2024-08-14, 10:15
Medlem
Bartman777s avatar
Mina viktigaste rutiner under dagen är att ta en promenad och sedan en dusch när jag kommer hem från promenaden. Det piggar upp mentalt och jag känner att jag mår väldigt bra av det.
Citera
2024-08-14, 10:22
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Mina viktigaste rutiner under dagen är att ta en promenad och sedan en dusch när jag kommer hem från promenaden. Det piggar upp mentalt och jag känner att jag mår väldigt bra av det.
Du hade mått bättre om du inte hade syndat.
Att vara en snuskkuppe när kärlek inte är inblandat är en synd, speciellt när man går i kyrkan. Men även en naiv typ kan lära sig av sina misstag. God is watching you.. 👀

Min dagliga rutin är att vägleda vilsna själar när dom tappat bort stigen på vägen mot ett vackert liv.
Senast redigerad av jjujju 2024-08-14 kl. 10:45.
Citera
2024-08-14, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Dumheter. Människor med talanger lyckas ofta oavsett om de driver med vinden eller inte.

Nä.

Det säger sig själv att inte ens en turné kan genomföras utan ett schema, man kan inte bara dyka upp i Globen när man känner för det.
Citera
2024-08-14, 10:36
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Nä.

Det säger sig själv att inte ens en turné kan genomföras utan ett schema, man kan inte bara dyka upp i Globen när man känner för det.
Vilken idiotisk liknelse. Du jämför äpplen och päron. Musikern står för talangen. Att boka Globen gör managern. Utan musikern, tomma stolar. Däremot skulle musikern kunna spela på trottoaren utanför Globen och ändå dra hundratals, kanske tusentals åskådare.
Citera
2024-08-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vilken idiotisk liknelse. Du jämför äpplen och päron. Musikern står för talangen. Att boka Globen gör managern. Utan musikern, tomma stolar. Däremot skulle musikern kunna spela på trottoaren utanför Globen och ändå dra hundratals, kanske tusentals åskådare.

Hur många gånger tror du en gitarrist måste öva på sin gitarr för att bli bra? Eller räcker det med att han bara har talang och spontanspelar lite när han känner för det?
Citera
2024-08-14, 10:42
Bannlyst
På morgonen kollar jag alltid om James Corbett eller Candace Owens lagt ut nåt nytt.
Sedan går jag 9-18 hål om vädret är OK.

När golfbanan stänger för vintern går jag in i en depression.
Citera
2024-08-14, 10:54
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Alla har vi små ritualer, vissa mer betydelsefulla än andra. De håller oss flytande, får oss att orka med vardagen, härda ut när det känns tufft eller bara sätta en guldkant på vår tillvaro.

En av mina viktigaste ritualer är en kopp kaffe i sängen och lyssna på Ekot innan jag går upp för att mentalt ladda för dagen. Då ligger jag även och kramas med min fru och kisse i sängen, vilket förstås förgyller det hela extra.

En annan viktig ritual är att sitta på väg till jobbet och lyssna på lite podd, drum n bass, blues, progg eller techno - boroende på humör kan musiken förstås skifta. Den tiden är nästan meditativ, då jag har cirka 40 minuters resväg enkel väg finns det tid att både mysa och kontemplera.

Bonus på min morgonpendling är att hålla ögonen öppna efter gamla synder längs tåglinjerna jag reser på. En hel del av mitt klotter sitter kvar på samma ställen sedan en bra bit över 20 år. Det gör mig glad. Och ibland har någon liten bög gått över mitt klotter med sitt egna klotter - då blir jag ledsen och nedstämd.

Vilka ritualer är värdefullast och viktigast för dig för att förgylla vardagen och hålla humöret på acceptabla nivåer?

Det är lite svårt att uppfatta din ålder.. är du 40 eller 70?
Lite OT förstås, men jag blev lite nyfiken där.
Citera
2024-08-14, 10:58
Medlem
Pungpuckels avatar
Viktigaste eller mest stående ritalen jag har, är på morgonen.

Först kaffe förstås, en klunk kaffe sedan ska en snus in.
Mycket viktigt.
Ej snus före första klunken, då blir det fel.. som en tröja bakofram.
Citera
2024-08-14, 12:00
Medlem
Cameltotems avatar
Småbarn i förskola och jobbar hemma, så har inte så värst mycket rutiner just nu men jag ser fram emot att ta en skål gröt på morgonen, det gör jag varje dag.
Citera
2024-08-14, 14:07
Medlem
stigenhems avatar
Dricker en tekopp och läser bibeln/ber i ca 30 minuter. Bästa morgonrutinen som lägger en bra grund för resten av dagen.

Kan rekommenderas!
Citera
2024-08-14, 14:31
Avslutad
Varje morgon ser ut ungefär såhär:

Vaknar oftast med en snusprilla i käften som jag lagt in någon gång på småtimmarna. Går upp och brygger en kopp kaffe. Efter den stoppar jag in en ny snus och läser nyheterna/Flashback. Sen efter ett tag blir det frukost. När den är uppäten gör jag mig i ordning, borstar tänderna, tvättar ansiktet och tar på deodorant och parfym.
Citera
2024-08-14, 15:02
Medlem
TheKhurgans avatar
När klockan ringer stoppar jag in en snus. Sedan snoozar jag 10 minuter.
Går upp och tittar ut genom fönstret och ser så inga djur har rymt.
Sedan går jag ner och lyssnar på hårdrock (på låg volym) och gör frukost till hela familjen.
När frugan och ungarna kommer stapplandes ner, stänger jag av musiken och sen äter vi.

Detta går inte att ändra på, då blir jag knäpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in