2024-08-14, 11:07
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
S verkar ha tröttnat rejält på att regeringen inte gör något åt gängskjutningarna.

Nu har man introducerat iden om att fördela en broschyr som heter gängsnacket.

Ändå skönt att S insett problemet med invandrarkriminaliteten väl?

Tror ni detta kommer att minska antslet skjutningar tex?

Källa

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1285310

"Polisen ska resa runt till skolorna och förklara vad det innebär att bli medlem i kriminella gäng".
Har vi inte lärare i skolan som kan berätta det för ungarna?
Farbror blå kan väl använda sin arbetstid till att spana och klara upp begångna brott i stället och lärarna gör det jobb de har att göra.
Har dagens lärare så lite pondus att de inte kan ta ett snack med ungarna om vad det innebär för individen och samhället när man väljer att bli kriminell?
Dela ut broschyrer - jag blir f-n i mig knäpp på det här jävla landet!
Är det feminismen som förstör ta mig f-n allt?
Citera
2024-08-14, 11:08
Medlem
StudiumValors avatar
En billig aktivitet.
Som inte hindrar andra åtgärder.
En aktivitet som samhället ansvarar för - att informera om gängkriminalitet och hur den påverkar var och en. Som beskriver red flags och ökar medvetenheten hos allmänheten. och som kan hjälpa t ex föräldrar i vissa fall att agera på ett bättre sätt när ders barn är i farozonen.
Kanske inte leder till några stora synliga resultat direkt som kan kopplas till broschyren, men ändå en korrekt satsning.
-----------
Så trådstartens "S vill stoppa skjutningarna med Gängsnacket en broschyr" är nog att skjuta över målet.
Det är inte avsikten
Citera
2024-08-14, 11:10
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
"Polisen ska resa runt till skolorna och förklara vad det innebär att bli medlem i kriminella gäng".
Har vi inte lärare i skolan som kan berätta det för ungarna?
Farbror blå kan väl använda sin arbetstid till att spana och klara upp begångna brott i stället och lärarna gör det jobb de har att göra.
Har dagens lärare så lite pondus att de inte kan ta ett snack med ungarna om vad det innebär för individen och samhället när man väljer att bli kriminell?
Dela ut broschyrer - jag blir f-n i mig knäpp på det här jävla landet!
Är det feminismen som förstör ta mig f-n allt?

Tanken slår mig!
Det kan väl inte vara så illa att det är nån j-el på farbror blås informationsavdelning som ligger bakom detta?
Citera
2024-08-14, 11:11
Medlem
Room531s avatar
Fast inte en tanke hos den köpta klövern att stänga gränsen(!) och utvisa alla som varit här och begått riktiga brott (efter avtjänade straff i billig förvaring), bidragsfuskat eller kommit hit på falska premisser på livstid.

Annat är lands & folkförräderi och är precis det som drivit på rasism och fördomar, varför det är i allas intressen att skicka ut de som gett invandrare, även skötsamma och bra sådana ett dåligt, riktigt dåligt namn.

Riktiga brott = all form av stöld, snatteri, lurendrejeri, ljugit om vem man är, ålder, osv och framför allt understruket alla brott där det finns direkta brottsoffer.

Edit:

Räknas de organiserade tiggarligorna som sysslar med diverse annan brottslighet med, utöver detta lurendrejeri, som gängkriminella enligt den köpta klövern?? Det verkar inte så, men varför.
Senast redigerad av Room531 2024-08-14 kl. 11:17.
Citera
2024-08-14, 11:13
Medlem
Hade man inte vetat bättre så skulle man tro att det är från en sketch från Monty pyton eller killing gänget.

Hade varit kul att få tag på en. Kanske börja samla på löjliga broschyrer från staten framöver.
Citera
2024-08-14, 11:16
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
De måste ha någon plan med detta som vi i allmänheten inte förstår. Jag trodde när jag läste debattartikeln hon skrivit och när Lawen Redar och Ardalan Shekarabi bytte fot utåt att de ändrat sig. Är planen att driva med själva företeelsen "Polis bekämpar kriminalitet" så att vit medelklass återgår till att behandla tillståndet i landet som ett skämt igen?
Löfvèns (S) ordval "inte okej" var ju tillräckligt för att tappa förtroendet i riksdagen,nu återgår de till mer beprövade metoder.
Citera
2024-08-14, 11:17
Avslutad
Sossarna har misskött landet ända sen Palmes tid på 70- och 80-talet, och nu ska man alltså lösa det hela med en broschyr?
Citera
2024-08-14, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Hade man inte vetat bättre så skulle man tro att det är från en sketch från Monty pyton eller killing gänget.

Hade varit kul att få tag på en. Kanske börja samla på löjliga broschyrer från staten framöver.

Var glad över att du befinner dig i ett läge där löjliga broschyrer hägrar som ett skimrande nytt fokus?Men inte heller jag är förbannad. Det är mer, okej, där är vart de befinner sig alltså. Men det är ju ett tag kvar tills de kan ta regeringsmakten nästa gång.
Citera
2024-08-14, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Löfvèns (S) ordval "inte okej" var ju tillräckligt för att tappa förtroendet i riksdagen,nu återgår de till mer beprövade metoder.

Om kriget kommer?
Citera
2024-08-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Eller Annie typ, det är olagligt att begå brott.....
Citera
2024-08-14, 11:21
Medlem
Alla Vänsterextrema är störda troll som bara vill skapa en diktatur.

De har aldrig någonsin presenterat en enda vettig lösning.

De är inte intresserad av en lösning. Då det är deras nya folk i folkutbytet.
Citera
2024-08-14, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
En billig aktivitet.
Som inte hindrar andra åtgärder.
En aktivitet som samhället ansvarar för - att informera om gängkriminalitet och hur den påverkar var och en. Som beskriver red flags och ökar medvetenheten hos allmänheten. och som kan hjälpa t ex föräldrar i vissa fall att agera på ett bättre sätt när ders barn är i farozonen.
Kanske inte leder till några stora synliga resultat direkt som kan kopplas till broschyren, men ändå en korrekt satsning.
-----------
Så trådstartens "S vill stoppa skjutningarna med Gängsnacket en broschyr" är nog att skjuta över målet.
Det är inte avsikten

I och för sig håller jag med om det mesta förutom att detta skulle vara en korrekt satsning eftersom landets unga är de mest medvetna om gängen och deras metoder. De exponeras i samma sociala medier. På samma sätt lämnar unga pojkar ut bilder av sig själva trots att de inte kan ha missat Dumpen och dess kapitalisering på "fula gubbar" och fula gubbars offer.

Ja, ansvar vilar tungt på landets föräldrar.

https://www.dn.se/sverige/pojkar-luras-skicka-sexuella-bilder-pressas-pa-pengar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in