2024-08-17, 03:50
Medlem
zombie-nations avatar
Ta en matsked linfrö och låt svälla i vatten i kylen över natten, ta en djup tallrik och fyll den med lite linfrö och hälften minst av tallriken med vanligt vatten. Innehåller hälften av kalorierna i ett äpple och har omega 3. Det smakar inget speciellt.
Citera
2024-08-17, 06:33
Medlem
Hamsterbolls avatar
Krom, inositol och grönt te kan funka. Men om den ökade aptiten är på grund av medicin är det kanske annorlunda? Lider med dig!
Citera
2024-08-17, 06:34
Medlem
Lill-Anns avatar
Grapefrukt ger mättnadskänsla. Ska ätas med fruktköttet förstås.😸
Citera
2024-08-17, 06:39
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Med all respekt, men denna medicin skapar sådana kraftiga hungerkänslor för mig att jag får ont i magen så jag knappt kan stå och dessutom mår jag illa. Så fysiskt mår jag hemskt. Jag försöker inte göra mig av med dessa hungerkänslor, men däremot sökte jag medicin för att lindra besvären åtminstone lite. Om jag får lite hjälp på traven kan jag kan göra som du säger och kontrollera det mentalt sedan. Men i dagsläget är det FÖR påfrestande för att det ska vara hanterligt.

Vad är det för typ av medicin?
Folk fattar generellt inte vad hunger kan göra med kroppen och huvudet och att en persons hunger inte är ikadan som en annan persons hunger.
Citera
2024-08-17, 06:57
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Testa kosttillskott med glukomannan: fiberrikt och sväller i magen. Kanske fungerar för dig.
Citera
2024-08-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
. Hade det funnits ett receptfritt läkemedel mot hungerskänslor, så hade det varit ett av de mest sålda preparaten i världen.

Det är exakt det som nu tagits fram av Novo Nordisk bland annat som gjort att företaget är Europas högst värderade bolag och större än hela Danmarks BNP.

Ozempic heter den, funnits sedan 2022, hur kan folk i tråden missat den?
Finns massor av flera varianter nu som kommer till marknaden.

Som det ser ut nu så får man nog äta den resten av livet om man vill behålla effekten eftersom kroppen kommer vilja gå tillbaka til sin högsta vikt.

Andra alternativ är att göra riktig livsstil förändring.
Börja med fasta, sluta äta skitmat, och bara lära sig det, även om det är svårt.

Div adhd mediciner och liknande som har lite amfetamin i sig, har ju biverkningen av att man inte för matlust med, men det är ju samma sak där att man måste ändra livsvanor om man vill behålla lågt vikt på sikt.
Citera
2024-08-17, 16:24
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartkluster
Det är exakt det som nu tagits fram av Novo Nordisk bland annat som gjort att företaget är Europas högst värderade bolag och större än hela Danmarks BNP.

Ozempic heter den, funnits sedan 2022, hur kan folk i tråden missat den?
Finns massor av flera varianter nu som kommer till marknaden.

Som det ser ut nu så får man nog äta den resten av livet om man vill behålla effekten eftersom kroppen kommer vilja gå tillbaka til sin högsta vikt.

Andra alternativ är att göra riktig livsstil förändring.
Börja med fasta, sluta äta skitmat, och bara lära sig det, även om det är svårt.

Div adhd mediciner och liknande som har lite amfetamin i sig, har ju biverkningen av att man inte för matlust med, men det är ju samma sak där att man måste ändra livsvanor om man vill behålla lågt vikt på sikt.

Nu skrev han receptfritt så det exkluderar Ozempic.

TS fan vad bra att du startade den här tråden, massa bra grejer jag inte kände till. Har skrivit upp flera på inköpslistan.
Citera
2024-08-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag söker ett receptfritt läkemedel som kan hjälpa mig att skapa en mättnadskänsla och lindra hunger. Jag tar för närvarande en annan medicin som tyvärr orsakar ökade hungerkänslor, och jag skulle behöva något som kan hjälpa mig att hantera detta på ett effektivt sätt. Har ni några rekommendationer eller förslag på produkter som kan vara till hjälp? Fördelaktigt om det går att beställa hem från Apotea.
Vilken medicin äter du?
Citera
2026-01-31, 17:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pMTq
Har du testat tjack?

Fungerar dunder och recept kan du få på ett par månader utan problem.

nej det är droger

så du kan inte få det på recept
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här