2024-08-11, 22:36
Medlem
Jag har alltid haft laptop, men också alltid bara spelat på konsol. Teknikutvecklingen har ju gått så långt att "gaminglaptop" inte längre är ett skämt. De verkar inte ens vara så speciellt dyra längre, och man kan få en gaminglaptop för under 7000 kr. Det finns en massa PC-spel som nu är cirka 10 år gamla som jag är sugen på att spela. Exempelvis Homeworld: Deserts of Kharak, Black Mesa, Fallout: New Vegas med en massa mods, osv.

Vad kan man vänta sig av en gaminglaptop för under 7000 kr år 2024? Klarar den Crysis?
Citera
2024-08-11, 22:38
Medlem
hawk-tuahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Jag har alltid haft laptop, men också alltid bara spelat på konsol. Teknikutvecklingen har ju gått så långt att "gaminglaptop" inte längre är ett skämt. De verkar inte ens vara så speciellt dyra längre, och man kan få en gaminglaptop för under 7000 kr. Det finns en massa PC-spel som nu är cirka 10 år gamla som jag är sugen på att spela. Exempelvis Homeworld: Deserts of Kharak, Black Mesa, Fallout: New Vegas med en massa mods, osv.

Vad kan man vänta sig av en gaminglaptop för under 7000 kr år 2024? Klarar den Crysis?

Beror ju på vad för specifikationer datorn har, inte dess prislapp.
Om du kan skriva vilka specifikationer den har så kan du ju få ett svar på det.

Och vad menar du med "klarar den X spel?" - på vilka inställningar? Lägsta? Högsta? Medium? Vad betyder "klara" för dig? Mycket otydlig trådstart med knapphändig information.

Jag bettar 10.000kr på att du inte ens kommer komma tillbaka till tråden. Detta blir en av alla tiotusentals trådar som börjat på samma sätt och som dör på 5 minuter. Runkar du till bög-dvärgporr just nu eller vart tog du vägen? Förjävligt!
Senast redigerad av hawk-tuah 2024-08-11 kl. 22:47.
Citera
2024-08-11, 22:41
Avstängd
Ja.
Citera
2024-08-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawk-tuah
Beror ju på vad för specifikationer datorn har, inte dess prislapp.
Om du kan skriva vilka specifikationer den har så kan du ju få ett svar på det.

Under 7000 kr var nog en överdrift, men om man istället sätter gränsen till max 8000 kr så hittar man dessa två:

https://www.netonnet.se/art/gaming/g...1034405.12916/

https://www.elgiganten.se/product/ga...kaApaeEALw_wcB

Citat:
Och vad menar du med "klarar den X spel?" - på vilka inställningar? Lägsta? Högsta? Medium? Vad betyder "klara" för dig? Mycket otydlig trådstart med knapphändig information.

Att spelet blir roligt att spela. Att det ser lika bra ut som det hade gjort på ett Playstation 4 om det hade funnits till Playstation 4.

Citat:
Jag bettar 10.000kr på att du inte ens kommer komma tillbaka till tråden.

Vad bra, då har jag ju pengar till en gaminglaptop nu.

Citat:
Detta blir en av alla tiotusentals trådar som börjat på samma sätt och som dör på 5 minuter. Runkar du till bög-dvärgporr just nu eller vart tog du vägen? Förjävligt!

Det tar ju tid att hitta just rätt bög-dvärgporr, men jag är tillbaka nu.
Citera
2024-08-11, 23:19
Medlem
hawk-tuahs avatar
Citat:
Under 7000 kr var nog en överdrift, men om man istället sätter gränsen till max 8000 kr så hittar man dessa två:

https://www.netonnet.se/art/gaming/g...1034405.12916/

https://www.elgiganten.se/product/ga...kaApaeEALw_wcB

Att spelet blir roligt att spela. Att det ser lika bra ut som det hade gjort på ett Playstation 4 om det hade funnits till Playstation 4.

Vad bra, då har jag ju pengar till en gaminglaptop nu.

Det tar ju tid att hitta just rätt bög-dvärgporr, men jag är tillbaka nu.

Mitt tips är att skippa allt med ordet "Gaming" i rubriken. Finns per definition inget som är "gaming". Det är marknadsföring från dessa skitbolagen bara. Jag kan säga såhär att en Lenovo Yoga Slim 7 laptop klarar i princip alla spel från 10 år tillbaka på medium-high kvalitet. Inte maxade inställningar, men såpass bra att du inte laggar och kan t.o.m. streama skiten om du vill.

Gamingdator, gamingstol, skit i allt sådant. De lägger till 2000kr bara för att ha det ordet.

Köp en vanlig laptop, en riktig kontorsstol. En RH-stol eller en Herman Miller om du har råd med det. Då kan du luta tillbaka och kolla bög-dvärgporr 24/7 utan att få ont i ryggen.

NetOnNet var lite shady med den produkten btw. Såg ingen "Teknisk specifikation" dropdown med ALLA specs. Hade undivikit att köpa den p.g.a. det. Istället la de lite under "Produktbeskrivning".
Senast redigerad av hawk-tuah 2024-08-11 kl. 23:21.
Citera
2024-08-12, 02:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Under 7000 kr var nog en överdrift, men om man istället sätter gränsen till max 8000 kr så hittar man dessa två: .
Denna under 7000kr skall klara Crysis och Black Mesa utan problem https://www.dustinhome.se/product/5011396237/thin-gf63
Skall nog funka med de andra spelen också men kolla ändå systemkraven.
Citera
2024-08-13, 19:01
Problemet brukar vara drivrutiner som inte längre fungerar på riktigt gamla spel. Hur bra fungerar det att spela Windows 7 spel på Windows 11??
Citera
2024-08-31, 10:29
Medlem
Går utmärkt. Sen kanske inte på hög/ultra kvalitet. Bäst att då satsa på en begagnad laptop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in