2024-08-14, 17:35
Avslutad
Det är tur att vi har kompetenta politiker som klarar av att ta ansvar för samhällsproblemen. Det känns tryggt att vi skattebetalande skötsamma svenskar är i händerna på topp-eliten.

Citera
2024-08-14, 17:36
Medlem
Uruselt påhitt. Lär av Filippinerna tror jag det var, Manila om jag inte minns fel. Skicka ut flygblad i slummen om att den 29/8 då kommer beväpnad polis och militär att söka igenom varenda kvadratcentimeter av det här området och gör du inte som vi säger eller gör motstånd så skjuts du på fläcken. Sen bunta ihop och bura in allt bös och utreda vilka som bör hållas kvar, alternativt utvisas osv. Det funkade jätte bra där. Kriminaliteten sjönk.
Citera
2024-08-14, 17:38
Avslutad
Vem kommer läsa skiten mer än någon fet sosse-kärring på det lokala biblioteket? Ingen av dom som den riktas mot kommer läsa den.
Citera
2024-08-14, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Det kan de göra men det vore desinformation eftersom det började med Alliansen. Annie Lööf har också spelat roll.

Vad pinsam du är. Sossarna har haft de längsta maktinnehaven och tävlat i att kuva folkviljan och öka massinvandringen. Vem tror du att du lurar?
Citera
2024-08-14, 17:42
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2aFrukosten
Haha precis. Hoppas jimmiye också kan fixa ihop en broschyr som stoppar invandringen... juste de provade han ju också och var en super mega hit! 2 miljoner afghaner stannade hemma.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGm3x6/jimmie-akesson-delar-ut-flygblad-vid-grekisk-turkiska-gransen
Okej, så du snackade alltså bara skit och vi är överens om att en liten broschyr inte kommer göra nån som helst skillnad?
Citera
2024-08-14, 17:43
Medlem
Om 20 år kanske sossarna har kommit till punkten där de kan skicka ett lite argt brev till de gängkriminella ungdomarnas föräldrar.
Citera
2024-08-14, 17:44
Medlem
Detta måste vara (S) mest hårda drag mot den importerade invandringsbrottsligheten någonsin!
Citera
2024-08-14, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vad pinsam du är. Sossarna har haft de längsta maktinnehaven och tävlat i att kuva folkviljan och öka massinvandringen. Vem tror du att du lurar?

Jag är inte här för att lura någon. Det gör mig lite ovanlig som kommunikatör, men jag är helt enkelt så dum som du gör mig.
Citera
2024-08-14, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Vem kommer läsa skiten mer än någon fet sosse-kärring på det lokala biblioteket? Ingen av dom som den riktas mot kommer läsa den.

Sicken hjärtekrossare. Men du har helt rätt.
Citera
2024-08-14, 17:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sluta sprid den trötta gamla myten. Det var bageriernas PR-organ Brödinstitutet som gick ut med denna kampanj.

Det är fult att ljuga, men i krig och kärlek är allt tillåtet.

"I det Sverige som vi älskar" ~Magdalena Andersson
Citera
2024-08-14, 17:59
Medlem
Man får väl ändå säga att S tuffat till sig rejält. Från medveten import av valboskap, till knästående poliser, handhjärtan och saft och bulla till broschyrer.

Känns som att S tar i med hårdhandskarna nu, broschyrer har historiskt sätt varit mönsternrytande. Vad säger Mp och V om detta? Kan det få konsekvenser för framtida samarbete. Jäklar vad tuffa även S blivit sista åren
Citera
2024-08-14, 18:04
Medlem
Jag förutsätter att broschyren är skriven med inkluderande språk. Till exempel bör det stå "en" i stället för det exkluderande "man". Och "hen" så klart. Tjejer och ickebinära kan faktiskt också vara gängmedlemmar.

Och att de tänker på representation. Lyft fram poliser som heter Ahmed och Abdi till exempel och inte bara med gamla tråkiga vita namn.

Och givetvis skall den tryckas på klimatsmart, återvunnet papper!

Så skall nog allt gå bra! Straff fungerar ju inte mot brott, det har genusvetenskapen för länge sedan bevisat. Men den här insatsen från S kommer säkert ha stor effekt, bara de blåbruna inte stoppar det.

Alla ska med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in