• 1
  • 2
2024-10-18, 11:18
Avstängd
TwoThousands avatar
Den ända som bryr sig om hur är begravd är den religiösa med lampa o bok i kistan under väntan på uppryckningen till domens dag/domedagen.

Varenda död människa lämnar kroppen och vandrar runt tittar på vad människor sysslar med i hemligheten övervakar dom från döds dalen vad dom levande sysslar med.

Ingen bryr sig om sin grav, ingen vill längre ligga kvar i kistan med långväntan.

Jag var personligen på kyrkogården för ett par år sedan och diskuterade detta ämne med kyrkogårdens invånare och boende.
Senast redigerad av TwoThousand 2024-10-18 kl. 11:28.
Citera
2024-10-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Ja man måste begravas annars får man mycket svårt att passera
Kort svar: Äh!

Om det skulle vara sant skulle inte mördade, som dumpats någonstans och inte hittats, kunna "spöka".
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Den ända som bryr sig om hur är begravd är den religiösa
I min familj bryr vi oss "motsatt" vill INTE ligga på en kyrkogård, istället askan spridd i fin natur. (Både pappa, syster - och hundar - har det så.)
Ok om någon präst pratar vid samlingen för släkten om det INTE är religiöst babbel.
Citat:
Varenda död människa lämnar kroppen och vandrar runt tittar på vad människor sysslar med i hemligheten övervakar dom från döds dalen vad dom levande sysslar med.
Jag planerar att komma tillbaka som spöke och säga till släkten om de inte sköter sig
Citera
2024-10-21, 07:34
Medlem
grey.eagles avatar
Det spelar ingen som helst roll, människor har dött i tusentals år innan kyrkan kom med sina påståenden.
Citera
2024-10-21, 12:01
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
I min familj bryr vi oss "motsatt" vill INTE ligga på en kyrkogård, istället askan spridd i fin natur. (Både pappa, syster - och hundar - har det så.)
Ok om någon präst pratar vid samlingen för släkten om det INTE är religiöst babbel.
Jag planerar att komma tillbaka som spöke och säga till släkten om de inte sköter sig

Vi har inget liv kvar, vi är i mörkret här, förstår du?
Vi är i mörkret och gömmer oss från ljuset och Gud!

Ifall djävulen inte släpar iväg folk efter döden skett är vi i mörkret och observerar vad dom fortfarande levande människor gör för någonting!

Ifall du vill hänga över ditt släktträd efter döden är det mycket vanligare än vad du har kunnat föreställa dig tidigare.
Citera
2024-10-21, 17:26
Medlem
Citat:
Vi har inget liv kvar, vi är i mörkret här, förstår du?
Vi är i mörkret och gömmer oss från ljuset och Gud!
Jag TRODDE att Gud fanns och gick i söndagsskolan i kyrkan, men då jag var 6-7 år kom jag på med logik att det inte kan vara som kyrkan säger...

Jag har massor av liv
Citat:
Ifall djävulen inte släpar iväg folk efter döden skett är vi i mörkret och observerar vad dom fortfarande levande människor gör för någonting!
Det där går inte heller ihop, eftersom annars skulle inte en del mordOFFER fastna...

För många religiösa fanatiker är bland de värsta djävlarna t ex Knutby, religiösa samfund som bedrar folk både känslomässigt och ekonomist, Vatikanens omfattande skyddande av pedofilpräster...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in