2024-08-14, 10:35
Medlem
analkings avatar
S verkar ha tröttnat rejält på att regeringen inte gör något åt gängskjutningarna.

Nu har man introducerat iden om att fördela en broschyr som heter gängsnacket.

Ändå skönt att S insett problemet med invandrarkriminaliteten väl?

Tror ni detta kommer att minska antslet skjutningar tex?

Källa

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1285310
Citera
2024-08-14, 10:35
Moderator
Meijis avatar
Den länkade notisen i trådstarten länkar vidare till en artikel i Aftonbladet. Lite citat ur artikeln:

Citat:
På en pressträff uppmanar Socialdemokraterna regeringen till två drag mot gängen:

Be polisen resa runt i klassrum och dela ut broschyrer om gängen.

[---]

Socialdemokraterna meddelar två förslag som man vill att regering genomför. Det ena att polisens informationsblad ”Gängsnacket” ska delas ut för att informera om gängkriminaliteten. Och det andra att polisen ska resa runt i landets klassrum för att informera ungdomar.

[---]

-Vi vill också att regeringen ser till att informationsbladet ”gängsnacket” skickas ut till samtlig svenska hushåll med barn i skolåldern, fortsätter [Teresa Carvalho]

/Moderator
Citera
2024-08-14, 10:36
Medlem
Har dom bytt strategi från armband?
Vad blir nästa (försenade) steg?
Citera
2024-08-14, 10:37
Avslutad
Nej. Det är idioti. Vad håller de på med?
Citera
2024-08-14, 10:44
Medlem
"– Vi måste öka den allmänna kunskapen om vad konsekvenserna kan bli för den som dras in. Och unga måste varnas för gängen, på samma sätt som vi alltid varnat för fula gubbar, säger hon."

LOL

och hur har det funkat tycker ni...

Jaha vad har vi på Teresa Carvalho nudå... "tidigare varit förenings- och informationssamordnare på Riksbyggen region öst. "informatör på Byrån mot diskriminering i Östergötland. " "ordförande i Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden "

Vet inte om hon har nåt med den här broschyren att göra eller om hon bara dragit nitlotten att presentera den för alla andra socialdemokrater är på semester fortfarande, men särskilt meriterad i gängfrågor tycks hon ju inte vara.

Carvalho tycks för övrigt vara ett portugisiskt namn och eftersom vi inte har en försumbar invandring från portugal i sverige gissar jag på att hennes farsa är en strandraggare från Madeira
Citera
2024-08-14, 10:45
Medlem
-Pelles avatar
Kasta bara ut dom.
Alla "gängskjutare" är ju hitvandrade

Om en nyanställd pissar i lunchrummet blir han uppsagd, om han låter sin hundvalp göra det blir han uppsagd
Om en nysvensk eller dess utömning startar krig i sverige ska dom sparkas ut med huvudet före

så jävla enkelt

Gör om - Gör rätt, som sossarna gillar att säga
Hade dom inte tagits in i landet hade dom inte kunnat va kriminella, därför är svaret att man helt enkelt förpassar dem från smörgåsbordet Sverige igen, och inga broshyrer behövs

Citat:
Ursprungligen postat av analking
S verkar ha tröttnat rejält på att regeringen inte gör något åt gängskjutningarna.

Nu har man introducerat iden om att fördela en broschyr som heter gängsnacket.

Ändå skönt att S insett problemet med invandrarkriminaliteten väl?

Tror ni detta kommer att minska antslet skjutningar tex?

Källa

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1285310
Senast redigerad av -Pelle 2024-08-14 kl. 10:48.
Citera
2024-08-14, 10:46
Medlem
analkings avatar
Är detta broschyren S talar om?

Källa

https://polismuseet.se/skola/informationsmaterial/gangsnacket--en-guide-for-viktiga-vuxna/
Citera
2024-08-14, 10:46
Medlem
Raktinyllets avatar
Nej fan tror inte detta är en bra lösning. Armband fungerar nog bättre. Eller utvisning kanske skulle vara det bästa.
Citera
2024-08-14, 10:47
Medlem
WeMadeYous avatar
Hade någon berättat om det här utan att jag läst om det hade jag trott det är ett skämt.

Att skicka ut en broschyr som förklarar att gängkriminalitet är dåligt. Hur fan kan vi ha så jävla dåliga politiker? Hur kan någon ens rösta på S?
Citera
2024-08-14, 10:51
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Är detta broschyren S talar om?

Källa

https://polismuseet.se/skola/informationsmaterial/gangsnacket--en-guide-for-viktiga-vuxna/

man skriver broshyren till förädlarna -när det är dom som rekryterar dem
Klankultur är nåt långt utöver jante, jante arbetar för det gemensamma, klanfamiljer skiter i alla utom sin familj
Citera
2024-08-14, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Hade någon berättat om det här utan att jag läst om det hade jag trott det är ett skämt.

Att skicka ut en broschyr som förklarar att gängkriminalitet är dåligt. Hur fan kan vi ha så jävla dåliga politiker? Hur kan någon ens rösta på S?

De måste ha någon plan med detta som vi i allmänheten inte förstår. Jag trodde när jag läste debattartikeln hon skrivit och när Lawen Redar och Ardalan Shekarabi bytte fot utåt att de ändrat sig. Är planen att driva med själva företeelsen "Polis bekämpar kriminalitet" så att vit medelklass återgår till att behandla tillståndet i landet som ett skämt igen?
Citera
2024-08-14, 11:05
Medlem
akutaccents avatar
Det här utgör ju ett perfekt komplement till informationshäftet "Till dig som är gift med ett barn" !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in