Problemet är väl inte politiken i sig utan snarare hur polisen använder sina resurser. Jag är ett praktexempel på hur de missbrukar våra gemensamma skattemedel. Senast idag bedrev de taxi-verksamhet och skjutsade mig 45km till ett förhör jag inte hade motsatt mig. Förhöret skulle egentligen hållits på onsdag men eftersom jag då är upptagen med annat försökte jag, och min advokat, få till stånd en annan tid. Hade ett flertal samtal med utredaren och sa att jag till och med kunde komma idag eller imorgon... Det hela slutade med att polisen abrupt kom och hämtade mig.
Skönt med gratis skjuts, men jag är osäker på om det var väl använd tid från polismyndighetens sida. Ska säga att det knappt heller var ett förhör utan snarare en delgivning. De ville att jag skulle skriva under ett papper vilket jag gladeligen gjorde eftersom jag inte såg några konstigheter i det hela. Begriper inte varför polisen hade så bråttom. Pappret skulle skrivas under senast den 22/8 men vad fan... Varför inte ge mig skjuts och ge dessa två poliser något att göra under den dryga timmen som resan tog?
Vart bara bra för mig då jag slapp betala för resan själv....
Kan berätta mycket mer om hur polisen fullkomligt öser pengar för att utreda icke-saker av egna erfarenheter.... Tyvärr!
Edit: Me so criminal! Not!!!
Lyssna på Pitbull Farms låt "Army of assholes" riktigt bra och finns på YouTube... "The Army of assholes the wankers in blue, all cops are bastards, Fuck you!"... Fan, ibland älskar man Jocke Karlsson, mannen, myten, legenden.
https://www.youtube.com/watch?v=Lh1SEaUdz54