2025-04-15, 14:26
Medlem
Någon som har expressens lists på 200 profiler som tippar finalen, låst artikel
Citera
2025-04-15, 14:30
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Någon som har expressens lists på 200 profiler som tippar finalen, låst artikel
Jag kan ge dig en sammanfattning:

"DIF vinner, 4-2 i matcher, och Klasen blir MVP"

Alt.

"Tror AIK tar det här för att deras målvakt är bättre. Brattström MVP"

Variationer på temat: Kelleher, Krüger, Nord eller Fitzgerald som MVP.
Citera
2025-04-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag kan ge dig en sammanfattning:

"DIF vinner, 4-2 i matcher, och Klasen blir MVP"

Alt.

"Tror AIK tar det här för att deras målvakt är bättre. Brattström MVP"

Variationer på temat: Kelleher, Krüger, Nord eller Fitzgerald som MVP.

Mer nyfiken på vad vissa individer tror, https://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/monsterenkat-sa-slutar-slaget-om-stockholm-over-200-profiler-tippar/

Någon måste väl ha plus här
Citera
2025-04-15, 16:43
Medlem
Tråkigt att de tagit bort domare av icke-sportsliga skäl till finalen
Citera
2025-04-15, 17:04
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Tråkigt att de tagit bort domare av icke-sportsliga skäl till finalen
Vem ska vara domare?
Är det Mikael Nord kan man ge AIK platsen redan nu till SHL. Annars tar Djurgården det. De har en nivå till att ge som inte AIK har.
Citera
2025-04-15, 22:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Blir mer och mer övertygad om att Roger vinner finalserien mot Robert. AIK har verkligen blivit ett lag under Melins ledning. Förresten tycker jag att det är roligare att möta DIF, så jag behåller dem gärna i HA.
Citera
2025-04-16, 08:49
Medlem
Citat:
Blir mer och mer övertygad om att Roger vinner finalserien mot Robert. AIK har verkligen blivit ett lag under Melins ledning. Förresten tycker jag att det är roligare att möta DIF, så jag behåller dem gärna i HA.

Ja AIK har ett bra gnugg där de aldrig ger upp och jobbar för varandra. Helt uträknade mot Björklöven , men lyckades ändå vinna och vända 1-3 underläge. Mörkt i perioder mot Bofors och vissa förlängningsperioder såg man också uträknade. Lyckas ändå vinna. Det är inte tur eller medstuds. Det är något större i rullning här. Något övernaturligt. Dessutom kan man gå in helt utan press i detta derby, första två matcherna är man underdog eftersom man är på bortaplan, mot ett Djurgården som bara ska ta steget upp.
Citera
2025-04-16, 11:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Ja AIK har ett bra gnugg där de aldrig ger upp och jobbar för varandra. Helt uträknade mot Björklöven , men lyckades ändå vinna och vända 1-3 underläge. Mörkt i perioder mot Bofors och vissa förlängningsperioder såg man också uträknade. Lyckas ändå vinna. Det är inte tur eller medstuds. Det är något större i rullning här. Något övernaturligt. Dessutom kan man gå in helt utan press i detta derby, första två matcherna är man underdog eftersom man är på bortaplan, mot ett Djurgården som bara ska ta steget upp.
Tycker hela AIK utstrålar harmoni. Särskilt försvarsspelet är enastående! För Djurgårdens del är favoritskapet en black om foten. Bredare spets, visst, men de gör plattmatcher ibland som jag inte sett Gnaget göra.

Ni har allsidiga, hårt arbetande spelare som Windlert och Muzito-Bagenda. Ger aldrig upp.

Lycka till i kväll!
Citera
2025-04-16, 13:40
Medlem
Citat:
Tycker hela AIK utstrålar harmoni. Särskilt försvarsspelet är enastående! För Djurgårdens del är favoritskapet en black om foten. Bredare spets, visst, men de gör plattmatcher ibland som jag inte sett Gnaget göra.

Ni har allsidiga, hårt arbetande spelare som Windlert och Muzito-Bagenda. Ger aldrig upp.

Lycka till i kväll!

Ja det är en smått otrolig resa som laget har gjort om man jämför med i höstas under Åkerblom. Få förunnat att få ha ett sådant lag som har en sådan kollektiv kämparglöd för varandra. Det blir spännande serie mot Djurgårdens gubbar och yngre talanger.

Tack! Man är bra nervös Bara gå ut för grabbarna och njuta, omfamna situationen man befinner sig i och att alla på Hovet hatar en ikväll. Ganska skön känsla imo
Citera
2025-04-16, 15:42
Avslutad
Heads up let the fight begin 👊
🥅🏒
Finalen står denna säsong mellan DIF och AJk vem som tar hem 🏆 får vi en finger visning om kanske redan ikväll.
Citera
2025-04-16, 18:37
Medlem
Hade gärna velat ha upp både DIF och AIK i SHL. Allvarligt talat, kan man inte bara kasta ut Örebro ur SHL och ge deras plats till det lag som förlorar den här matchserien? Finns det någon i hela hockeysverige som har någon som helst relation till ÖHK? Varför finns dom?
Citera
2025-04-16, 21:58
Medlem
Kommer Roger Melin svinga eller swinga ikväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in