2024-08-19, 13:37
Citat:
Ursprungligen postat av spesse
Hon är tydligen ett rötägg minst sagt, titta här vad en kollega säger om henne som åklagare.
lyssna på Dommare joe brown.
https://www.youtube.com/watch?v=xmcqcbC16OU

Säger han något om politisk humor i klippet? Det är inte en tråd för allmänt tyckande om Kamala Harris. Jag ville diskutera humor som politisk kommunikation utifrån en artikel som hävdar att Kamala Harris står för optimism och mys. Jag antar att Joe Browns utsagor står i motsats till detta på något vis. Roliga och mysiga människor har ofta en baksida på månen.
Senast redigerad av ConvoPost 2024-08-19 kl. 13:40.
Citera
2024-08-19, 13:46
Medlem
Kamala har ingen humor, hon är knäpp, skrattar maniskt så fort hon eller andra nämner venn-diagram
Citera
2024-08-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
"wierd", inte weird. Fråga TS vad han menar, inte mig.

Hursomhelst framstår Harris som rätt icke-naturlig, så att hon skulle ha någon särskild optimism eller humor att komma med stämmer inte. Sen kan hon ju absolut tjäna på att inte verka lika negativ och ibland rent av aggressiv som Trump. Men sen har Trump också det där lite pillemariska leendet som ett trumfkort.

Men jag tvivlar på att valet primärt avgörs av sådana faktorer.

Sorry såg inte förrän nu att det var felstavat 😬.

Njae Harris har inte mycket att komma med och det är uppenbart. Visst kan hon vinna poäng på många sätt men då bör man vara retoriskt lagd som Trump ändå är när det gäller debatter... Eller har jag fel?
Citera
2024-08-19, 13:57
Medlem
Jordgubbes avatar
Den artikel som länkas in i trådstarten har egentligen en helt annan poäng, inte så tokig faktiskt. Den är djupt kritisk till hur svenska politiker söker sig till den mesiga mittfåran i alla avseenden, "Men vi har inga motsvarigheter ... vad gäller personlighet eller kommunikation ... Svenska partier vågar sällan testa något ... partierna gör en katastrofal felbedömning ... låter som identiska robotar ... Genuina och roliga personer bromsas". Trump saknar humor, varför Harris försöker så gott hon kan få pendeln svänga åt andra hållet. En rätt intressant utveckling av det amerikanska skitvalet. Skulle nåt hända i Sverige i det avseendet vore det ett fall framåt. Även om här är det rätt mycket ytterligare de bör jobba med, såsom en mindre vimsig samtidsanalys till att börja med.
Senast redigerad av Jordgubbe 2024-08-19 kl. 14:35.
Citera
2024-08-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag läste en hyllning till Kamala Harris som jämför henne med våra svenska politiker. Hyllningen är nyförälskad och färgad av att skribenten inte önskar tillbaka Trump, men bortsett från det har den poänger.

Hur ska humor viktas som politisk egenskap?
Skulle du välja ett parti på grund av dess humor igen?

Jag säger igen eftersom Hanif Bali inte längre sitter i riksdagen för Moderaterna men fick göra det han ville på Twitter länge på grund av att det genererade röster från dem som tyckte att han var rolig.

Jag citerar ur hyllningsartikeln nedan:

"Harris kampanj använder humor och framtidstro, framhäver de udda sidorna av både hennes och vicepresidentkandidaten Tim Walz personligheter.

De utstrålar kämparglöd. Kamala Harris slagord är ”When we fight, we win” och hon har fått Beyoncés välsignelse att använda låten ”Freedom” på sina kampanjmöten.

Det inger hopp. Donald Trumps återkomst känns inte längre given. Och framför allt visar Harris att det går att vara optimist – på ett övertygande sätt – i ett politiskt läge då allt verkar gå åt helskotta.

Det hade varit underbart att se något liknande i Sverige. Men vi har inga motsvarigheter till Harris, varken vad gäller personlighet eller kommunikation."

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-kamala-harris

Är Kamala Harris rolig eller luktar wierd redan lite unket av skolgårdsmobbningen som Trump så väl behövt men som kanske kommer sent?

Vad behövs för att humor ska stödja politiken snarare än underminera den?

Nepotistisk fråga åt en kompis

Jag kan tycka att det är passande med humor och lite karaktär. Det hade också Obama. Inte för mycket utan tillräckligt för att lätta stämningen och vara lätt att gilla. Dock ska policy alltid komma först. Jag håller också med om att det inte ska vara någon form av mobbning på gång öht i politiska kampanjer men iom att Trump alltid varit en ren idiot som endast mobbat och inget annat så bryr jag mig absolut inte om deras "weird" kampanj. Den stämmer åtminstone. Det som jag är glad att de inte anammat är taktiken som Trump använder mest; lögner. Om de hade anammat JD Vance meme om att knulla soffor hade det gått för långt. Att inte sjunka till samma nivå är en viktig princip jag förhåller mig till även om det undantagsfall (som i fallet Weird) kan passa för att åtminstone få motståndaren att känna på lite eget krut. Det är så långt jag sträcker mig.

Nu har de endast två val i deras sketna cirkus till politik men som tur är så är Harris/Walz mer åt det normala igen och fokuserar inte på att sprida hat och få väljare genom att bara peka på syndabockar som invandrare, queers, etc. De kommer med faktiska förslag och lösningar och fortsätter på Bidens uppenbarligen fungerande ekonomiska planer. Det är det viktiga i ett val. Sen att de är glada, skrattar och har lite karaktär är ett plus men absolut inget måste. Folk som väljer endast baserat på vem personen är borde fan inte få välja öht.
Citera
2024-08-19, 14:07
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Jag kan tycka att det är passande med humor och lite karaktär. Det hade också Obama. Inte för mycket utan tillräckligt för att lätta stämningen och vara lätt att gilla. Dock ska policy alltid komma först. Jag håller också med om att det inte ska vara någon form av mobbning på gång öht i politiska kampanjer men iom att Trump alltid varit en ren idiot som endast mobbat och inget annat så bryr jag mig absolut inte om deras "weird" kampanj. Den stämmer åtminstone. Det som jag är glad att de inte anammat är taktiken som Trump använder mest; lögner. Om de hade anammat JD Vance meme om att knulla soffor hade det gått för långt. Att inte sjunka till samma nivå är en viktig princip jag förhåller mig till även om det undantagsfall (som i fallet Weird) kan passa för att åtminstone få motståndaren att känna på lite eget krut. Det är så långt jag sträcker mig.

Nu har de endast två val i deras sketna cirkus till politik men som tur är så är Harris/Walz mer åt det normala igen och fokuserar inte på att sprida hat och få väljare genom att bara peka på syndabockar som invandrare, queers, etc. De kommer med faktiska förslag och lösningar och fortsätter på Bidens uppenbarligen fungerande ekonomiska planer. Det är det viktiga i ett val. Sen att de är glada, skrattar och har lite karaktär är ett plus men absolut inget måste. Folk som väljer endast baserat på vem personen är borde fan inte få välja öht.

Jag håller med dig, eller snarare håller min inre idealist med dig. Politiken i USA och Sverige sedan 2016 har skurit sig med mina ideal.

För att frångå trådens ämne: vilka av Walz-Harris förslag och lösningar är mest framträdande tycker du? Kommer de i sådana fall i skymundan av "weird"?
Citera
2024-08-19, 14:15
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Den artikel som länkas in i trådstarten har egentligen en helt annan poäng, inte så tokig faktiskt. Den är djupt kritisk till hus svenska politiker söker sig till den mesiga mittfåran i alla avseenden, "Men vi har inga motsvarigheter ... vad gäller personlighet eller kommunikation ... Svenska partier vågar sällan testa något ... partierna gör en katastrofal felbedömning ... låter som identiska robotar ... Genuina och roliga personer bromsas". Trump saknar humor, varför Harris försöker så gott hon kan få pendeln svänga åt andra hållet. En rätt intressant utveckling av det amerikanska skitvalet. Skulle nåt hända i Sverige i det avseendet vore det ett fall framåt. Även om här är det rätt mycket ytterligare de bör jobba med, såsom en mindre vimsig samtidsanalys till att börja med.

Den har en poäng men stämmer den, eller är det bara att artikelförfattaren saknar roliga och genuina personer till vänster? Johan Pehrson är rolig. Ebba Busch är rolig. Ulf Kristersson är genuin och solig, om än inte rolig. Jimmie Åkesson är präglad av tjugo års politisk mobbning från alla håll och den lille pojken i honom som vill tillbaka till det sena nittiotalsfolkhemmet där nazister satte skräck i folk på våra gator är död och har ersatts av en maktspelare. Nooshi Dadgostar kan vara rolig men är korrumperad och det skymmer hennes fina sidor. Det finns inte en enda rolig och samtidigt synlig socialdemokrat, troligen till följd av att de två senaste partiledarna har verkat totalt humorlösa. MP har Greta Galjon som kanske lockar någons tanke dit. Jag tycker inte att hon är rolig även om andra gillar hennes humor, och som vuxen känns hon lika mycket divig narcissist som autist.
Senast redigerad av ConvoPost 2024-08-19 kl. 14:18.
Citera
2024-08-19, 14:18
Medlem
"I didn't know she was black until a number of years ago when she happened to turn black"

Säga vad man vill om Trump men den var genialt rolig!
Citera
2024-08-19, 14:29
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
"I didn't know she was black until a number of years ago when she happened to turn black"

Säga vad man vill om Trump men den var genialt rolig!

Den är rolig eftersom den pekar på en öm punkt, att Kamala Harris är svart när det passar henne och hennes tänkta väljare, och slavägarättling eftersom det passar hennes belackare.
Citera
2024-08-19, 14:32
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Här kan du fördjupa dig i detta samtidigt som du reflekterar över var du gick snett?

https://www.dazeddigital.com/life-cu...harli-xcx-brat

Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Jättemoget, du bara visar vilka omogna typer är för Trump.
Hens post var definitivt mer trevlig än din. Du verkar inte förstå dig på svenska, då du missförstod vad hen menade?

Hen menade inte att någon litterärt är i någons stjärt, det är ett talesätt om du inte fattade det.
Och om du fattade så är ditt svar väldigt omoget, inger verkligen inget seriöst intryck.

En som nämner "hen" tre ggr i en sån kort saga ska nog inte prata om mognad.

Jag hoppade in i tråden för att få höra vad för roligt hon skulle sagt, tycker det låter jätteskoj. Brukar kolla tråden om idiotcitat från Biden med. Varför börjar du gapa om Trump, blev du så sjukt triggad fast det inte ens var min mening? Ditt enspåriga hjärnspån tillåter inte mer än svart och vitt? Stackars människa alltså.

Se så, ge mig en YouTube eller nåt där hon försöker vara rolig?
Citera
2024-08-19, 14:38
Kamala betyder hemsk, på finska
Citera
2024-08-19, 14:46
Medlem
kingkongfitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Exakt. Beundrandet är gammalt. Men nu var jag också intresserad av att diskutera politisk humor med och av politiker. Alltså jag vill ju att Harris vinner även om hon är en dryg jävel. Hon är den som kan slå Trump på hans planhalva. Men vad blir de långsiktiga effekterna för politiken i sig när man tramsar bort den? För en återkommande kritik av Harris är att hon inte har nog tydlig politik.
Hur kan hon göra USA till det bättre som president, när hon gjort det sämre för amerikanare som vice president? Får liksom inte ihop det. Hon är full säger dom om henne nu, därför skrattar hon så där. Hon har jobbat som eskort service, så hon vet hur hon kan vända kappan efter vinden. Fängslat hash rökare men har rökt själv, det har hon erkänt. Ni måste sluta titta/läsa mainstream media, så får ni mer fakta om kvinnan som vill ha kommunism till landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in