2024-08-15, 16:04
Medlem
Någon som kan rekommendera en tv med amberluggar som är bra till framförallt actionfilmer och porr? Gärna med några högtalare av samma märke.
Citera
2024-08-15, 16:26
Medlem
Äntligen en man som lägger pengarna på något vettigt!

Varför görs det inga kombinerade action- och porrfilmer? Det kanske kommer nu när AI kan göra film iof....
Citera
2024-08-15, 16:30
Medlem
Helst på samma gång?? Hah
Citera
2024-08-15, 16:41
Medlem
Han frågade om tips. Kanske hålla det on topic eller inte skriva alls?

Är inte någon porr fantast men filmer gör sig bäst på OLED idag och ett tips är väl egentligen LGs egna som oftast är de bästa. Panasonic och Sony kan vara bättre på enstaka fall men oftast dyrare. Har för mig att just Panasonic har bästa Filmmaker view men med så små marginaler att de flesta förmodligen inte ser skillnad.

Det enda som förr var en fråga var "Står din TV vid fönstret och får mycket dagsljus?" för då var OLED inte det bästa för just det ändamålet men med tanke på att du gärna kollar porr misstänker jag att du inte har ett så ljust och öppet vardagsrum du ska ha TVn i.
Citera
2024-08-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Han frågade om tips. Kanske hålla det on topic eller inte skriva alls?

Är inte någon porr fantast men filmer gör sig bäst på OLED idag och ett tips är väl egentligen LGs egna som oftast är de bästa. Panasonic och Sony kan vara bättre på enstaka fall men oftast dyrare. Har för mig att just Panasonic har bästa Filmmaker view men med så små marginaler att de flesta förmodligen inte ser skillnad.

Det enda som förr var en fråga var "Står din TV vid fönstret och får mycket dagsljus?" för då var OLED inte det bästa för just det ändamålet men med tanke på att du gärna kollar porr misstänker jag att du inte har ett så ljust och öppet vardagsrum du ska ha TVn i.
Håller med om att OLED är bäst till alla typer av film.
Det beror på den överlägsna svärtan i bilden.
Dock glömmer du Philips OLED med ambilight som förstärker upplevelsen ytterligare.
Hade en tresidig 55 ambilight tidigare och nu en fyrsidig 65 och har svårt att tänka mig att byta ner mig till annat märke.
Citera
2024-08-15, 17:51
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryzztroll
Någon som kan rekommendera en tv med amberluggar som är bra till framförallt actionfilmer och porr? Gärna med några högtalare av samma märke.

Vad i hela friden är en amberlugg?
Citera
2024-08-15, 18:03
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Vad i hela friden är en amberlugg?

Kanske Ambilight fån Philips eller så är det när man får ett skott i håret och när det torkar så blir det som bärnsten i luggen? 🤔
Citera
2024-08-15, 22:55
Medlem
Kolla blocket/marketplace efter något gammalt hederligt 5.1 ljudsystem med rejäla golvare och reciver i bra skick. Kostar typ 2000 kr i dag.
Kör med en nästan 20 år gammal anläggning med högtalare och reciver från proson, kan spela för hela kvarteret om jag vill
Citera
2024-09-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Kolla blocket/marketplace efter något gammalt hederligt 5.1 ljudsystem med rejäla golvare och reciver i bra skick. Kostar typ 2000 kr i dag.
Kör med en nästan 20 år gammal anläggning med högtalare och reciver från proson, kan spela för hela kvarteret om jag vill
Har ett sådant, rejäla grejer asså! Vill dock ha i taket så att det blir som om att ljudet kommer ”bakifrån”.
Citera
2024-09-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryzztroll
Har ett sådant, rejäla grejer asså! Vill dock ha i taket så att det blir som om att ljudet kommer ”bakifrån”.
Har du ställt in allt rätt?
Citera
2024-09-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Har du ställt in allt rätt?
Vad menar du? Monsterhögtalarna funkar fint, men det är inte det jag söker efter. Vill liksom ha högtalare man skruvar upp i taket, bakom soffan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in