2024-08-16, 17:49
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Jag söker ett receptfritt läkemedel som kan hjälpa mig att skapa en mättnadskänsla och lindra hunger. Jag tar för närvarande en annan medicin som tyvärr orsakar ökade hungerkänslor, och jag skulle behöva något som kan hjälpa mig att hantera detta på ett effektivt sätt. Har ni några rekommendationer eller förslag på produkter som kan vara till hjälp? Fördelaktigt om det går att beställa hem från Apotea.
Citera
2024-08-16, 18:01
Medlem
Det finns inget sådant receptfritt.
Citera
2024-08-16, 18:09
Medlem
Fat burners från företag som säljer kosttillskott.
Citera
2024-08-16, 18:11
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det finns inget sådant receptfritt.

Nja. Jag gjorde lite mer research och upptäckte kosttillskott med glucomannan. Glucomannan är en vattenlöslig fiber som utvinns från konjakroten. Det är känt för att svälla i magen när det blandas med vatten, vilket kan ge en känsla av mättnad. Detta kan hjälpa till att minska aptiten och därmed också minska kaloriintaget. Tabletter med glucomannan är det bäst säljande produkten på Apotea: https://www.apotea.se/allevo-weight-loss-capsules-63-kapslar Visserligen är dessa avsedda för viktminskning, men de verkar ändå uppfylla samma mål: att skapa en mer ihärdig mättnadskänsla. Jag ska testa och återkommer med uppdatering.
Citera
2024-08-16, 18:17
Avslutad
Kör 8-16 och dricker svart kaffe och vatten mellan målen. Aldrig problem med hubger och tankar på mat. Äter kl:10 och 18 varje vardag och där emellan svart kaffe och vatten. Gjort i typ 15-20 år. Det viktaga för mig är att äta rejäla mål och att inte äta något över huvud taget mellan måen, då detta trigar just matsug. På helgerna käkar jag lite hur som, men då går man inte ner i vikt, utan står still i det långa loppet. Mitt försla är att du kör detta strikt tills du kommer ner till din målvikt...
Citera
2024-08-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Nja. Jag gjorde lite mer research och upptäckte kosttillskott med glucomannan. Glucomannan är en vattenlöslig fiber som utvinns från konjakroten. Det är känt för att svälla i magen när det blandas med vatten, vilket kan ge en känsla av mättnad. Detta kan hjälpa till att minska aptiten och därmed också minska kaloriintaget. Tabletter med glucomannan är det bäst säljande produkten på Apotea: https://www.apotea.se/allevo-weight-loss-capsules-63-kapslar Visserligen är dessa avsedda för viktminskning, men de verkar ändå uppfylla samma mål: att skapa en mer ihärdig mättnadskänsla. Jag ska testa och återkommer med uppdatering.

Jag hoppas det funkar för dig. Det är dock så, att de känslor av ökad aptit, som är en biverkning hos många olika mediciner, inte påverkas av att du har mer fibrer i magen, eller äter den typen av kosttillskott som du nämner. Det sitter i hjärnan. Hade det funnits ett receptfritt läkemedel mot hungerskänslor, så hade det varit ett av de mest sålda preparaten i världen.
Citera
2024-08-16, 18:39
Medlem
Yerba mate, te från Sydamerika som dämpar hunger och ger energi, kolla på yt finns massor med information där.
Citera
2024-08-16, 18:42
Medlem
Lejguar är ett naturläkemedel som säljs i form av ett granulat som blandas med vatten och intages och bildar en gel i magen som minskar hungerkänslor.
Citera
2024-08-16, 18:48
Medlem
Citat:
Jag söker ett receptfritt läkemedel som kan hjälpa mig att skapa en mättnadskänsla och lindra hunger. Jag tar för närvarande en annan medicin som tyvärr orsakar ökade hungerkänslor, och jag skulle behöva något som kan hjälpa mig att hantera detta på ett effektivt sätt. Har ni några rekommendationer eller förslag på produkter som kan vara till hjälp? Fördelaktigt om det går att beställa hem från Apotea.

Jag använde ett kosttillskott förut, dock för att jag inte gillar att äta frukost, men ändå har hunger på morgonen.
Det fungerade väldigt bra.
Jag vet inte hurvida jag får posta namnet på produkten här, eller ifall det är tillåtet att länka?

Citat:
.... är ett naturligt och hälsosamt fibertillskott som innehåller glukomannanfiber från konjakrot och betaglukan från havre. Dessa underlättar för dig som går på diet, vill gå ner i vikt eller som har svårt att känna dig mätt mellan måltider eftersom de sväller i magen, vilket ger en ökad mättnadskänsla.

Senast redigerad av Kandetvarasa 2024-08-16 kl. 18:56.
Citera
2024-08-16, 18:56
Medlem
Kinesiska svampar, funkar för mig, får inga hungerkänslor alls, vilket jag tycker är negativt, tycker det är normalt att vara hungrig någon gång om dagen.

Reishi, lion´s mane, chaga, cordyceps och maitake, blandat med cacao och lite annat, säljs under varumärket Clearly.

Krom pikolinat fungerar också mot sötsug.
Citera
2024-08-16, 18:58
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Börja äta mat med riktig smör, olivolja, talg. Då blir du mätt.
Citera
2024-08-16, 19:12
Medlem
Dishys avatar
Citat:

Jag tar CLA i det syftet mellan varven, funkar bra om man tar det cykliskt. Efter ett tag tycker jag effekten avtar och tar uppehåll några månader. Det står i beskrivningen att den är fettförbrännande men det vet jag inte, tycker mer den strular milt med magen så man känner sig mer mätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in