2024-08-12, 19:18
Avslutad
Hur länge till, hur många år eller mandatperioder till behöver ni för att i sin helhet underkänna riktningen på nuvarande kriminalpolitik om brottsligheten inte vänder?

Det brukar ta lång tid för folk att förstå men vad behövs denna gång om hårdare tag, längre straff mm istället leder till mer kriminalitet för att ni skulle erkänna att ni hade fel?
Citera
2024-08-12, 19:22
Avslutad
Vad hade behövts hända för att ni skulle börja ifrågasätta och slutligen underkänna er själva? Skulle ni erkänna att ni hade fel om förklaringarna inte låg i det ni trodde var lösningarna?
Citera
2024-08-12, 19:27
Medlem
Europes avatar
Du menar att om det inte längre går att vända utvecklingen som vi har på grund av den politik som har bedrivits senaste halva århundradet, så borde man vilja ha tillbaka politiken som skapade problemen till att börja med?
Citera
2024-08-12, 19:27
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detfinnigaskinnet
Hur länge till, hur många år eller mandatperioder till behöver ni för att i sin helhet underkänna riktningen på nuvarande kriminalpolitik om brottsligheten inte vänder?

Rådande kriminalpolitik får -5 på en skala från 1 till 5.
Oavsett effekten "över några år" så är den fel. Mkt hårdare straff, särskilt för folk som inte ens är svenskar.

Fängelser ska börja utnyttja fångarna för att gå med så mkt vinst som möjligt. Pengarna ska gå till att hjälpa brottsoffer samt förebygga att nya oskyldiga blir brottsoffer. T ex genom försäljning av organ, tungt slavarbete, osv.
Citera
2024-08-12, 19:32
Avslutad
Har redan börjat misstro dem/ de själva tyckte att 8år av ingenting va mycket. De har gjort exakt samma om inte mindre i 4 år snart.
Allt blev värre än innan liksom
Senast redigerad av 2aFrukosten 2024-08-12 kl. 19:38.
Citera
2024-08-12, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Rådande kriminalpolitik får -5 på en skala från 1 till 5.
Oavsett effekten "över några år" så är den fel. Mkt hårdare straff, särskilt för folk som inte ens är svenskar.
Jag kan inte spå framtiden men låt säga att Sverige höjer straffen så att det inom en viss tid blir som Iran med offentliga avrättningar även för mildare brott, och om brottligheten trots/pga det ökar.
När inträffar i så fall brytpunkten när frågan ställs om politiken var fel? När erkänns det?

Mindre än 5 år sa du...
Citera
2024-08-12, 19:51
Medlem
KlasLunds avatar
Problemet är väl inte politiken i sig utan snarare hur polisen använder sina resurser. Jag är ett praktexempel på hur de missbrukar våra gemensamma skattemedel. Senast idag bedrev de taxi-verksamhet och skjutsade mig 45km till ett förhör jag inte hade motsatt mig. Förhöret skulle egentligen hållits på onsdag men eftersom jag då är upptagen med annat försökte jag, och min advokat, få till stånd en annan tid. Hade ett flertal samtal med utredaren och sa att jag till och med kunde komma idag eller imorgon... Det hela slutade med att polisen abrupt kom och hämtade mig.
Skönt med gratis skjuts, men jag är osäker på om det var väl använd tid från polismyndighetens sida. Ska säga att det knappt heller var ett förhör utan snarare en delgivning. De ville att jag skulle skriva under ett papper vilket jag gladeligen gjorde eftersom jag inte såg några konstigheter i det hela. Begriper inte varför polisen hade så bråttom. Pappret skulle skrivas under senast den 22/8 men vad fan... Varför inte ge mig skjuts och ge dessa två poliser något att göra under den dryga timmen som resan tog?

Vart bara bra för mig då jag slapp betala för resan själv....

Kan berätta mycket mer om hur polisen fullkomligt öser pengar för att utreda icke-saker av egna erfarenheter.... Tyvärr!

Edit: Me so criminal! Not!!!

Lyssna på Pitbull Farms låt "Army of assholes" riktigt bra och finns på YouTube... "The Army of assholes the wankers in blue, all cops are bastards, Fuck you!"... Fan, ibland älskar man Jocke Karlsson, mannen, myten, legenden.

https://www.youtube.com/watch?v=Lh1SEaUdz54
Senast redigerad av KlasLund 2024-08-12 kl. 20:05.
Citera
2024-08-12, 19:54
Avslutad
Du är inte ett praktexempel på någonting som hör till frågan och som du utger dig för att vara för det användarnamnet tog du i exakt samma stund som jag nämnde den mannen.
Citera
2024-08-12, 20:00
Medlem
ICA-muppens avatar
Minus 10 år enligt mig. Jag underkände hela skiten 10 år sedan. Varnade för skiten redan för 20 år sedan. Observerade problemet för 30 år sen. Det är ett under att Svenska flaggan fortfarande är gul och blå.
Citera
2024-08-12, 20:04
Medlem
Det är redan för sent.
Det som krävs för att komma tillrätta med kriminaliteten har inget parti i riksdagen stake nog att genomföra.
Fler och fler mindre städer och kommuner börjar få problem med organiserad kriminalitet.
Det är på pappret skötsamma kusiner och systrar till dom gängkriminella som börjat infiltrera Länsstyrelser och kommunala bolag.
Typ som i Södertälje.
Visst hade vi haft kriminalitet utan all invandring, men avsaknaden av empati och respekt för medmänniskor är stor bland främst MENA invandrare.
Lojaliteten med familjen, farbröder, kusiner etc är mångfalt större än lojaliteten med grannar och arbetskamrater.
Citera
2024-08-12, 20:07
Avslutad
Du menar alltså att dialogpoliser och armband funkade? Det gjorde det inte. Det är hit det har lett. Tidölaget kan inte och vill inte göra något konkret annat än visitationszoner och sänka straffbarhetsåldern.

2026 får ni "sluta skjut" idioter som ni vill igen och dialogpoliserna kommer tillbaka med saft och bulle och fler fritidsgårdar.

Ni ska ju vara tacksamma att SD och borgarna är så här hjärndöda med sin klara sig bäst den som kan Ayn Rand politik. Allt ligger er i fatet inför 2026 nu.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-08-12 kl. 20:17.
Citera
2024-08-12, 20:09
Medlem
Vad problemet om man inte kriminell själv ?

Vill folk spela gangsters,hells angels ,bandidos mm kan polisen,staten inte göra nåt ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in