2024-09-05, 01:28
Medlem
DjevulensSlavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
En drogs juridiska status definieras på grund av forskning och inte tvärtom. Nu är du där igen med att tänka bakvänt.
Kolla upp lite vilken forskning som ligger bakom cannabisens illegala status i Sverige.
Jag kan hjälpa dig på traven, det finns ingen.
Läs Johans Wickléns bok "Vi ger oss aldrig" så kanske du kan lära dig lite om ämnet istället för att sitta här och snacka massa skit som endast är baserat på dina känslor och absolut noll fakta.
Citera
2024-09-05, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Alla är vi olika, och det går åt betydligt mindre mg via magen för att få samma effekt som via rökning/vape.

Tyvärr är det som du säger, idag är det svårt att verifiera styrkan/kvalitén, vilket kan leda till överdosering/förgiftning.

Ganska ny forskning, så med en nypa salt, säger att CBD tillsammans med THC i edibles, ger en starkare effect.

"The finding show that in edible cannabis products, CBD inhibits the metabolism, or breakdown, of THC, which may result in stronger and longer drug effects."

https://www.hopkinsmedicine.org/news...ts-study-shows

Ja precis. När jag var yngre så klarade jag av mycket högre doser oralt men så var det mest Beldia (landrace med rätt hög cbd halt i) hasch eller marockanskt paki som också har lite högre cbd halter än lite nyare strains som Runtz, Cookies mm.

Intressant, ska läsa den artikeln och ska även fixa lite cbd och tillsätta nästa gång och se hur det fungerar.
Citera
2024-09-05, 03:39
Medlem
Citat:
Du får tro att jag trollar, det är inget jag rår över men så är det inte. Jag är 100% seriös i alla mina inlägg. Lite dryg ibland men det måste man vara när man försöker resonera med pundare.

100% seriös? Du trollar.
Citera
2024-09-05, 10:48
Medlem
Citat:
Skrämmande utveckling.

Bara för avdankade boomers som dig Svendullah.

Vi andra glädjs åt en utveckling som är uppenbar givet vad vetenskapen säger.

Hur känns det att vara ett utdöende fossil?
Citera
2024-09-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Ändå så gör du exakt detta när du skriker dig hes om "knark" som egentligen är flera olika droger. Men det går ju inte så länge som alla andra gör det.

Knark är en paraplyterm för olika sorters knark. Däribland cannabis.
Citera
2024-09-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjevulensSlav
Kolla upp lite vilken forskning som ligger bakom cannabisens illegala status i Sverige.
Jag kan hjälpa dig på traven, det finns ingen.
Läs Johans Wickléns bok "Vi ger oss aldrig" så kanske du kan lära dig lite om ämnet istället för att sitta här och snacka massa skit som endast är baserat på dina känslor och absolut noll fakta.

Det ska jag göra vid tillfälle men du som läst den kanske kan säga vad jag missar enligt honom istället för att anklaga mig för att vara känslostyrd.
Citera
2024-09-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
100% seriös? Du trollar.

Säger du det knarkar´n..
Citera
2024-09-05, 12:23
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Knark är en grupp godtyckligt utvalda droger utan någon som helst gemensam nämnare.

Om vi legaliserar cannabis så är det inte "knark" längre. Om vi kriminaliserar koffein så är kaffe knark.

Så vad pratar du om...? Och varför?
Citera
2024-09-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Knark är en grupp godtyckligt utvalda droger utan någon som helst gemensam nämnare.

Om vi legaliserar cannabis så är det inte "knark" längre. Om vi kriminaliserar koffein så är kaffe knark.

Så vad pratar du om...? Och varför?

Knark (eller narkotika om du hellre vill det) är bedövande eller stimulerande medel som påverkar centrala nervsystemet och som ger beroende och skador.

Legaliserat knark är fortfarande knark.

Absolut inte godtyckligt.
Citera
2024-09-05, 12:28
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Okaj, vi kör på det. Jag vill att alkohol ska kriminaliseras. Är vi klara med det sidospåret nu?

Varför vill du att vi ska få ännu värre problem med alkohol i det här landet?

Folk skulle ju dö som flugor av sprit folk gjort i sina badkar. Det skulle öppna svartklubbar överallt. Svenssons förtroende för rättsväsendet skulle försvinna. Gängens aktiviteter skulle fullständigt explodera. Tänk AlCapone.

Varför vill du att det ska fungera dåligt och att folk ska lida i onödan? Varför vill du att samhället ska spendera en massa pengar på att få det att fungera sämre? Herregud, Sverige skulle ju vara en bananrepublik inom tio år om vi kriminaliserade alkohol. Varför skulle vi göra om det misstag som vi nu gör med narkotika?

Citat:
En drogs juridiska status definieras på grund av forskning och inte tvärtom. Nu är du där igen med att tänka bakvänt.

Inte här i Sverige. Då skulle ju cannabis vara legaliserat och alla andra droger avkriminaliserade.

Vore det inte lättare om du googlar istället för att göra bort dig här? Fast, hur känner du inte till allt det här redan? Sverige gör precis tvärtemot vad forskningen säger åt oss att göra.
Citera
2024-09-05, 12:29
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Knark (eller narkotika om du hellre vill det) är bedövande eller stimulerande medel som påverkar centrala nervsystemet och som ger beroende och skador.

Nej.

Vad lever du i för värld där du tror att du kan hitta på egna definitioner och förvänta dig att din omvärld ska anpassa sig efter dom? Det är inte vad knark betyder. Och nej, det är inte vad narkotika betyder heller.

Knark = sådant som är narkotikaklassat i Sverige. Ett jättedumt begrepp som förstör mycket när puckon tror att det är någon slags naturlag vad som är knark eller ej.

Medicinskt sett avser narkotika bara opiater och sådant.

Snälla skärp dig. Om du inte kan hålla dig till verkligheten blir allt det här helt meningslöst och jag hoppas du förstår att ingen tar dig på allvar isåfall.
Citera
2024-09-05, 13:32
Medlem
Citat:

Citat:

Så då är alltså alla droger ”knark”? Alkohol, koffein, kokain, cannabis osv. Vad är då poängen med att överhuvudtaget använda begreppet?
Påverkan på det centrala nervsystemet och risk för beroende och skador gäller nämligen alla psykoaktiva droger som existerar.

Du har hela tiden pratat om ”knark” som om det vore någon särskild typ av droger rent vetenskapligt och så är det ju inte. Det är slang för droger som råkar vara olagliga i ett specifikt land, inget mer.

Edit: Föresten, ”knark är en paraplyterm för olika sorters knark” kan vara det dummaste jag hört. Här kan vi snacka cirkelresonemang.
Senast redigerad av Tickelitu 2024-09-05 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in