2024-08-16, 19:24
Moderator
Maviels avatar
Det sägs att krom ska ha viss effekt på hungerskänslor. Jag vet inte hur pass effektivt det är.
Citera
2024-08-16, 19:52
Medlem
pMTqs avatar
Har du testat tjack?

Fungerar dunder och recept kan du få på ett par månader utan problem.
Citera
2024-08-16, 20:51
Medlem
Har inget läkemedel men ett tips.
Har själv gått ner mycket på ganska kort tid. Av andra hälsoskäl började jag äta vitaminer och kosttillskott mineraler mm for att maxa det jag fick i mig! Samtidigt har jag tappat 10 tals kilo. Inte säkert. Men det verkar som om kroppen får alla ämnen den behöver minskar hungern.

I mitt fall var det hjärta så jag max doserade allt positivt för det.
Omega3, magnesium, kalium och folsyra. Sedan för jag ändå var igång kasta jag in en multivitamin och lite vitlökskapslar också. Har gjort det 2,5 år och har inte mått så bra på 15 år.

För information äter jag medicin också. Hade jag försökt käka allt det jag behöver i kost hade det för det första varit fysiskt omöjligt, för det andra enormt dyrt. Jag går också aldrig över rekommenderade doser utan ligger något under.

PS Jag undviker också socker och mjölk produkter
Senast redigerad av Ulf-Bredyxa 2024-08-16 kl. 20:53.
Citera
2024-08-16, 23:01
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag söker ett receptfritt läkemedel som kan hjälpa mig att skapa en mättnadskänsla och lindra hunger. Jag tar för närvarande en annan medicin som tyvärr orsakar ökade hungerkänslor, och jag skulle behöva något som kan hjälpa mig att hantera detta på ett effektivt sätt. Har ni några rekommendationer eller förslag på produkter som kan vara till hjälp? Fördelaktigt om det går att beställa hem från Apotea.
Enklast är faktiskt att mentalt lära dig hantera hungern och inte bry dig om den och bara äta inom specifika tidsfönster.

När hungerkänslorna dyker upp så reagerar du inte på dem på annat vis än att du registrerar dem tydligt och liksom ”betraktar” dem utifrån i någon minut medan du fyller upplevelsen med den känsla du istället vill skicka till hjärnan.

Ja, jag vet att det låter hippie-flummigt, men det funkar och är enkelt och helt gratis.
Citera
2024-08-16, 23:21
Medlem
Gå ner på torget och köp lite gult tjack.
Citera
2024-08-16, 23:40
Medlem
Negerdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pMTq
Har du testat tjack?

Fungerar dunder och recept kan du få på ett par månader utan problem.

Detta. Anskaffas antingen på recept eller receptfritt beroende på hur du väljer att göra. Bägge sätten är relativt billiga. Finns läkare som du kan "köpa" en diagnos av. Sverige är härligt korrupt om man vet vem man ska fråga.

Melanotan 2 sänker min hunger en del, och ökar kåtheten enormt.

ECA-stackers är en gammal klassiker (efedrin/koffein/aspirin) för viktminskning/deff, men jag tror faktiskt amfetamin är skonsammare. Vet inte om de säljs så öppet längre heller. Det är nog lättare att skaffa tjack.
Citera
2024-08-17, 00:30
Medlem
Citat:
Jag söker ett receptfritt läkemedel som kan hjälpa mig att skapa en mättnadskänsla och lindra hunger. Jag tar för närvarande en annan medicin som tyvärr orsakar ökade hungerkänslor, och jag skulle behöva något som kan hjälpa mig att hantera detta på ett effektivt sätt. Har ni några rekommendationer eller förslag på produkter som kan vara till hjälp? Fördelaktigt om det går att beställa hem från Apotea.
Du kanske kan tugga på lite bark ? Det borde minska hungerkänslorna!
Citera
2024-08-17, 00:52
Avslutad
Berberine?

Cigarretter? 😆
Citera
2024-08-17, 00:56
Medlem
Kratom
Citera
2024-08-17, 02:43
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Enklast är faktiskt att mentalt lära dig hantera hungern och inte bry dig om den och bara äta inom specifika tidsfönster.

När hungerkänslorna dyker upp så reagerar du inte på dem på annat vis än att du registrerar dem tydligt och liksom ”betraktar” dem utifrån i någon minut medan du fyller upplevelsen med den känsla du istället vill skicka till hjärnan.

Ja, jag vet att det låter hippie-flummigt, men det funkar och är enkelt och helt gratis.

Med all respekt, men denna medicin skapar sådana kraftiga hungerkänslor för mig att jag får ont i magen så jag knappt kan stå och dessutom mår jag illa. Så fysiskt mår jag hemskt. Jag försöker inte göra mig av med dessa hungerkänslor, men däremot sökte jag medicin för att lindra besvären åtminstone lite. Om jag får lite hjälp på traven kan jag kan göra som du säger och kontrollera det mentalt sedan. Men i dagsläget är det FÖR påfrestande för att det ska vara hanterligt.
Citera
2024-08-17, 03:21
Medlem
BombaySaphires avatar
Knapra morötter. Ofta.
Citera
2024-08-17, 03:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Med all respekt, men denna medicin skapar sådana kraftiga hungerkänslor för mig att jag får ont i magen så jag knappt kan stå och dessutom mår jag illa. Så fysiskt mår jag hemskt. Jag försöker inte göra mig av med dessa hungerkänslor, men däremot sökte jag medicin för att lindra besvären åtminstone lite. Om jag får lite hjälp på traven kan jag kan göra som du säger och kontrollera det mentalt sedan. Men i dagsläget är det FÖR påfrestande för att det ska vara hanterligt.

Fyll magen med fibrer. Du har redan påtalat Glucomannan. Fortsätt med vitkål, havregryn och bulgur. Addera andra grönsaker och protein
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in