2024-08-18, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Undrar också detta. Ser flera HELTJOCKA kvinnor som år ut och år in sitter och petar i sig en sallad till lunch. Ändå är dom exakt lika feta år efter år.

Vad gör ni på kvällarna, när ingen ser?

Skriver på Flashback.
Citera
2024-08-18, 12:19
Medlem
Ferhs avatar
De äter fortfarande för mycket helt enkelt. För att gå ner i vikt så behöver tjockisarna begränsa sej till att istället för att äta en liten sallad till lunch låta en liten sallad vara det enda de äter under hela dagen, samt enbart dricka vatten till det.

Man går varken ner eller upp i vikt genom att äta en normal mängd mat. Man går ner i vikt genom att äta för lite mat, på samma sätt som man går upp i vikt genom att äta för mycket mat.
Citera
2024-08-18, 12:26
Medlem
StigEngstroms avatar
Att tjockisar äter hälsosamt till lunch på jobbet säger ingenting.
En av mina kollegor satt ofta och petade i maten och lämnade det mesta, en annan åt nån soppa eller liknande.
Båda två feta.
Så det säger ju sig självt att dom går loss ala plusmeny när dom är i hemmets hemliga vrå.
Kakor, chips, läsk, dom gör ju uppenbarligen inte det dom ska.
Jag tror att det största problemet är att människor trycker i sig allt för många kalorier på helgerna då man inte inser hur mycket kalorier det är i alkohol. Äter man inte mindre då i förhållande till drickat så kommer man lägga på sig.
Kompenserar man inte detta sedan när måndagen börjar så kommer vikten gå upp, vecka efter vecka.
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-08-18 kl. 12:32.
Citera
2024-08-18, 12:59
Medlem
TouchMyShadows avatar
Äter de ingen lagad lunch på dagen kommer de att glufsa i sig på kvällen. Då lägger de ut och blir plufsiga.
Citera
2024-08-18, 13:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej,

Jag har märkt att många kvinnor 40+ äter typ en liten sallad till lunch eller en liten matlåda med något husmanskost hemifrån. Ofta är det "fräsch" mat.

Ändå är dom halvtjocka. Hur går det ihop? Dom äter som husmusar och gluffsar inte i sig en pizza till lunch på jobbet någonsin.

Äter dom tre kilo pasta när dom kommer hem och sväljer ner det med en flaska vin? Känns offside liksom. Man ser ju aldrig tjejer äta massor (nu pratar jag inte om 300kg fetton utan sådär medelålders feta)

Vad gör ni efter jobbet? Vad fan äter ni egentligen som gör att ni är tjocka?

En vanlig orsak till fetma är alkohol.
Det är mycket kalorier i alkoholhaltiga drycker. Sedan så behövs det tilltugg till som ost, chark o smågodis. Dagen efter pizza o läsk.
Citera
2024-08-18, 13:36
Medlem
christer-ulfbaages avatar
De har dålig förbränning och äter för mycket i förhållande till det
Citera
2024-08-18, 13:42
Medlem
pojkpingiss avatar
Är inte den enkla förklaringen att dessa tjocka kvinnor äter väldigt mycket hel- och halvfabrikat, skräpmat, mycket kolhydrater, godis, läsk och bag-in-box-vin efter arbetet och på helger (givetvis i kombination med noll träning/motion)?
Citera
2024-08-18, 14:07
Medlem
ReijoHervonens avatar
Skulle tro att det är chips och vin till kvällsmål som gör det.
Citera
2024-08-18, 14:11
Medlem
Negerordets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TouchMyShadow
Äter de ingen lagad lunch på dagen kommer de att glufsa i sig på kvällen. Då lägger de ut och blir plufsiga.

Vanlig typ av binge hos kvinnor. Man börjar med en stark ambition att vara nyttig och gå ned i vikt, men viljestyrkan kraschar fort.

Och det är klart att om man matas med fel information av skräppressen och myndigheter så blir det fel. Den stora fettskräcken. Så man knaprar på en sallad, utan olivolja, och tror att det är nyttigt, trots att näringsämnena inte kan tas upp utan fett.
Citera
2024-08-18, 14:26
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag brukar titta i folks matkorgar och maten som åker upp på banden i kassan när jag står i kö.
En blick på maten - en blick på kroppsformen.
Jahaja tänker jag, Hmm aja de verkar inte direkt skämmas.
Citera
2024-08-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Undrar också detta. Ser flera HELTJOCKA kvinnor som år ut och år in sitter och petar i sig en sallad till lunch. Ändå är dom exakt lika feta år efter år.

Vad gör ni på kvällarna, när ingen ser?

Det är det här jag menar. De känns som att de är medvetna och äter med behärskning på jobbet. Lätt Frukost en kvarg kanske med lite bär sedan en sallad till lunch med nyttiga grejer. Men ändå har dom 28 i BMI och går runt med 15kg övervikt
Citera
2024-08-18, 14:30
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Skulle tro att det är chips och vin till kvällsmål som gör det.
Jag tror detsamma. För mycket vin på kvällarna och helgerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in