Jag läste en hyllning till Kamala Harris som jämför henne med våra svenska politiker. Hyllningen är nyförälskad och färgad av att skribenten inte önskar tillbaka Trump, men bortsett från det har den poänger.
Hur ska humor viktas som politisk egenskap?
Skulle du välja ett parti på grund av dess humor igen?
Jag säger igen eftersom Hanif Bali inte längre sitter i riksdagen för Moderaterna men fick göra det han ville på Twitter länge på grund av att det genererade röster från dem som tyckte att han var rolig.
Jag citerar ur hyllningsartikeln nedan:
"Harris kampanj använder humor och framtidstro, framhäver de udda sidorna av både hennes och vicepresidentkandidaten Tim Walz personligheter.
De utstrålar kämparglöd. Kamala Harris slagord är ”When we fight, we win” och hon har fått Beyoncés välsignelse att använda låten ”Freedom” på sina kampanjmöten.
Det inger hopp. Donald Trumps återkomst känns inte längre given. Och framför allt visar Harris att det går att vara optimist – på ett övertygande sätt – i ett politiskt läge då allt verkar gå åt helskotta.
Det hade varit underbart att se något liknande i Sverige. Men vi har inga motsvarigheter till Harris, varken vad gäller personlighet eller kommunikation."
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-kamala-harris
Är Kamala Harris rolig eller luktar wierd redan lite unket av skolgårdsmobbningen som Trump så väl behövt men som kanske kommer sent?
Vad behövs för att humor ska stödja politiken snarare än underminera den?
Nepotistisk fråga åt en kompis