2024-08-12, 23:02
Avstängd
Hur fungerar "inkomstförsäkring bas" hos Bliwa? Är det någon som kan förklara? Slog in en månadslön på 28040kr för skatt och enligt Bliwas snurra och att man är med i a-kassa, så säger den 16546kr och 8788kr utan. Men väljer man att man är med i a-kassa, så säger den samma belopp, 16546kr både med och utan inkomstförsäkring. Så de här 16546kr, är med akassan och inkomstförskringen tillsammans som blir det beloppet eller är det enbart beloppet som bliwa betalar utöver vad akassan betalar?

Tycker inte att sidan är tydlig.

Länk: https://www.bliwa.se/partnersidor/vi...nkomstsnurran/
Citera
2024-08-12, 23:27
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Hur fungerar "inkomstförsäkring bas" hos Bliwa? Är det någon som kan förklara? Slog in en månadslön på 28040kr för skatt och enligt Bliwas snurra och att man är med i a-kassa, så säger den 16546kr och 8788kr utan. Men väljer man att man är med i a-kassa, så säger den samma belopp, 16546kr både med och utan inkomstförsäkring. Så de här 16546kr, är med akassan och inkomstförskringen tillsammans som blir det beloppet eller är det enbart beloppet som bliwa betalar utöver vad akassan betalar?

Tycker inte att sidan är tydlig.

Länk: https://www.bliwa.se/partnersidor/vi...nkomstsnurran/
Inkomstförsäkring är bara intressant om man har en lön över det som ger maxbeloppet, dvs över 33000 kr.
Detta framgår av länken du angivit.
Citera
2024-08-13, 07:48
Medlem
StektSkitkorvs avatar
Bliwa är en scam.
Citera
2024-08-13, 08:04
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StektSkitkorv
Bliwa är en scam.
Det är korrekt. Lurendrejare
Citera
2024-08-13, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Inkomstförsäkring är bara intressant om man har en lön över det som ger maxbeloppet, dvs över 33000 kr.
Detta framgår av länken du angivit.

Detta är det rätta svaret
Citera
2024-08-13, 09:47
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2024-08-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Det är korrekt. Lurendrejare

Varför är Bliwa lurendrejare och scam? Berätta?
Har själv betalar in till dom i 7 år i extra inkomst försäkring (inga jättestora premie) men inte varit aktuell använda och lösa försäkringen. Om de är så dåliga kanske jag ska byta bolag? Ser fram mot er höra erfarenheter om Bliwa
Citera
2024-08-25, 08:04
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwel
Varför är Bliwa lurendrejare och scam? Berätta?
Har själv betalar in till dom i 7 år i extra inkomst försäkring (inga jättestora premie) men inte varit aktuell använda och lösa försäkringen. Om de är så dåliga kanske jag ska byta bolag? Ser fram mot er höra erfarenheter om Bliwa
Läs recensioner om Bliwa. När du väl behöver hjälp så får du ingen.
Citera
2024-11-23, 19:55
Medlem
Jag har jättebra erfarenhet av Bliwa! Fick tag på dem och ersättning direkt när jag nyss blev arbetslös för första gången i mitt femtioåriga liv. Via fackets medlemsavgift är man försäkrad till 80 procent av inkomsten upp till 100.000 kr i månaden. Jag har tjänat över det beloppet senaste åren (händer nog inte framöver). Högsta A-kassan ger typ 1500 kr per dag & Bliwa ersätter resten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in