2024-08-13, 20:46
Medlem
HBTKuks avatar
Alla har vi små ritualer, vissa mer betydelsefulla än andra. De håller oss flytande, får oss att orka med vardagen, härda ut när det känns tufft eller bara sätta en guldkant på vår tillvaro.

En av mina viktigaste ritualer är en kopp kaffe i sängen och lyssna på Ekot innan jag går upp för att mentalt ladda för dagen. Då ligger jag även och kramas med min fru och kisse i sängen, vilket förstås förgyller det hela extra.

En annan viktig ritual är att sitta på väg till jobbet och lyssna på lite podd, drum n bass, blues, progg eller techno - boroende på humör kan musiken förstås skifta. Den tiden är nästan meditativ, då jag har cirka 40 minuters resväg enkel väg finns det tid att både mysa och kontemplera.

Bonus på min morgonpendling är att hålla ögonen öppna efter gamla synder längs tåglinjerna jag reser på. En hel del av mitt klotter sitter kvar på samma ställen sedan en bra bit över 20 år. Det gör mig glad. Och ibland har någon liten bög gått över mitt klotter med sitt egna klotter - då blir jag ledsen och nedstämd.

Vilka ritualer är värdefullast och viktigast för dig för att förgylla vardagen och hålla humöret på acceptabla nivåer?
Citera
2024-08-13, 20:52
Bannlyst
Tar varje morgon en nyhetsrunda världen över, följt av ett svep av videor på Youtube.

Kanske en runk på det.

Dricker alltid kaffe, kanel och kakao om morgonkvisten.
Citera
2024-08-13, 20:53
Medlem
Storstark68s avatar
Kaffe, god mat, ishockey på tv, resa och bo på fina hotell, umgås med vettiga människor som inte är hbtq eller vänsterflummare, shoppa ibland och tjata på socmedier förgyller mina dagar.
Citera
2024-08-13, 20:56
Medlem
Eponumoss avatar
Kaffe, utomhus, i soluppgången och sedan en bra stund framåt lyssnandes på lite nyheter i bakgrunden.
Citera
2024-08-13, 20:59
Medlem
zombie-nations avatar
Har väldigt svårt att skapa rutiner så har inga sådana saker. Det kanske är normalt att förankra en dag i vanor. Men alla vanor jag haft har berott på någon annan.
Citera
2024-08-13, 21:03
Medlem
Morroncigg, morgondump, sedan göra mat till jobbet och lufsa iväg. De två första med Flashback på telefonen för att vakna till alla knasigheter.
Citera
2024-08-13, 21:06
Medlem
Myhr1s avatar
Alarmet går, jag förflyttar mig och sätter mig i högra hörnet på sängen med armbågarna på benen.

Väntar på nästa alarm 5min senare för att resa mig upp, gå till köket och fyller upp ett glas med vatten, häller i mig vattnet.

Och nu är jag igång!
Citera
2024-08-13, 21:12
Medlem
Sinnerstens avatar
Vetskapen om att det inte behöver vara en nödvändighet att gå upp 04:15 för att åka till ett pissjobb.
Att det finns så många sätt att göra det på.

Jag dricker en slät kopp.
Sen käkar jag kanske vid 09 eller 11, eller båda.

Går upp tidigast 07.

Ofta kan jag sova tills jag vaknar, vilket är kring 09.
Ingen kvälls eller morgonångest över tider.

Media har jag slutat med vilket gör att varje dag börjar i verkligheten utan påverkan.

(Jag både arbetar&studerar och kör eget vid sidan, det är väl kombinationerna jag är mest nöjd med just nu.)
Senast redigerad av Sinnersten 2024-08-13 kl. 21:24.
Citera
2024-08-13, 21:49
Medlem
Onanikrems avatar
Kaffe, macka, kokt ägg, lokalblaskan på plattan eller telefon. Ringer en närstående och hör hur det är, löprunda med jyckarna om det inte regnar eller är driv-is.. Brukar höras med särbon på tele framåt lunchtid, mer kaffe, tupplur mitt på dagen.
Citera
2024-08-13, 21:55
Medlem
zombie-nations avatar
Mår man bra av rutiner och varför?

Hur ska jag skaffa en rutin som inte är av ren nödvändighet?

Enda som jag kan komma på är att jag messar till min kanadensiska flickvän någongång på kvällen. Fast inte alltid.
Citera
2024-08-13, 22:02
Avstängd
flugornass avatar
Rekommenderar av egen erfarenhet, starta med kaffe och sedan avancerad onani med dildo. för mjukstart vänd på det och börja med dildon och avsluta med kaffe och nypressad juice, detta oavsett ålder eller kön.
Citera
2024-08-13, 22:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Mår man bra av rutiner och varför?

Hur ska jag skaffa en rutin som inte är av ren nödvändighet?

Enda som jag kan komma på är att jag messar till min kanadensiska flickvän någongång på kvällen. Fast inte alltid.
Är väl olika från person till person. Under närmare 40 år har jag antingen jobbat skift oregelbundet eller jobbat borta, sovit borta oregelbundet, ätit oregelbundet. Känns rätt värt att kliva upp i lugn och ro när solen går upp, dricka mitt morgonkaffe på farstukvisten när vädret tillåter osv..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in