2024-08-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Det tog lång tid, men nu har Sydsvenskan satt ord på sitt misstag.

Och efter att fotnoten skrevs är ”27-åringen” inte längre ens en 27-åring, utan en 22-åring. Precis som polis och andra medier skrivit tidigare. (Eller i alla fall i ”20-årsåldern).

Lite extra viktigt för mig att lyfta fram detta då det var jag som först citerade den felaktiga uppgiften från Sydis och därmed bidrog till att en person namngavs och hängdes ut i tråden.

Vilken pajas. Undra vad skribenten har tagit för något men verkar vara bra grejer.
Citera
2024-08-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eternia1337
Vilken pajas. Undra vad skribenten har tagit för något men verkar vara bra grejer.

Nu måste jag dock i rättvisans namn säga att reportern i fråga brukar ha råkoll.
Om det har blivit ett missförstånd eller om någon som han tycker sig ha haft anledning att lite på har lurat honom har jag ingen aning om.
Citera
2024-08-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ska vi då tolka detta som att händelserna i Skurup och skjutningen på Ystadsgatan saknar koppling till varandra? Liksom att Sammy inte är relevant för någon av händelserna?

Ska skotten mot Kevin då kopplas till en annan gängkonflikt, tex i Danmark, eller är det personlig osämja som ligger bakom?

Jag har inte en susning.
Det enda jag känner mig säker på är att S inte har i de här trådarna att göra utifrån vad vi vet i nuläget.

Om jag sedan drar iväg och gissar - och då är det just gissningar - så tänker jag fortfarande att det finns någon form av samband mellan Skurup, Malmö och Danmark. Både utifrån tidsaspekt, ovanligt flera unga utförare och uppgifterna som snurrar om Foxtrot/Jordgubben.
Men sambandet skulle ju exempelvis kunna vara att det är samma anstiftare som rekryterar från en ”begränsad grupp” även om de olika oroshärdarna egentligen inte hör ihop. Eller något HELT annat…eller inte alls…

Det jag tycker är lite förvånande i nuläget är att ingen här - vad i alla fall jag har sett - lyfter frågan om koppling till skjutningen i Laholm bara några dagar tidigare, där det också var en anhörig som sköts (även om han till skillnad från Skurups-pappan överlevde).

(FB) Man skjuten, Laholm (2024-08-08)

Även om killen, som nu sitter häktad i Danmark och vars styvpappa sköts, numera är skriven på adressen i Laholm har han fram tills rätt nyligen bott i Malmö i flera år. Umgåtts i kriminella kretsar, missbrukat rejält och själv dömts vid flera tillfällen (dock inte för några grova våldsbrott.)
Han frigavs villkorligt så sent som 29 juni.
Citera
2024-08-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Jag har inte en susning.
Det enda jag känner mig säker på är att S inte har i de här trådarna att göra utifrån vad vi vet i nuläget.

Om jag sedan drar iväg och gissar - och då är det just gissningar - så tänker jag fortfarande att det finns någon form av samband mellan Skurup, Malmö och Danmark. Både utifrån tidsaspekt, ovanligt flera unga utförare och uppgifterna som snurrar om Foxtrot/Jordgubben.
Men sambandet skulle ju exempelvis kunna vara att det är samma anstiftare som rekryterar från en ”begränsad grupp” även om de olika oroshärdarna egentligen inte hör ihop. Eller något HELT annat…eller inte alls…

Det jag tycker är lite förvånande i nuläget är att ingen här - vad i alla fall jag har sett - lyfter frågan om koppling till skjutningen i Laholm bara några dagar tidigare, där det också var en anhörig som sköts (även om han till skillnad från Skurups-pappan överlevde).

(FB) Man skjuten, Laholm (2024-08-08)

Även om killen, som nu sitter häktad i Danmark och vars styvpappa sköts, numera är skriven på adressen i Laholm har han fram tills rätt nyligen bott i Malmö i flera år. Umgåtts i kriminella kretsar, missbrukat rejält och själv dömts vid flera tillfällen (dock inte för några grova våldsbrott.)
Han frigavs villkorligt så sent som 29 juni.

Jag har inte följt händelserna i Skurup förrän jag såg dessa kopplas till skjutningen på Ystadsgatan. Då läste jag in mig på trådarna. Tills vidare väljer jag nog att hålla den senare händelsen separat. Behövs mer information om Ks historiska och nuvarande aktiviteter. Fallet riskerar ha pekats i fel riktning.

Däremot tänker jag, som du, att Skurup och Laholm kan vara besläktade, så att säga, och att det då handlar om konflikten mellan Foxtrot/LTF och Rumba/andra danska gäng. Ska försöka få tid att läsa in lite om Max i Skurup.

Någon som faktiskt vet något runt skjutningen av Kevin på Ystadsgatan och hans liv och leverne?
Citera
2024-08-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Saxat ur artikeln:

Betalartikel: https://www.sydsvenskan.se/2024-08-12/13-arig-pojke-misstanks-for-mordforsoket-pa-mollevangen/
Är inte denn13 åringen från osby?
Citera
2024-08-22, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofhie124

Varför tror du det?
Citera
2024-08-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Varför tror du det?

Inget mer kring GM? Ett löst rykte säger att han eventuellt är från Malmö. Samma förnamn som Mekky.
Citera
2024-08-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgotNOClue
Inget mer kring GM? Ett löst rykte säger att han eventuellt är från Malmö. Samma förnamn som Mekky.

Vilket är efternamnet?
Citera
2024-08-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Vilket är efternamnet?

Vet inte. Har försökt få mer information, men ganska tyst just nu.
Citera
2024-10-05, 11:08
Medlem
Sydsvenskan kallar honom för Malmöpojke , antar att han är född och har bott i Malmö.
https://www.sydsvenskan.se/2024-10-05/sa-snabbt-gick-malmopojken-fran-skolk-till-barnsoldat/
Citera
2024-10-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Sydsvenskan kallar honom för Malmöpojke , antar att han är född och har bott i Malmö.
https://www.sydsvenskan.se/2024-10-05/sa-snabbt-gick-malmopojken-fran-skolk-till-barnsoldat/

Ja, från Malmö. Är väl en låst artikel, men enligt Sydsvenskan var BO kopplad till Foxtrot "Foxtrot gangster".
Orosanmälan 2022 pga av skolk. Socialinsatser som avslutas 4 mån senare. Sedan "inget" fram till januari 2024 "misstänkt för stöld, grovt vapenbrott och olaga hot. Men på grund av sin unga ålder kan han inte ställas inför rätta."
Placeras på jourhem till våren 2024. Tillbaka i Malmö pga av gott beteende, men "Då eskalerar situationen snabbt och han börjar återigen hänga med kriminella. Tre veckor senare har han förvandlats till en barnsoldat redo att utföra ett beställningsmord på öppen gata i Malmö. De 11 augusti skjuter han två skott i en annan människa"

Familjen lever på hemlig ort pga av hotbilden.
Citera
2024-10-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofhie124

Är denna 13år adopterad och har en svensk mamma och pappa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in