samhälle blir svagt.
Kan det vara för att det fortfarande finns män som i stället för att välja att ingå i det samhället väljer att utnyttja/berika sig/våldföra sig på det samhället?
Skulle ett feministiskt samhälle kunna fungera om de värsta avarterna av män fick en kula i pannloben?
Intressant tanke.....
(t.ex hur hade världen sett ut om Hitler och Stalin hade avrättats redan vid 25 års ålder?)

Man kan istället fråga sig varför du önsketänker och fantiserar. Det finns ingen ”värsta avart” av män av det slag du inbillar dig utan bara riktiga män och feminiserade män. De senare kommer alltid att förlora mot de förra så småningom. Det är liksom en evolutionär ofrånkomlighet.
Citera
2024-08-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast vilka tider var tidigare så himla bra pga hårda män? Historiskt befinner sig mänskligheten i en väldigt unik tidsålder utan tidigare motsvarighet.

Unik har du rätt i. Män påstår sig vara kvinnor och tar guld i diverse sporter för kvinnor har inte en chans fysiskt mot en man.
Och träskvänstern med radikala fieminazis stöttar detta samtidigt som de hatar män.

Det groomas ungar på öppen gata i pride och blottas kuk & fitta om det inte täcks av kinkläder.
Citera
2024-08-20, 09:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Vaaaaaaaaaaaa?

Ett av de mest bisarra inläggen jag någonsin läst...

Någon som har någon vild gissning vad personen menar?

Ja, jag har det. Men det har inte med ämnet att göra så man bör lämna dylika inpass därhän. Det skrivna drivs som jag uppfattar det av en djupt känd önskan om en fastlagd ordning, polarisering om du så vill, mellan två erkända kön, man respektive kvinna.

Man och kvinna och dualiteten mellan könen är en grundförutsättning för att kunna skriva en bok som "Den mjuka staten". På så sätt hör inlägget till ämnet. Djupare än så vill jag inte gå in på det.
Senast redigerad av ConvoPost 2024-08-20 kl. 10:13.
Citera
2024-08-20, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är naturligtvis ett intressant ämne. Men det är väldigt svårt att veta vad som blivit mjukare för att kvinnor jobbar med det. Även kvinnor var hårdare förr, kolla t ex barnuppfostran nu mot 50 år sedan då barnet skulle lyda, aldrig vara i centrum och fick spö. Det kanske hade ändrats ändå med mjukare killar och en civilisation som accepterar även fattigas känslor.

Sedan undrar man om det verkligen blivit mjukare. Sätter man en kvinna på en mans plats blir det lätt att hon blir tuffare än sin föregångare, osäkerhet blandat med maktlystnad, detta ser man på de kommuntanterna som snart är pensionärer.

Jag tror att både män och kvinnor vill ha mjuka värden där de hör hemma. Ingen vill att som förr när ett barn skulle till doktorn, man bara slet av kläderna, doktorn klämde överallt och sedan fick det storgråtande barnet en spruta samtidigt som det bannades för att det grät. En normal pappa skulle chockas om hans barn skulle bli så behandlat.

Däremot ska det vara ordning och reda, och lättja har smugit sig in. Kanske med kvinnorna, kanske ändå. Så saker händer långsamt, det blir mycket fel och sedan så får man göra hur mycket fel som helst utan att det gör något. Är ordning och reda, ansvar och arbetsmoral, manligt, ska det tillbaka.

Du delar Lena Anderssons inställning, att det är idén snarare än könet som skapar den mjuka staten, och menar vidare att alla kön har blivit mjukare i staten Sverige undan för undan. Det kan nog stämma, men min uppfattning är att gängkriminaliteten påverkat staten på så vis att man från politiskt håll frågar sig om detta liberala och mjuka som vi har levt i under några decennier är tillräckligt. Det är inte en lätt fråga att besvara.
Citera
2024-08-20, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dyckertca150st
Manliga män mår sannolikt skit i extremt femininiserade kontexter.

Detta är grunden till kampen. Men inte bara manliga män mår skit i extremt femininiserade kontexter, även kvinnor som Lena Andersson kan vantrivas däri.
Citera
2024-08-20, 09:49
Medlem
Ja Sverige och Norge räknas som de mest feminiserade länderna. Japan som det mest maskulina. I Japan är det ordning och reda. Knappt någon invandring eller brottslighet. Sverige har förvandlats till ett kaosland där inga myndigheter verkar fungera längre. Att vi har så låg nivå på debattklimatet där bara en åsikt ska framföras har en del med toxisk kvinnlighet att göra. Det handlar inte bara om en konsensuskultur.
Citera
2024-08-20, 09:51
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Tja nå’t ligger det nog i det.

Onda tider skapar hårda män.
Hårda män skapar goda tider.
Goda tider skapar veka män.
Veka män skapar onda tider.
Gissa i vilket skede Europa och främst Sverige befinner sig.

I väntans tider?
Citera
2024-08-20, 09:54
Avslutad
Citat:
Det funkar med ett femenistiskt synsätt på kriminalitet när brottslingen vill bot o bättring. I de fall då den internerade inte har minsta tanke på att kliva av brottets bana då blir han bara värre efter att i 5 år ha ”vårdats”!
Kom att tänka på hundcoachen Caesar.
I 90% av hans avsnitt på tuben så är alla hundproblem relaterade till ledarskapet. Husse och eller matte har inte den pondus som behövs för ett mentalt gränssättande. Hundarna vill inte ha ett vårdande omhändertagande. De vill veta var gränserna går och känna sig trygga.

Även om din jämförelse mellan grovt kriminella återfallsförbrytare med narcissistisk inställning och Ceasars hundskola är lite magstark så är den begriplig. Jag håller med dig att om brottslingen vill bot och bättring, vilket händer då och då, så fungerar numera kvinnligt kodade metoder som samtal.

Jag skrev någonstans lite slarvigt att man bör lämna den kriminella till prästen. Med det menar jag att en person som mördat, kanske upprepade gånger, kanske sedan unga år, sedan stämplat, våldtagit, utnyttjat och i största allmänhet haft ett beteende som skadat många andra människor behöver möta sig själv. Vem är jag? Vem blev jag? Hur har jag bidragit till ett samhälle som fått hela sin ordning rubbad av att inte bara jag, utan att fler och fler pojkar och flickor redan mycket tidigt i livet med mig slår in på den här vägen? Ska jag fortsätta att skylla ifrån mig? Finns det ett mellanting mellan att allt är andras fel och att jag själv hade kunnat välja ett annat alternativ? Är det självklart att avsaknad av pengar till märkeskläder motiverade mordet jag gjorde?

I efterhand kanske det inte känns så självklart som det gjorde när man fattade ett beslut snabbt och inte hade så bra konsekvenstänk. Här behövs en själasörjare för att få ordning på det hela. Sedan kan det kombineras med arbete inne på finkan och annan rehabilitering. De flesta blir nog aldrig friska, helt enkelt eftersom det krävs ett stort jobb både av en själv och andra för att ta till sig och försonas med hur mycket lidande man faktiskt orsakat andra.
Citera
2024-08-20, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Boken är välskriven och välkommen, men ingen bok kan rädda Sverige. Det är för sent. Kvinnorna förstörde landet. Svaga män har bidragit.

Hur menar du med att kvinnorna förstörde landet? Vilka svaga män har bidragit? På vilka sätt är boken välskriven och välkommen?
Citera
2024-08-20, 09:59
Avslutad
Citat:
Hade en lumparkompis som med glimten i ögonvrån ofta påpekade att ”det finns kärringar av båda könen”. 😂

Hur menade han då? Jag antar att han värderade kvinnligt kodade egenskaper lågt?
Citera
2024-08-20, 10:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Nu har jag förvisso inte läst boken men utifrån redogörelsen från TS är författaren inne på helt rätt spår. Men verkligheten är oerhört mycket värre. Det finns ingen anledning att linda in det här på ett forum som flashback. Den gigantiska omhändertagande marxiststaten i Sverige är kvinnlig. Överhuvudtaget är Sverige ett sjukt feminiserat land och det är en total katastrof. Det är män och manliga värderingar som bygger framgångsrika och funktionella samhällen. I alla tider har man vetat detta. Ska man peka ut ett enskilt haveri i Sverige så är det rättssystemet som inte längre har ett dugg med rätt att göra. Kvinnor(och feminiserade män) har ingen känsla för rättvisa för den har studier visat förutsätter en högre testosteronhalt för att ta ett konkret exempel. Inte heller klarar kvinnor generellt av att hantera makt och ansvar. De (miss)brukar gärna makt men så fort det kommer till ansvar så undandrar de sig det och gömmer sig gärna bakom ett kollektiv. Kvinnors intrinsikalt sköra självförtroende klarar inte ett erkännande att de gjort fel. Alla män vet detta när de rannsakar sig själva. Kvinnor och kvinnliga värderingar ska därför hållas borta från allt vad makt heter och det gäller inte minst staten.

De frågor jag ställde ovan besvaras, förmodar jag, av detta inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in